Kontrast
Czcionka:
Szczegółowa informacja o publikacji oznaczonej indntyfikatorem ISBN
Wszystkie metadane publikacji dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_onix.xml?record_id=3131287
Opisy wszystkich publikacji tego wydawcy dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_publisher_onix.xml?publisherId=20107
Opis fizyczny
Skład produktu
publikacja
Forma
forma podstawowa
książka
Forma produktu
Książka w miękkiej oprawie
Zawartość
zawartość podstawowa
Tekst (do odczytu wzrokowego)
Wymiary/waga
szerokość
135
mm
wysokość
200 mm
Liczba stron / czas trwania / wielkość pliku
liczba stron numerowanych łącznie
320
Strony
Opis bibliograficzny
Tytuł
Odpowiedzialność i styl
Twórca
autor
Caillois, Roger
(1913-1978)
ISNI 0000000121030717
Wydanie
typ wydania
Wydanie
numer wydania
2
miejsce wydania
Warszawa
Język
język publikacji
polski
Wydawca
imprint
Państwowy Instytut Wydawniczy
pełna nazwa wydawcy
PAŃSTWOWY INSTYTUT WYDAWNICZY
adres siedziby
ul. Foksal 17 -/-
00-372 Warszawa
00-372 Warszawa
adres www
numer telefonu
Data
data wydania
2019-04-23
data upublicznienia metadanych
2018-12-14
Opis marketingowy
Spis treści
Jan Błoński: Słowo wstępne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5
Rachunek sumienia (epilog eseju O niepewności płynącej ze
snów) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 19
Od baśni do science-fiction . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26
Dzieje człowieka i książki: hrabia Jan Potocki i Rękopis znaleziony
w Saragossie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 58
Paryż, mit współczesny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 85
Modliszka . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 104
Powieść kryminalna, czyli Jak intelekt opuszcza świat, aby oddać
się li tylko grze, i jak społeczeństwo wprowadza z powrotem
swe problemy w igraszki umysłu . . . . . . . . . . . . . . . . . 142
I Ewolucja . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 142
II Gra . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 153
III Dramat . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 166
Lautréamont . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 180
Zagadka i obraz poetycki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 202
Sztuka poetycka. Komentarze (wybór) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 215
Sztuka poetycka . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 216
Komentarze . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 222
Skrzydła motyle . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 264
Estetyka uogólniona . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 277
Słowo wstępne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 277
I Formy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 281
II Piękno . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 289
III Sztuka . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 298
Rachunek sumienia (epilog eseju O niepewności płynącej ze
snów) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 19
Od baśni do science-fiction . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26
Dzieje człowieka i książki: hrabia Jan Potocki i Rękopis znaleziony
w Saragossie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 58
Paryż, mit współczesny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 85
Modliszka . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 104
Powieść kryminalna, czyli Jak intelekt opuszcza świat, aby oddać
się li tylko grze, i jak społeczeństwo wprowadza z powrotem
swe problemy w igraszki umysłu . . . . . . . . . . . . . . . . . 142
I Ewolucja . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 142
II Gra . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 153
III Dramat . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 166
Lautréamont . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 180
Zagadka i obraz poetycki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 202
Sztuka poetycka. Komentarze (wybór) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 215
Sztuka poetycka . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 216
Komentarze . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 222
Skrzydła motyle . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 264
Estetyka uogólniona . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 277
Słowo wstępne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 277
I Formy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 281
II Piękno . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 289
III Sztuka . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 298
Tekst promocyjny
W twórczości krytycznej Caillois mitograf
uprząta drogę estetykowi, ponieważ w rzeczywistości tajemnica,
chaos, olśnienie cofają się (czy winny się cofać) przed myślą,
która rozjaśnia i zwłaszcza porządkuje; polemiczna praktyka,
gwałtowna nieraz i gorzka, bo nie zawsze znajduje potwierdzenie
w rozwoju poezji czy sztuki, opiera się o rygorystyczne wyznanie
wiary, którego krytyczna surowość nie cofa się – nawet za cenę
porażki – przed ryzykiem wszędobylskiej ciekawości.
Jan Błoński
uprząta drogę estetykowi, ponieważ w rzeczywistości tajemnica,
chaos, olśnienie cofają się (czy winny się cofać) przed myślą,
która rozjaśnia i zwłaszcza porządkuje; polemiczna praktyka,
gwałtowna nieraz i gorzka, bo nie zawsze znajduje potwierdzenie
w rozwoju poezji czy sztuki, opiera się o rygorystyczne wyznanie
wiary, którego krytyczna surowość nie cofa się – nawet za cenę
porażki – przed ryzykiem wszędobylskiej ciekawości.
Jan Błoński
Nakład
pierwszy nakład
1000
Dystrybutor/Dystrybutorzy
Azymut
Dostępna u dystrybutora
Tak
Kategoria statystyczna Biblioteki Narodowej
Eseistyka, krytyka literacka i artystyczna
Kategoria Thema
D
Poezja, dramat, literatura faktu i literaturoznawstwo
Status/dostępność
Dostępność w handlu
nieokreślony
Cena
brak ceny
cena jeszcze nieokreślona