Kontrast
Czcionka:
Szczegółowa informacja o publikacji oznaczonej indntyfikatorem ISBN
Wszystkie metadane publikacji dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_onix.xml?record_id=3530464
Opisy wszystkich publikacji tego wydawcy dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_publisher_onix.xml?publisherId=23662
Opis fizyczny
Skład produktu
publikacja
Forma
forma podstawowa
książka
Forma produktu
Broszura
Zawartość
zawartość podstawowa
Tekst (do odczytu wzrokowego)
Wymiary/waga
szerokość
205
mm
wysokość
294 mm
głębokość
4
mm
Liczba stron / czas trwania / wielkość pliku
liczba stron całej zawartości
44
Strony
Opis bibliograficzny
Tytuł
Prima Via. Wstępna nauka języka łacińskiego
Podtytuł
Wprowadzenie 2.0
Twórca
autor
Krajczyk, Aleksandra
autor
Kubica, Dorota
Wydanie
typ wydania
Wydanie
numer wydania
2
miejsce wydania
Wrocław
Język
język publikacji
łaciński
język publikacji
polski
Wydawca
imprint
Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego
pełna nazwa wydawcy
Wydawnictwo UNIWERSYTETU WROCŁAWSKIEGO, spółka z o.o.
adres siedziby
Pl. Uniwersytecki 15
50-137 Wrocław
50-137 Wrocław
adres www
numer telefonu
Data
data wydania
2019-11-14
data upublicznienia metadanych
2019-11-14
Opis marketingowy
Spis treści
Wstęp
Wykaz skrótów
Alfabet. Wymowa. Akcentowanie
I. Formy podstawowe czasownika regularnego. Infinitivus praesentis activi. Rozpoznawanie koniugacji. Wyróżnianie tematów czasownika
II. Indicativus praesentis activi. Imperativus praesentis activi. Czasownik posiłkowy sum,esse, fui. Orzeczenie czasownikowe. Podmiot (domyślny)
III. I deklinacja. Rzeczowniki. Przymiotniki. Przyimki. Podmiot. Dopełnienie. Orzeczenie imienne
Repetitio
IV. II deklinacja. Rzeczowniki. Przymiotniki
V. Indicativus praesentis passivi. Infinitivus praesentis passivi. Ablativus auctoris
VI. Indicativus imperfecti activi et passivi
Repetitio
VII. III deklinacja. Rzeczowniki
VIII. III deklinacja. Przymiotniki
IX. Accusativus cum infinitivo
Repetitio
X. Indicativus perfecti activi. Infinitivus perfecti activi
XI. Participium perfecti passivi. Indicativus perfecti passivi
Repetitio
Titŭli
Locutiones
Wykaz wykorzystanych źródeł
Wykaz skrótów
Alfabet. Wymowa. Akcentowanie
I. Formy podstawowe czasownika regularnego. Infinitivus praesentis activi. Rozpoznawanie koniugacji. Wyróżnianie tematów czasownika
II. Indicativus praesentis activi. Imperativus praesentis activi. Czasownik posiłkowy sum,esse, fui. Orzeczenie czasownikowe. Podmiot (domyślny)
III. I deklinacja. Rzeczowniki. Przymiotniki. Przyimki. Podmiot. Dopełnienie. Orzeczenie imienne
Repetitio
IV. II deklinacja. Rzeczowniki. Przymiotniki
V. Indicativus praesentis passivi. Infinitivus praesentis passivi. Ablativus auctoris
VI. Indicativus imperfecti activi et passivi
Repetitio
VII. III deklinacja. Rzeczowniki
VIII. III deklinacja. Przymiotniki
IX. Accusativus cum infinitivo
Repetitio
X. Indicativus perfecti activi. Infinitivus perfecti activi
XI. Participium perfecti passivi. Indicativus perfecti passivi
Repetitio
Titŭli
Locutiones
Wykaz wykorzystanych źródeł
Tekst promocyjny
„Prima Via” to podręcznik łaciny o dość nietypowej formie: teksty, słówka, gramatyka i ćwiczenia umieszczone są w osobnych zeszytach. Podręcznik przeznaczony jest dla różnego typu lektoratów akademickich lub kursów licealnych począwszy od pełnego (wstępnego) kursu języka (3, 4 semestry w wymiarze 1.5 godziny tygodniowo), poprzez skrócony kurs roczny, aż do lektoratu 20-, 30-godzinnego.
W zależności od rodzaju kursu nauczyciel ma do wyboru zeszyt „Teksty” (pełny zakres gramatyki), „Teksty 2.0” (krótki kurs dwusemestralny), „Wprowadzenie” lub "Wprowadzenie 2.0"; do kompletu zaś: „Gramatykę” – pełny, rozszerzony wykład systemu języka, „Słownik. Sentencje” – o zakresie nieco szerszym niż potrzeby „Tekstów” oraz „Ćwiczenia” – zeszyt przeznaczony do pracy własnej ucznia/studenta.
Podręcznik zakłada kształcenie w zakresie słownictwa, gramatyki oraz składni zdania. Ponieważ treści zeszytów: „Teksty”, „Teksty 2.0”, „Wprowadzenie”, „Wprowadzenie 2.0” oraz sentencje oparte są w dużej mierze na autorach oryginalnych, podręcznik zachęca użytkownika do zapoznania się z realiami epoki antyku, obyczajem i mentalnością starożytnych.
W zależności od rodzaju kursu nauczyciel ma do wyboru zeszyt „Teksty” (pełny zakres gramatyki), „Teksty 2.0” (krótki kurs dwusemestralny), „Wprowadzenie” lub "Wprowadzenie 2.0"; do kompletu zaś: „Gramatykę” – pełny, rozszerzony wykład systemu języka, „Słownik. Sentencje” – o zakresie nieco szerszym niż potrzeby „Tekstów” oraz „Ćwiczenia” – zeszyt przeznaczony do pracy własnej ucznia/studenta.
Podręcznik zakłada kształcenie w zakresie słownictwa, gramatyki oraz składni zdania. Ponieważ treści zeszytów: „Teksty”, „Teksty 2.0”, „Wprowadzenie”, „Wprowadzenie 2.0” oraz sentencje oparte są w dużej mierze na autorach oryginalnych, podręcznik zachęca użytkownika do zapoznania się z realiami epoki antyku, obyczajem i mentalnością starożytnych.
Kategoria statystyczna Biblioteki Narodowej
Publikacje naukowe
Kategoria Thema
CJ
Nauka języków
Kategoria Thema
CJB
Materiały do nauki jezyków obcych
Status/dostępność
Status wydawniczy
Publikacja dostępna
Dostępność w handlu
Publikacja dostępna