Logotyp Unii Europejskiej

Kontrast

Czcionka:

Szczegółowa informacja o publikacji oznaczonej indntyfikatorem ISBN

Wszystkie metadane publikacji dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_onix.xml?record_id=1768147

Opisy wszystkich publikacji tego wydawcy dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_publisher_onix.xml?publisherId=14505

Opis fizyczny

Skład produktu
publikacja
Forma

forma podstawowa

publikacja elektroniczna on-line

Forma produktu

Publikacja elektroniczna online lub do ściągnięcia
Korzystanie z publikacji
nieograniczone

Opis bibliograficzny

Tytuł
Zarządzanie przedsiębiorstwem Cz. I
Twórca

autor

Serafin, Krystyna

autor

Brojak-Trzaskowska, Małgorzata

autor

Miciuła, Ireneusz

autor

Woźniak, Jacek

autor

Szemraj, Tomasz

autor

Buchwald, Tomasz

autor

Dymitrowski, Adam

redaktor naukowy

Olszewski, Jerzy (nauki ekonomiczne). ISNI 0000000385966068
Wydanie

typ wydania

Wydanie

numer wydania

1

miejsce wydania

Szczecin
Język

język publikacji

polski
Wydawca

imprint

Naukowe Wydawnictwo IVG

pełna nazwa wydawcy

Naukowe Wydawnictwo IVG – Aleksandra Fudali

adres siedziby

Andrzeja Małkowskiego 30/1
70-304 Szczecin

numer telefonu

e-mail

Data

data wydania

2012-12-28

data upublicznienia metadanych

2012-12-28

Opis marketingowy

Spis treści

Przedmowa ........................................................................................................................... 7

Rozdział I Wypalenie zawodowe jako istotny problem we współczesnej organizacji .... 8
Wprowadzenie .................................................................................................................. 8
1.1. Istota wypalenia zawodowego ................................................................................... 9
1.2. Przyczyny wypalenia zawodowego ......................................................................... 14
1.3. Przebieg wypalania się - etapy rozwoju procesu ...................................................... 19
1.4. Radzenie sobie z wypaleniem zawodowym ............................................................. 23
1.5. Zapobieganie i skutki wypalenia zawodowego ........................................................ 25
Podsumowanie ................................................................................................................ 29
Bibliografia ..................................................................................................................... 30
Informacja o Autorze ...................................................................................................... 31

Rozdział II Innowacje – moda czy konieczność? ............................................................ 32
Wprowadzenie ................................................................................................................ 32
2.1. Interpretacja pojęcia innowacja ................................................................................ 33
2.2. Motywy podejmowania działalności innowacyjnej ................................................. 37
2.3. Opracowanie i upowszechnianie innowacji - przejaw mody, czy też potrzeba
i konieczność? ................................................................................................................. 42
Podsumowanie ................................................................................................................ 47
Innovation – fashion or necessity? .................................................................................. 53
Summary .................................................................................................................... 53
Bibliografia ..................................................................................................................... 54
Informacja o Autorze ...................................................................................................... 54

Rozdział III Metodyka zarządzania ryzykiem walutowym w polskich
przedsiębiorstwach stoczniowych ..................................................................................... 55
Streszczenie ..................................................................................................................... 55
3.1. Istota powstania ryzyka walutowego w przedsiębiorstwach stoczniowych
w Polsce .......................................................................................................................... 58
3.2. Metodyka zarządzania ryzykiem walutowym w polskich firmach stoczniowych.... 60
3.3. Przykłady wykorzystania strategii opcyjnych przy zarządzaniu ryzykiem
walutowym ...................................................................................................................... 65
3.3.1. Zajęcie długiej pozycji w klasycznej opcji put ................................................. 67
3.3.2. Zajęcie krótkiej pozycji w standardowej opcji call .......................................... 69
3.3.3. Opcje barierowe ............................................................................................... 71
3.3.4. Klasyczny korytarz zerokosztowy .................................................................... 73
Podsumowanie ................................................................................................................ 76
Methodology of currency risk management in Polish enterprises shipyard .................... 78
Summary .................................................................................................................... 78
Bibliografia ..................................................................................................................... 79
Informacja o Autorze ...................................................................................................... 79

Rozdział IV Źródła zjawiska kosztów „ukrytej fabryki” z perspektywy stanowisk
wykonawczych – podstawy modelu .................................................................................. 80
Wprowadzenie ................................................................................................................ 80
4.1. Definiowanie zjawiska kosztów „ukrytej fabryki” ................................................... 82
4.2. Uwarunkowania wewnątrz organizacyjne zjawiska ................................................. 87
Podsumowanie .............................................................................................................. 103
Streszczenie ................................................................................................................... 106
Sources of phenomenon of "hidden factory" costs in perspective of work stations
– basics of model........................................................................................................... 107
Abstract .................................................................................................................... 107
Bibliografia ................................................................................................................... 108
Informacja o Autorze .................................................................................................... 109

Rozdział V Wypłata dywidendy jako zagrożenie dla zarządzania kapitałem
obrotowym przedsiębiorstwa w dobie kryzysu gospodarczego ................................... 110
Wprowadzenie .............................................................................................................. 110
5.1. Dywidenda a maksymalizacja bogactwa właścicieli .............................................. 112
5.2. Rodzaje stosowanych polityk dywidend ................................................................ 116
5.3. Wpływ wypłat z zysku na dostęp do kapitału spółek akcyjnych............................ 121
5.4. Dywidenda w procesie zarządzaniu kapitałem obrotowym ................................... 123
5.5. Wypłata kapitału jako zagrożenie dla zarządzania kapitałem obrotowy w świetle
badań empirycznych ..................................................................................................... 126
Podsumowanie .............................................................................................................. 137
Dividend payout as a threat for net working capital management of the companies
during economic slowdown .......................................................................................... 138
Summary .................................................................................................................. 138
Bibliografia ................................................................................................................... 139
Informacja o Autorze .................................................................................................... 140

Rozdział VI Potrzeby przedsiębiorstw rynku odzieżowego względem rozwiązań IT 141
Wprowadzenie .............................................................................................................. 141
6.1. Krótka charakterystyka branży odzieżowej ........................................................... 142
6.2. Trendy rynku odzieżowego .................................................................................... 144
6.3. Wybrane potrzeby branży względem rozwiązań IT ............................................... 146
Podsumowanie .............................................................................................................. 148
Informacja o Autorze .................................................................................................... 148

Rozdział VII Rola innowacji w działalności rynkowej przedsiębiorstw ..................... 149
Streszczenie ................................................................................................................... 149
7.1. Pojęcie innowacji ................................................................................................... 151
7.2. Efekty wprowadzania innowacji przez przedsiębiorstwa ....................................... 155
7.3. Wpływ innowacji na działalność przedsiębiorstw ................................................. 158
Podsumowanie .............................................................................................................. 160
Role of innovation in company's market activity .......................................................... 160
Summary .................................................................................................................. 160
Bibliografia ................................................................................................................... 161
Informacja o Autorze .................................................................................................... 162

Wykaz bibliografii ........................................................................................................... 163

Tekst promocyjny

Prezentujemy Państwu pierwszą część monografii naukowej pod tytułem „Zarządzanie
przedsiębiorstwem”, która zostało opracowana przez pracowników naukowych.
Książka prezentuje wiedzę teoretyczną oraz praktyczną, stanowi prezentację badań
oraz diagnoz poświęconej problematyce aspektów zarządzania przedsiębiorstwem.
Autorzy niniejszych rozdziałów przedstawiają swoje osiągnięcia naukowe, dzięki
którym otrzymujemy ciekawe analizy, bogaty zasób wiedzy, a także nową wiedzę, jak
i również nowe rozwiązania stosowane w praktyce w zarządzaniu przedsiębiorstwem.
Monografię naukową adresujemy praktycznie do wszystkich zainteresowanych
aspektami ekonomii i zarządzania. Jak i również dla tych, którym jest niezbędna wiedza
teoretyczna i praktyczna z tego obszaru badawczego do kontynuacji dalszych badań naukowych.
Liczymy, że odnajdą Państwo w naszej książce „Zarządzanie przedsiębiorstwem”
inspiracje dla własnej praktyki zawodowej oraz naukowej.
Słowa kluczowe: wypalenie zawodowe, innowacje, działalność innowacyjna, strategia
innowacji, zarządzania ryzykiem walutowym, ryzyko kursowe, źródła przepływów finansowych,
kurs rynkowy, klasyczny korytarz zerokosztowy, transakcje terminowe, opcje
walutowe, struktury opcyjnie, zarządzanie kosztami, źródła zjawiska KUF, koszty ukryte,
macierz analityczna, dywidenda, rynek odzieżowy
Dystrybutor/Dystrybutorzy

Groupivg.com

NIP 8171558546
telefon 725405830
email biuro@groupivg.com
email biuro@wydawnictwoivg.pl
Dostępna u dystrybutora Tak

Kategoria statystyczna Biblioteki Narodowej

Publikacje naukowe

Kategoria Thema

K
Ekonomia, finanse, biznes i zarządzanie
Status/dostępność

Status wydawniczy

Publikacja dostępna

Dostępność w handlu

Publikacja dostępna
Cena

brak ceny

skontaktuj się z dostawcą

Opis powiązań

Alternatywna forma produktu
książka

Książka w miękkiej oprawie

ISBN 9788362062126