Logotyp Unii Europejskiej

Kontrast

Czcionka:

Szczegółowa informacja o publikacji oznaczonej indntyfikatorem ISBN

Wszystkie metadane publikacji dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_onix.xml?record_id=1732399

Opisy wszystkich publikacji tego wydawcy dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_publisher_onix.xml?publisherId=11947

Opis fizyczny

Skład produktu
publikacja
Forma

forma podstawowa

książka

Forma produktu

Książka - forma nieokreślona
Wymiary/waga

szerokość

163 mm

wysokość

229 mm

Opis bibliograficzny

Tytuł
O doświadczaniu szkoły
Podtytuł
Studium fenomenograficzne szkolnej codzienności z perspektywy uczniów
Twórca

autor

Wiesława Martyniuk
Wydanie

typ wydania

Wydanie

numer wydania

1

opis typu wydania

wyd. 1, 2019

miejsce wydania

Kraków
Język

język publikacji

polski
Wydawca

imprint

Oficyna Wydawnicza Impuls

pełna nazwa wydawcy

Data

data wydania

2019-07-19

data upublicznienia metadanych

2019-07-19

Opis marketingowy

Spis treści


Wstęp


Rozdział 1


Kategorie „doświadczanie” i „szkolna codzienność” w naukach społecznych


1.1. Doświadczanie i doświadczenie – rozważania wokół zakresów znaczeniowych


1.2. Szkoła i jej codzienność w literaturze pedagogicznej


1.3. Uczniowskie doświadczanie szkolnej codzienności


Rozdział 2


Metafory szkoły jako inspiracja oglądu szkolnej codzienności


2.1. Szkoła jako laboratorium życia społecznego


2.2. Szkoła jako teren petryfikacji rytualnych praktyk


2.3. Szkoła jako teatr


2.4. Szkoła jako terytorium rozgrywek „na czas” – testowanie ról życiowych


2.5. Szkoła jako przestrzeń uczniowskiej codzienności


Rozdział 3


Podstawy metodologiczne badań własnych


3.1. Cel badań, problemy badawcze i ich uzasadnienie


3.2. Fenomenografia jako strategia badań własnych


3.3. Procedura pozyskiwania materiału badawczego


3.4. Etapy analizy materiału badawczego


Rozdział 4


Szkolna codzienność jako przedmiot opisu – rekonstrukcja uczniowskich sposobów doświadczania codziennego bycia w szkole


4.1. Szkolna codzienność jako przestrzeń uczenia się


4.2. Szkolna codzienność jako przestrzeń relacji rówieśniczych


4.3. Szkolna codzienność jako doświadczenie egzystencjalne


4.4. Szkolna codzienność jako doświadczenie zmysłowe


4.5. Szkolna codzienność jako oczekiwanie na przerwę


4.6. Szkolna codzienność jako poszukiwanie prywatności


Rozdział 5


Dekonstrukcja uczniowskich konceptualizacji szkolnej codzienności – interpretacja krytyczna


5.1. Spojrzenie na materiał badawczy z perspektywy fenomenografii


5.2. Lekcja i przerwa – dwójjednia szkolnej codzienności


5.3. Konfiguracje wyników, czyli trzy obrazy szkolnej codzienności


5.3.1. Rówieśniczy archipelag


5.3.2. Szkolny survival


5.3.3. Eskapistyczna zabawa


5.4. Podsumowanie i kilka refleksji końcowych


Bibliografia

Dodatkowy opis

opis pełny


Niniejsze opracowanie, poświęcone najogólniej rzecz ujmując codziennemu życiu ucznia w szkole, lokować można w nurcie badań, które Mary Jane Kehily (2008, s. 26) określa jako „wnoszące wiele w rozumienie dzieciństwa z perspektywy samych dzieci”. Z tego powodu dominują w nim dziecięcy głos i dziecięca optyka. Ukazywanie punktu widzenia uczniów odnośnie do kwestii związanych z tym, jak oni sami doświadczają swego codziennego bycia w szkole, wysuwa się tu na plan pierwszy, a katalog znaczeń, jakie uczniowie przypisują szkolnej codzienności, staje się wiodącym rezultatem poszukiwań badawczych.



Niniejsza książka składa się z pięciu rozdziałów, z których pierwsze dwa nakreślają teoretyczne tło zrealizowanych przeze mnie badań. Mając na celu ukazanie kontekstu badanego zjawiska, w pierwszym rozdziale nie tylko przybliżono istotę kluczowych kategorii pojęciowych, a mianowicie terminów „doświadczanie”, „doświadczenie” oraz „szkolna codzienność”, lecz także poprzez próbę rekonstrukcji obrazu szkoły wygenerowaną z migawek jej codziennego życia, których źródłem stały się publikowane w literaturze pedagogicznej wyniki badań na ten temat, uzasadniono potrzebę podjętego wysiłku badawczego.

Dystrybutor/Dystrybutorzy

Impuls

NIP PL6791012088
Status/dostępność

Status wydawniczy

Publikacja dostępna
Cena

cena brutto

49.8 PLN

stawka VAT

5 %

kod PKWiU

58.11.1