Kontrast
Czcionka:
Szczegółowa informacja o publikacji oznaczonej indntyfikatorem ISBN
Wszystkie metadane publikacji dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_onix.xml?record_id=5550594
Opisy wszystkich publikacji tego wydawcy dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_publisher_onix.xml?publisherId=28001
Opis fizyczny
forma podstawowa
Forma produktu
szczegóły formy
słowny opis formy
zawartość podstawowa
zawartość dodatkowa
Opis bibliograficzny
redaktor tomu
redaktor tomu
typ wydania
numer wydania
opis typu wydania
miejsce wydania
język publikacji
imprint
pełna nazwa wydawcy
adres siedziby
00-124 Warszawa
adres www
numer telefonu
we współpracy z
data wydania
data upublicznienia metadanych
Opis marketingowy
Spis treści
BARTOMEU MARÍ
ANSELM FRANKE
JOANNA MYTKOWSKA
KRISTINE KHOURI AND RASHA SALTI
ON "PAST DISQUIET":
KRISTINE KHOURI AND RASHA SALTI, Transnational Solidarity Networks and Speculative Histories: 1960s–1980s
ESSAYS/INTERVIEWS/DOCUMENTS:
SLIMAN MANSOUR, Interview by Mohanad Yaqubi on behalf of the editors
REEM SHILLEH AND MOHANAD YAQUBI, Prologue: The London Film Connection
ALIA NAKHLI, Writing the History of Modern Arab Art
TONI MARAINI, Interview by Kristine Khouri and Rasha Salti
TONI MARAINI, For a Cultural Humanism (1977)
TONI MARAINI, In the Margins of the Biennial (1978)
TONI MARAINI, Interview with Farid Belkahia (1978)
ANNEKA LENSSEN, Material Support: On Arab Artists’ Unions and Solidarity
NAKAJIMA IZUMI, Dream for Solidarity: Palestinian Art, JAALA, and Haryū Ichirō in the 1970s and 1980s
VLADIMIR TAMARI, Interview by Rasha Salti
DOMINIKA BLACHNICKA-CIACEK, Lost in Transition? The Forgotten History of Exchanges between Communist Poland and the Palestine Liberation Organization
KATARZYNA MATUL, “Art Instead of Politics”: Polish Artists “in Solidarity” with Palestine and Chile in the 1970s and 1980s
JÉRÔME BAZIN, Seeing Near, Seeing Far: What Do Images Tell Us About Solidarity in Popular Democracies?
JELENA VESIĆ, Trajectories of Solidarity in Time: The Week of Latin America in Belgrade, Students’ Cultural Center, 1977
SARA CATENACCI, Solidarity and Socially Engaged Art in 1970s Italy
CATHERINE DOSSIN, The Brush and the Kalashnikov: The Political Vision of the Jeune Peinture from Paris to Beirut
CAROLL YASKY AND CLAUDIA ZALDÍVAR, An Atypical Museum: The Museo de la Solidaridad Salvador Allende
ELODIE LEBEAU, When Solidarity Became Art: The Museo Internacional de la Resistencia Salvador Allende (1975–90)
ERNEST PIGNON-ERNEST, Interview by Rasha Salti
MAEDA REI, Interview by Kristine Khouri and Rasha Salti
GORDON METZ AND ANDRÉ ODENDAAL, Interview by Rasha Salti
List of Works and Photo Credits
Tekst promocyjny
Zaangażowanym artystom towarzyszą kuratorzy, aktywiści i polityczni bojownicy. Kontekstem są też działania związków zawodowych artystów, partii politycznych – od opozycyjnych, jak Francuska Partia Komunistyczna, po sprawujących władzę w systemach monopartyjnych, jak partie komunistyczne w krajach bloku wschodniego, w tym PZPR. Tłem jest też oczywiście zimna wojna.
To polityczne zaangażowanie owocuje powstaniem ważnych kolekcji sztuki i „muzeów na wygnaniu”, traktowanych jako wyraz międzynarodowej solidarności artystów, a także narzędzie mobilizowania opinii publicznej i szerokiego grona odbiorców w konkretnych sprawach i konfliktach. Książka „Past Disquiet” bada zawikłaną historię trzech takich kolekcji, dziś rozproszonych i niemal nieznanych. Punktem wyjścia do tworzenia mapy tych politycznych i artystycznych działań jest tu zapomniana „Międzynarodowa Wystawa Sztuki dla Palestyny”, zorganizowana w Bejrucie w 1978 roku przez Organizację Wyzwolenia Palestyny, z udziałem artystów z 30 krajów.
Książka powstała jako rezultat wieloletnich badań Kristine Khouri i Rashy Salti –poszukiwań archiwalnych i zbierania relacji uczestników tych wydarzeń. Publikacja jest zwieńczeniem ich pracy nad przygotowaniem wystawy „Past Disquiet”, prezentowanej w 2015 roku w MACBA w Barcelonie; w 2016 w berlińskim HKW, w 2018 roku w MSSA w Santiago i Sursock Museum w Bejrucie.
Nota biograficzna
Rasha Salti is an independent film and visual arts curator and writer. She has cocurated several film programs, including "The Road to Damascus" (with Richard Peña), a retrospectiveof Syrian cinema that toured worldwide
(2006–08); "The Calm Before the Storm: A Retrospective of Lebanese Cinema" (also with Peña), which was presented at the Lincoln Center in New York (2009); "Mapping Subjectivity: Experimentation in Arab Cinema from the 1960s Until Now" (with Jytte Jensen), which was showcased at the MoMA in New York (2010–12); and "Saving
Bruce Lee: Arab and African Cinema in the Era of Soviet Cultural Diplomacy" (with Koyo Kouoh) at the Haus der Kulturen der Welt, Berlin (2018). In addition, she has curated film programs for the Musée Jeu de Paume in Paris and for the Tate Modern in London. Salti co-curated the 10th edition of the Sharjah Biennial for the Arts (2011), as well as the exhibition "Past Disquiet: Narratives and Ghosts from the International Art Exhibition for Palestine, 1978", with Kristine Khouri, at the Museu d’Art Contemporani de Barcelona (2015), the Haus der Kulturen der Welt, Berlin (2016), the Museo de la Solidaridad Salvador Allende, Santiago (2018), and the Sursock Museum, Beirut (2018). Her articles and essays have been published in The Jerusalem Quarterly Report, Naqd, MERIP, The London Review of Books, Afterall, and Third Text, as well as in several anthologies dedicated to film, art, and culture.
University of Chicago Press
Kategoria statystyczna Biblioteki Narodowej
Kategoria Thema
Kategoria Thema
Kategoria Thema
Temat
Status wydawniczy
Dostępność w handlu
brak ceny
Opis powiązań
Książka w miękkiej oprawie
Publikacja elektroniczna online - szczegóły nieokreślone