Kontrast
Czcionka:
Szczegółowa informacja o publikacji oznaczonej indntyfikatorem ISBN
Wszystkie metadane publikacji dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_onix.xml?record_id=1768147
Opisy wszystkich publikacji tego wydawcy dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_publisher_onix.xml?publisherId=14505
Opis fizyczny
Skład produktu
publikacja
Forma
forma podstawowa
publikacja elektroniczna on-line
Forma produktu
Publikacja elektroniczna online lub do ściągnięcia
Korzystanie z publikacji
nieograniczone
Opis bibliograficzny
Tytuł
Zarządzanie przedsiębiorstwem Cz. I
Twórca
autor
Serafin, Krystyna
autor
Brojak-Trzaskowska, Małgorzata
autor
Miciuła, Ireneusz
autor
Woźniak, Jacek
autor
Szemraj, Tomasz
autor
Buchwald, Tomasz
autor
Dymitrowski, Adam
redaktor naukowy
Olszewski, Jerzy (nauki ekonomiczne).
ISNI 0000000385966068
Wydanie
typ wydania
Wydanie
numer wydania
1
miejsce wydania
Szczecin
Język
język publikacji
polski
Wydawca
imprint
Naukowe Wydawnictwo IVG
pełna nazwa wydawcy
Naukowe Wydawnictwo IVG – Aleksandra Fudali
adres siedziby
Andrzeja Małkowskiego 30/1
70-304 Szczecin
70-304 Szczecin
adres www
numer telefonu
Data
data wydania
2012-12-28
data upublicznienia metadanych
2012-12-28
Opis marketingowy
Spis treści
Przedmowa ........................................................................................................................... 7
Rozdział I Wypalenie zawodowe jako istotny problem we współczesnej organizacji .... 8
Wprowadzenie .................................................................................................................. 8
1.1. Istota wypalenia zawodowego ................................................................................... 9
1.2. Przyczyny wypalenia zawodowego ......................................................................... 14
1.3. Przebieg wypalania się - etapy rozwoju procesu ...................................................... 19
1.4. Radzenie sobie z wypaleniem zawodowym ............................................................. 23
1.5. Zapobieganie i skutki wypalenia zawodowego ........................................................ 25
Podsumowanie ................................................................................................................ 29
Bibliografia ..................................................................................................................... 30
Informacja o Autorze ...................................................................................................... 31
Rozdział II Innowacje – moda czy konieczność? ............................................................ 32
Wprowadzenie ................................................................................................................ 32
2.1. Interpretacja pojęcia innowacja ................................................................................ 33
2.2. Motywy podejmowania działalności innowacyjnej ................................................. 37
2.3. Opracowanie i upowszechnianie innowacji - przejaw mody, czy też potrzeba
i konieczność? ................................................................................................................. 42
Podsumowanie ................................................................................................................ 47
Innovation – fashion or necessity? .................................................................................. 53
Summary .................................................................................................................... 53
Bibliografia ..................................................................................................................... 54
Informacja o Autorze ...................................................................................................... 54
Rozdział III Metodyka zarządzania ryzykiem walutowym w polskich
przedsiębiorstwach stoczniowych ..................................................................................... 55
Streszczenie ..................................................................................................................... 55
3.1. Istota powstania ryzyka walutowego w przedsiębiorstwach stoczniowych
w Polsce .......................................................................................................................... 58
3.2. Metodyka zarządzania ryzykiem walutowym w polskich firmach stoczniowych.... 60
3.3. Przykłady wykorzystania strategii opcyjnych przy zarządzaniu ryzykiem
walutowym ...................................................................................................................... 65
3.3.1. Zajęcie długiej pozycji w klasycznej opcji put ................................................. 67
3.3.2. Zajęcie krótkiej pozycji w standardowej opcji call .......................................... 69
3.3.3. Opcje barierowe ............................................................................................... 71
3.3.4. Klasyczny korytarz zerokosztowy .................................................................... 73
Podsumowanie ................................................................................................................ 76
Methodology of currency risk management in Polish enterprises shipyard .................... 78
Summary .................................................................................................................... 78
Bibliografia ..................................................................................................................... 79
Informacja o Autorze ...................................................................................................... 79
Rozdział IV Źródła zjawiska kosztów „ukrytej fabryki” z perspektywy stanowisk
wykonawczych – podstawy modelu .................................................................................. 80
Wprowadzenie ................................................................................................................ 80
4.1. Definiowanie zjawiska kosztów „ukrytej fabryki” ................................................... 82
4.2. Uwarunkowania wewnątrz organizacyjne zjawiska ................................................. 87
Podsumowanie .............................................................................................................. 103
Streszczenie ................................................................................................................... 106
Sources of phenomenon of "hidden factory" costs in perspective of work stations
– basics of model........................................................................................................... 107
Abstract .................................................................................................................... 107
Bibliografia ................................................................................................................... 108
Informacja o Autorze .................................................................................................... 109
Rozdział V Wypłata dywidendy jako zagrożenie dla zarządzania kapitałem
obrotowym przedsiębiorstwa w dobie kryzysu gospodarczego ................................... 110
Wprowadzenie .............................................................................................................. 110
5.1. Dywidenda a maksymalizacja bogactwa właścicieli .............................................. 112
5.2. Rodzaje stosowanych polityk dywidend ................................................................ 116
5.3. Wpływ wypłat z zysku na dostęp do kapitału spółek akcyjnych............................ 121
5.4. Dywidenda w procesie zarządzaniu kapitałem obrotowym ................................... 123
5.5. Wypłata kapitału jako zagrożenie dla zarządzania kapitałem obrotowy w świetle
badań empirycznych ..................................................................................................... 126
Podsumowanie .............................................................................................................. 137
Dividend payout as a threat for net working capital management of the companies
during economic slowdown .......................................................................................... 138
Summary .................................................................................................................. 138
Bibliografia ................................................................................................................... 139
Informacja o Autorze .................................................................................................... 140
Rozdział VI Potrzeby przedsiębiorstw rynku odzieżowego względem rozwiązań IT 141
Wprowadzenie .............................................................................................................. 141
6.1. Krótka charakterystyka branży odzieżowej ........................................................... 142
6.2. Trendy rynku odzieżowego .................................................................................... 144
6.3. Wybrane potrzeby branży względem rozwiązań IT ............................................... 146
Podsumowanie .............................................................................................................. 148
Informacja o Autorze .................................................................................................... 148
Rozdział VII Rola innowacji w działalności rynkowej przedsiębiorstw ..................... 149
Streszczenie ................................................................................................................... 149
7.1. Pojęcie innowacji ................................................................................................... 151
7.2. Efekty wprowadzania innowacji przez przedsiębiorstwa ....................................... 155
7.3. Wpływ innowacji na działalność przedsiębiorstw ................................................. 158
Podsumowanie .............................................................................................................. 160
Role of innovation in company's market activity .......................................................... 160
Summary .................................................................................................................. 160
Bibliografia ................................................................................................................... 161
Informacja o Autorze .................................................................................................... 162
Wykaz bibliografii ........................................................................................................... 163
Rozdział I Wypalenie zawodowe jako istotny problem we współczesnej organizacji .... 8
Wprowadzenie .................................................................................................................. 8
1.1. Istota wypalenia zawodowego ................................................................................... 9
1.2. Przyczyny wypalenia zawodowego ......................................................................... 14
1.3. Przebieg wypalania się - etapy rozwoju procesu ...................................................... 19
1.4. Radzenie sobie z wypaleniem zawodowym ............................................................. 23
1.5. Zapobieganie i skutki wypalenia zawodowego ........................................................ 25
Podsumowanie ................................................................................................................ 29
Bibliografia ..................................................................................................................... 30
Informacja o Autorze ...................................................................................................... 31
Rozdział II Innowacje – moda czy konieczność? ............................................................ 32
Wprowadzenie ................................................................................................................ 32
2.1. Interpretacja pojęcia innowacja ................................................................................ 33
2.2. Motywy podejmowania działalności innowacyjnej ................................................. 37
2.3. Opracowanie i upowszechnianie innowacji - przejaw mody, czy też potrzeba
i konieczność? ................................................................................................................. 42
Podsumowanie ................................................................................................................ 47
Innovation – fashion or necessity? .................................................................................. 53
Summary .................................................................................................................... 53
Bibliografia ..................................................................................................................... 54
Informacja o Autorze ...................................................................................................... 54
Rozdział III Metodyka zarządzania ryzykiem walutowym w polskich
przedsiębiorstwach stoczniowych ..................................................................................... 55
Streszczenie ..................................................................................................................... 55
3.1. Istota powstania ryzyka walutowego w przedsiębiorstwach stoczniowych
w Polsce .......................................................................................................................... 58
3.2. Metodyka zarządzania ryzykiem walutowym w polskich firmach stoczniowych.... 60
3.3. Przykłady wykorzystania strategii opcyjnych przy zarządzaniu ryzykiem
walutowym ...................................................................................................................... 65
3.3.1. Zajęcie długiej pozycji w klasycznej opcji put ................................................. 67
3.3.2. Zajęcie krótkiej pozycji w standardowej opcji call .......................................... 69
3.3.3. Opcje barierowe ............................................................................................... 71
3.3.4. Klasyczny korytarz zerokosztowy .................................................................... 73
Podsumowanie ................................................................................................................ 76
Methodology of currency risk management in Polish enterprises shipyard .................... 78
Summary .................................................................................................................... 78
Bibliografia ..................................................................................................................... 79
Informacja o Autorze ...................................................................................................... 79
Rozdział IV Źródła zjawiska kosztów „ukrytej fabryki” z perspektywy stanowisk
wykonawczych – podstawy modelu .................................................................................. 80
Wprowadzenie ................................................................................................................ 80
4.1. Definiowanie zjawiska kosztów „ukrytej fabryki” ................................................... 82
4.2. Uwarunkowania wewnątrz organizacyjne zjawiska ................................................. 87
Podsumowanie .............................................................................................................. 103
Streszczenie ................................................................................................................... 106
Sources of phenomenon of "hidden factory" costs in perspective of work stations
– basics of model........................................................................................................... 107
Abstract .................................................................................................................... 107
Bibliografia ................................................................................................................... 108
Informacja o Autorze .................................................................................................... 109
Rozdział V Wypłata dywidendy jako zagrożenie dla zarządzania kapitałem
obrotowym przedsiębiorstwa w dobie kryzysu gospodarczego ................................... 110
Wprowadzenie .............................................................................................................. 110
5.1. Dywidenda a maksymalizacja bogactwa właścicieli .............................................. 112
5.2. Rodzaje stosowanych polityk dywidend ................................................................ 116
5.3. Wpływ wypłat z zysku na dostęp do kapitału spółek akcyjnych............................ 121
5.4. Dywidenda w procesie zarządzaniu kapitałem obrotowym ................................... 123
5.5. Wypłata kapitału jako zagrożenie dla zarządzania kapitałem obrotowy w świetle
badań empirycznych ..................................................................................................... 126
Podsumowanie .............................................................................................................. 137
Dividend payout as a threat for net working capital management of the companies
during economic slowdown .......................................................................................... 138
Summary .................................................................................................................. 138
Bibliografia ................................................................................................................... 139
Informacja o Autorze .................................................................................................... 140
Rozdział VI Potrzeby przedsiębiorstw rynku odzieżowego względem rozwiązań IT 141
Wprowadzenie .............................................................................................................. 141
6.1. Krótka charakterystyka branży odzieżowej ........................................................... 142
6.2. Trendy rynku odzieżowego .................................................................................... 144
6.3. Wybrane potrzeby branży względem rozwiązań IT ............................................... 146
Podsumowanie .............................................................................................................. 148
Informacja o Autorze .................................................................................................... 148
Rozdział VII Rola innowacji w działalności rynkowej przedsiębiorstw ..................... 149
Streszczenie ................................................................................................................... 149
7.1. Pojęcie innowacji ................................................................................................... 151
7.2. Efekty wprowadzania innowacji przez przedsiębiorstwa ....................................... 155
7.3. Wpływ innowacji na działalność przedsiębiorstw ................................................. 158
Podsumowanie .............................................................................................................. 160
Role of innovation in company's market activity .......................................................... 160
Summary .................................................................................................................. 160
Bibliografia ................................................................................................................... 161
Informacja o Autorze .................................................................................................... 162
Wykaz bibliografii ........................................................................................................... 163
Tekst promocyjny
Prezentujemy Państwu pierwszą część monografii naukowej pod tytułem „Zarządzanie
przedsiębiorstwem”, która zostało opracowana przez pracowników naukowych.
Książka prezentuje wiedzę teoretyczną oraz praktyczną, stanowi prezentację badań
oraz diagnoz poświęconej problematyce aspektów zarządzania przedsiębiorstwem.
Autorzy niniejszych rozdziałów przedstawiają swoje osiągnięcia naukowe, dzięki
którym otrzymujemy ciekawe analizy, bogaty zasób wiedzy, a także nową wiedzę, jak
i również nowe rozwiązania stosowane w praktyce w zarządzaniu przedsiębiorstwem.
Monografię naukową adresujemy praktycznie do wszystkich zainteresowanych
aspektami ekonomii i zarządzania. Jak i również dla tych, którym jest niezbędna wiedza
teoretyczna i praktyczna z tego obszaru badawczego do kontynuacji dalszych badań naukowych.
Liczymy, że odnajdą Państwo w naszej książce „Zarządzanie przedsiębiorstwem”
inspiracje dla własnej praktyki zawodowej oraz naukowej.
Słowa kluczowe: wypalenie zawodowe, innowacje, działalność innowacyjna, strategia
innowacji, zarządzania ryzykiem walutowym, ryzyko kursowe, źródła przepływów finansowych,
kurs rynkowy, klasyczny korytarz zerokosztowy, transakcje terminowe, opcje
walutowe, struktury opcyjnie, zarządzanie kosztami, źródła zjawiska KUF, koszty ukryte,
macierz analityczna, dywidenda, rynek odzieżowy
przedsiębiorstwem”, która zostało opracowana przez pracowników naukowych.
Książka prezentuje wiedzę teoretyczną oraz praktyczną, stanowi prezentację badań
oraz diagnoz poświęconej problematyce aspektów zarządzania przedsiębiorstwem.
Autorzy niniejszych rozdziałów przedstawiają swoje osiągnięcia naukowe, dzięki
którym otrzymujemy ciekawe analizy, bogaty zasób wiedzy, a także nową wiedzę, jak
i również nowe rozwiązania stosowane w praktyce w zarządzaniu przedsiębiorstwem.
Monografię naukową adresujemy praktycznie do wszystkich zainteresowanych
aspektami ekonomii i zarządzania. Jak i również dla tych, którym jest niezbędna wiedza
teoretyczna i praktyczna z tego obszaru badawczego do kontynuacji dalszych badań naukowych.
Liczymy, że odnajdą Państwo w naszej książce „Zarządzanie przedsiębiorstwem”
inspiracje dla własnej praktyki zawodowej oraz naukowej.
Słowa kluczowe: wypalenie zawodowe, innowacje, działalność innowacyjna, strategia
innowacji, zarządzania ryzykiem walutowym, ryzyko kursowe, źródła przepływów finansowych,
kurs rynkowy, klasyczny korytarz zerokosztowy, transakcje terminowe, opcje
walutowe, struktury opcyjnie, zarządzanie kosztami, źródła zjawiska KUF, koszty ukryte,
macierz analityczna, dywidenda, rynek odzieżowy
Dystrybutor/Dystrybutorzy
Groupivg.com
NIP 8171558546
telefon 725405830
email biuro@groupivg.com
email biuro@wydawnictwoivg.pl
Dostępna u dystrybutora
Tak
Kategoria statystyczna Biblioteki Narodowej
Publikacje naukowe
Kategoria Thema
K
Ekonomia, finanse, biznes i zarządzanie
Status/dostępność
Status wydawniczy
Publikacja dostępna
Dostępność w handlu
Publikacja dostępna
Cena
brak ceny
skontaktuj się z dostawcą
Opis powiązań
Alternatywna forma produktu
książka
Książka w miękkiej oprawie
ISBN 9788362062126