Kontrast
Czcionka:
Szczegółowa informacja o publikacji oznaczonej indntyfikatorem ISBN
Wszystkie metadane publikacji dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_onix.xml?record_id=3427349
Opisy wszystkich publikacji tego wydawcy dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_publisher_onix.xml?publisherId=20168
Opis fizyczny
forma podstawowa
Forma produktu
zawartość podstawowa
wysokość
liczba numerowanych stron głównego tekstu
Opis bibliograficzny
autor
autor
typ wydania
numer wydania
miejsce wydania
język publikacji
język oryginału
imprint
pełna nazwa wydawcy
adres siedziby
00-335 Warszawa
adres www
numer telefonu
data wydania
data upublicznienia metadanych
Opis marketingowy
Spis treści
1. Od alfabetyzacji informacyjnej do kultury informacyjnej 31
1.1. Kultura informacyjna w kontekście rozważań nad definicją kultury 31
1.2. Kultura informacyjna - różnorodność definicyjna 35
1.2.1. Kultura informacyjna w hierarchii pojęć pokrewnych 35
1.2.1.1. Alfabetyzacja informacyjna a alfabetyzacja komputerowa 35
1.2.1.2. Umiejętności informacyjne a kompetencje informacyjne 40
1.2.2. Kultura informacyjna w literaturze ekonomicznej 46
1.2.3. Kultura informacyjna w ujęciu informatycznym 50
1.2.3.1. Dyskusja wokół pojęcia kultura informatyczna 50
1.2.3.2. Modelowa koncepcja kultury informatycznej i informacyjnej 56
1.2.4. Granice pojęcia kultura informacyjna 60
1.2.4.1. Struktura kultury informacyjnej 67
1.2.4.2. Próba uściślenia pojęcia 72
1.2.4.3. Postawy a zachowania informacyjne 80
1.3. Od kultury czytelniczej do kultury informacyjnej 84
1.4. Obecność kultury informacyjnej w edukacji 91
1.4.1. Edukacja informacyjna w programach nauczania 97
1.4.1.1. Elementy kultury informacyjnej w nauczaniu technologii informacyjnej 103
1.4.1.2. Elementy kultuty informacyjnej w edukacji czytelniczej i medialnej 117
1.4.1.3. Elementy kultury informacyjnej w nauczaniu języka polskiego 121
1.4.2. Polemika wokół nazwy edukacji informacyjnej jako przedmiotu nauczania 124
1.4.3. Nieprawidłowości w organizacji procesu edukacji informacyjnej 137
Przypisy do rozdz. 1 146
2. Zmiana a rozwój kultury informacyjnej w szkole 173
2.1. Odmienność kultury organizacyjnej szkoły 173
2.1.1. Typy kultur organizacyjnych szkół 181
2.1.2. Kierunki ewolucji szkoły promujące kulturę informacyjną 189
2.1.2.1. Szkoły- „uczące się organizacje" szkołami jakości 192
2.1.2.2. Szkoły - centra oświatowe środowiska lokalnego 201
2.1.2.3. Programy edukacyjne popularyzujące jakość w szkole 212
2.2. Kultura informacyjna-ujęcie typologiczne 218
2.2.1. Kultura zachowawcza biblioteki szkolnej a koncepcja „rezerwuaru lektur" 222
2.2.1.1. Typ kultury informacyjnej o charakterze stereotypowym (pasywnym) 225
2.2.2. Kultura pragmatyczna biblioteki szkolnej a koncepcja „media centre" 228
2.2.2.1. Typ kultury informacyjnej o charakterze aktywnym 233
2.2.3. Kultura adaptacji biblioteki szkolnej a koncepcja „szkolnego centrum kultury
informacyjnej" 239
2.2.3.1. Typ kultury informacyjnej o charakterze innowacyjnym 243
2.2.4. Kultura technokratyczna biblioteki szkolnej a koncepcja „biblioteki sieciowej".. 249
2.2.4.1. Typ kultury informacyjnej o charakterze prognostycznym 258
2.3. Rola metafory w rozwoju kultury informacyjnej 276
2.3.1. Metafora „skarbca społeczeństwa informacyjnego" 277
2.3.2. Metafora „skarbnicy różności" 282
Przypisy do rozdz. 2 284
3. Kultura informacyjna w środowisku szkolnym. Diagnoza i terapia 313
3.1. Metodologiczne podstawy badań - opis badania 315
3.1.1. Projekt badania 318
3.1.1.1. Pole badawcze i pytania badawcze 320
3.1.1.2. Charakterystyka populacji badawczej 332
3.1.1.3. Procedura doboru próby 340
3.1.1.4. Opis metody zbierania danych 341
3.1.1.5. Opis metody analizowania danych i prezentacja wyników 343
3.2. Diagnoza kultury informacyjnej w szkołach państwowych powiatu suskiego 344
3.2.1. Charakter trudności w rozwijaniu kultury informacyjnej 345
3.2.1.1. Trudności obiektywne hamujące rozwój kultury informacyjnej 345
3.2.1.2. Trudności subiektywne spowalniające rozwój kultury informacyjnej 349
3.2.2. Zasięg trudności w rozwijaniu kultury informacyjnej 352
3.2.2.1. Istnienie i siła związku między zmiennymi charakteryzującymi
trudności w zakresie alfabetyzacji informacyjnej uczniów 352
3.2.2.2. Rodzaj trudności i wielkość luki w zakresie alfabetyzacji informacyjnej
uczniów 359
3.2.3.Zródłatrudności w rozwijaniu kultury informacyjnej 361
3.2.3.1. Luki w świadomości informacyjnej 362
3.2.3.2. Deficyty w zakresie sprawności informacyjnych uczniów 372
3.2.4. Otoczenie trudności w rozwijaniu kultury informacyjnej 404
3.2.4.1. Stereotypowe postrzeganie biblioteki hamujące rozwój kultury
informacyjnej 405
3.2.4.2. Mity o zawodzie bibliotekarza a rozwój kultury informacyjnej 423
3.3. Kultura informacyjna w środowisku szkolnym i lokalnym. Propozycja terapii 432
3.3.1. Szkolne centrum informacji (mediatka) w ZS im. Walerego Goetla w Suchej
Beskidzkiej - realizacja projektu 435
3.3.2. Promocja projektu w środowisku lokalnym 436
3.3.3. Oczekiwane efekty wdrożenia innowacji 437
Przypisy do rozdz. 3 441
Zakończenie 451
Literatura cytowana 457
Spis tabel 501
Spis rysunków 504
Spis wykresów i fotografii 505
Indeks osobowy 506
Indeks terminów, pojęć, nazw własnych, zagadnień 515
Aneks
Nr 1. Zestawienie zbiorcze rozkładu liczebności i rozkładu procentowego wartości zmiennych
na podstawie danych z kwestionariuszy U-1 527
Nr 2. Rozkład liczebności i rozkład procentowy zmiennych kategoryzacyjnych 529
Nr 3. Zależność i siła związku pomiędzy zmiennymi obliczone metodą Testu 533
Tekst promocyjny
Nota biograficzna
Kategoria Thema
Kategoria Thema
Kategoria Thema
Kategoria Thema
Kategoria Thema
Temat
Temat
Temat
Temat
UKD
UKD
UKD
Status wydawniczy
Opis powiązań
tytuł
numer
numer rekordu Biblioteki Narodowej