Kontrast
Czcionka:
Szczegółowa informacja o publikacji oznaczonej indntyfikatorem ISBN
Wszystkie metadane publikacji dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_onix.xml?record_id=1732399
Opisy wszystkich publikacji tego wydawcy dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_publisher_onix.xml?publisherId=11947
Opis fizyczny
forma podstawowa
Forma produktu
szerokość
wysokość
Opis bibliograficzny
autor
typ wydania
numer wydania
opis typu wydania
miejsce wydania
język publikacji
imprint
pełna nazwa wydawcy
data wydania
data upublicznienia metadanych
Opis marketingowy
Spis treści
Wstęp
Rozdział 1
Kategorie „doświadczanie” i „szkolna codzienność” w naukach społecznych
1.1. Doświadczanie i doświadczenie – rozważania wokół zakresów znaczeniowych
1.2. Szkoła i jej codzienność w literaturze pedagogicznej
1.3. Uczniowskie doświadczanie szkolnej codzienności
Rozdział 2
Metafory szkoły jako inspiracja oglądu szkolnej codzienności
2.1. Szkoła jako laboratorium życia społecznego
2.2. Szkoła jako teren petryfikacji rytualnych praktyk
2.3. Szkoła jako teatr
2.4. Szkoła jako terytorium rozgrywek „na czas” – testowanie ról życiowych
2.5. Szkoła jako przestrzeń uczniowskiej codzienności
Rozdział 3
Podstawy metodologiczne badań własnych
3.1. Cel badań, problemy badawcze i ich uzasadnienie
3.2. Fenomenografia jako strategia badań własnych
3.3. Procedura pozyskiwania materiału badawczego
3.4. Etapy analizy materiału badawczego
Rozdział 4
Szkolna codzienność jako przedmiot opisu – rekonstrukcja uczniowskich sposobów doświadczania codziennego bycia w szkole
4.1. Szkolna codzienność jako przestrzeń uczenia się
4.2. Szkolna codzienność jako przestrzeń relacji rówieśniczych
4.3. Szkolna codzienność jako doświadczenie egzystencjalne
4.4. Szkolna codzienność jako doświadczenie zmysłowe
4.5. Szkolna codzienność jako oczekiwanie na przerwę
4.6. Szkolna codzienność jako poszukiwanie prywatności
Rozdział 5
Dekonstrukcja uczniowskich konceptualizacji szkolnej codzienności – interpretacja krytyczna
5.1. Spojrzenie na materiał badawczy z perspektywy fenomenografii
5.2. Lekcja i przerwa – dwójjednia szkolnej codzienności
5.3. Konfiguracje wyników, czyli trzy obrazy szkolnej codzienności
5.3.1. Rówieśniczy archipelag
5.3.2. Szkolny survival
5.3.3. Eskapistyczna zabawa
5.4. Podsumowanie i kilka refleksji końcowych
Bibliografia
Dodatkowy opis
opis pełny
Niniejsze opracowanie, poświęcone najogólniej rzecz ujmując codziennemu życiu ucznia w szkole, lokować można w nurcie badań, które Mary Jane Kehily (2008, s. 26) określa jako „wnoszące wiele w rozumienie dzieciństwa z perspektywy samych dzieci”. Z tego powodu dominują w nim dziecięcy głos i dziecięca optyka. Ukazywanie punktu widzenia uczniów odnośnie do kwestii związanych z tym, jak oni sami doświadczają swego codziennego bycia w szkole, wysuwa się tu na plan pierwszy, a katalog znaczeń, jakie uczniowie przypisują szkolnej codzienności, staje się wiodącym rezultatem poszukiwań badawczych.
Niniejsza książka składa się z pięciu rozdziałów, z których pierwsze dwa nakreślają teoretyczne tło zrealizowanych przeze mnie badań. Mając na celu ukazanie kontekstu badanego zjawiska, w pierwszym rozdziale nie tylko przybliżono istotę kluczowych kategorii pojęciowych, a mianowicie terminów „doświadczanie”, „doświadczenie” oraz „szkolna codzienność”, lecz także poprzez próbę rekonstrukcji obrazu szkoły wygenerowaną z migawek jej codziennego życia, których źródłem stały się publikowane w literaturze pedagogicznej wyniki badań na ten temat, uzasadniono potrzebę podjętego wysiłku badawczego.
Impuls
Status wydawniczy
cena brutto
stawka VAT
kod PKWiU