Kontrast
Czcionka:
Szczegółowa informacja o publikacji oznaczonej indntyfikatorem ISBN
Wszystkie metadane publikacji dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_onix.xml?record_id=10193443
Opisy wszystkich publikacji tego wydawcy dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_publisher_onix.xml?publisherId=15872
Opis fizyczny
Skład produktu
publikacja
Forma
forma podstawowa
książka
Forma produktu
Broszura
Zawartość
zawartość podstawowa
Ilustracje
Wymiary/waga
szerokość
210
mm
wysokość
210 mm
głębokość
3
mm
Liczba stron / czas trwania / wielkość pliku
liczba stron całej zawartości
24
Strony
Opis bibliograficzny
Tytuł
Plener Jurajski
Twórca
współautor
ŚODR
Wydanie
typ wydania
Wydanie
numer wydania
1
miejsce wydania
Kraków
Język
język publikacji
polski
Wydawca
imprint
Joanna Banek
pełna nazwa wydawcy
Data
data wydania
2023-11-22
data upublicznienia metadanych
2023-11-11
Opis marketingowy
Spis treści
Awdziejczyk Tomasz - Warszawa
Banek Joanna - Kraków- komisarz
Banek Stanisław - Czestochowa/Kraków
Batory Lila Batory- Zielona Góra
Chomicz Magdalena - Toruń
Csizmadia Istvan - Węgry
Gałustow Edward - Białoruś
Horvath Akos - Węgry
Hübsch Anna - Niemcy
Kozioł Wojtek - Toruń
Kuśmiersk Jolanta - Będzin
Lubas- Anioł Romualda - Czestochowa
Malewicz Krzysztof Kamil -Czestochowa
Paluch Marek - Kraków
Piccinini Cristiano - Włochy/ Poznań -Polska
Półrola -Koćwin Agnieszka -Czestochowa
Rovacs Jolanra - tłumacz /Węgry
Skrzypek Grzegorz - Dąbrowa Górnicza
Vasilendiuc Serge - Rumunia
Banek Joanna - Kraków- komisarz
Banek Stanisław - Czestochowa/Kraków
Batory Lila Batory- Zielona Góra
Chomicz Magdalena - Toruń
Csizmadia Istvan - Węgry
Gałustow Edward - Białoruś
Horvath Akos - Węgry
Hübsch Anna - Niemcy
Kozioł Wojtek - Toruń
Kuśmiersk Jolanta - Będzin
Lubas- Anioł Romualda - Czestochowa
Malewicz Krzysztof Kamil -Czestochowa
Paluch Marek - Kraków
Piccinini Cristiano - Włochy/ Poznań -Polska
Półrola -Koćwin Agnieszka -Czestochowa
Rovacs Jolanra - tłumacz /Węgry
Skrzypek Grzegorz - Dąbrowa Górnicza
Vasilendiuc Serge - Rumunia
Tekst promocyjny
W ramach projektu „Dożynki Jasnogórskie w oprawie Dziedzictwa Kulturowego Polskiej Wsi”, realizowanego przez NSZZ Solidarność Rolników Indywidualnych we współpracy ze Śląskim Ośrodkiem Doradztwa Rolniczego w Częstochowie, w Złotym Potoku
w dniach 18-29 września odbyły się Warsztaty i Sympozjum Malarskie. Projekt dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu Narodowego Centrum Kultury: Kultura – Interwencje.
Temat przewodni tegorocznych warsztatów to „Ginąca tradycja kultywowania rzeźby sakralnej w odniesieniu do kapliczek przydrożnych i drewnianego budownictwa sakralnego oraz malarstwo ukazujące dziedzictwo kulturowe Jury”.
Celem warsztatów i sympozjum malarskiego było wykonanie obrazów z artystycznym ujęciem tego, czym dla jednostki jest sztuka ludowa, która zasobami, siłą wartości swojego bogactwa i pięknem form, jest żywo obecna w życiu współczesnym. W warsztatach udział wzięły dzieci ze szkoły podstawowej nr 53 przy ul.Orkana, pod opieka nauczycieli Małgorzaty Jarkiewicz i Anny Langer.
Do Złotego Potoka przybyli profesjonalni artyści : Joanna Banek – wiceprezes Fundacji V ART i kurator pleneru, Marek Paluch, Stanisław Banek, z Częstochowy: Kamil Malewicz, Roma Lubos, Agnieszka Półrola, z Warszawy Tomasz Awdziejczyk, z Zielonej Góry Lila Batory, z Torunia Wojciech Kozioł i Magdalena Chomiak, ze Śląska: Jolanta Kuśmierska i Grzegorz Skrzypek, a także z zagranicy – Anna Hübsch z Niemiec, Jolanta Rovács( tłumacz), István Csizmadia i Ákos Horváth z Węgier, Edward Gałustow z Białorusi, Serge Vasilendiuc z Rumunii i Cristiano Piccinini z Włoch.
Grupa rezydowała w zabytkowym drewnianym budynku dawnego schroniska Polskiego Towarzystwa Tatrzańskiego, wzniesionym z inicjatywy hrabiego Karola Raczyńskiego przez górali w 1935 r. W czasie II wojny światowej z budynku korzystali żołnierze AK, był to również punkt przerzutowy dla ukrywających się przed Niemcami. Przez dawne schronisko przewinęli się m.in. uczestnicy powstania warszawskiego.
W harmonogramie pleneru nie zabrakło wycieczki do Częstochowy i zwiedzania Jasnej Góry oraz wycieczki szlakiem Orlich Gniazd. Zorganizowano piknik artystyczny dla rodzin z dziećmi, a także warsztaty z młodzieżą.
Realizowany przez NSZZ Solidarność RI projekt został skierowany do szerokiego grona odbiorców, szczególnie do rolników i ich rodzin oraz mieszkańców wsi. Z pewnością połączył pokolenia oraz umożliwił uczestnikom wzajemne przenikanie się wrażliwości artystycznej.
Przyczynił się do utrwalenia sztuki ludowej oraz dziedzictwa kulturowego Jury Krakowsko-Częstochowskiej, a powstałe dzieła, dzięki sile inspiracji twórczej, ukazały różne ujęcia sztuki
i tradycji ludowej.
w dniach 18-29 września odbyły się Warsztaty i Sympozjum Malarskie. Projekt dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu Narodowego Centrum Kultury: Kultura – Interwencje.
Temat przewodni tegorocznych warsztatów to „Ginąca tradycja kultywowania rzeźby sakralnej w odniesieniu do kapliczek przydrożnych i drewnianego budownictwa sakralnego oraz malarstwo ukazujące dziedzictwo kulturowe Jury”.
Celem warsztatów i sympozjum malarskiego było wykonanie obrazów z artystycznym ujęciem tego, czym dla jednostki jest sztuka ludowa, która zasobami, siłą wartości swojego bogactwa i pięknem form, jest żywo obecna w życiu współczesnym. W warsztatach udział wzięły dzieci ze szkoły podstawowej nr 53 przy ul.Orkana, pod opieka nauczycieli Małgorzaty Jarkiewicz i Anny Langer.
Do Złotego Potoka przybyli profesjonalni artyści : Joanna Banek – wiceprezes Fundacji V ART i kurator pleneru, Marek Paluch, Stanisław Banek, z Częstochowy: Kamil Malewicz, Roma Lubos, Agnieszka Półrola, z Warszawy Tomasz Awdziejczyk, z Zielonej Góry Lila Batory, z Torunia Wojciech Kozioł i Magdalena Chomiak, ze Śląska: Jolanta Kuśmierska i Grzegorz Skrzypek, a także z zagranicy – Anna Hübsch z Niemiec, Jolanta Rovács( tłumacz), István Csizmadia i Ákos Horváth z Węgier, Edward Gałustow z Białorusi, Serge Vasilendiuc z Rumunii i Cristiano Piccinini z Włoch.
Grupa rezydowała w zabytkowym drewnianym budynku dawnego schroniska Polskiego Towarzystwa Tatrzańskiego, wzniesionym z inicjatywy hrabiego Karola Raczyńskiego przez górali w 1935 r. W czasie II wojny światowej z budynku korzystali żołnierze AK, był to również punkt przerzutowy dla ukrywających się przed Niemcami. Przez dawne schronisko przewinęli się m.in. uczestnicy powstania warszawskiego.
W harmonogramie pleneru nie zabrakło wycieczki do Częstochowy i zwiedzania Jasnej Góry oraz wycieczki szlakiem Orlich Gniazd. Zorganizowano piknik artystyczny dla rodzin z dziećmi, a także warsztaty z młodzieżą.
Realizowany przez NSZZ Solidarność RI projekt został skierowany do szerokiego grona odbiorców, szczególnie do rolników i ich rodzin oraz mieszkańców wsi. Z pewnością połączył pokolenia oraz umożliwił uczestnikom wzajemne przenikanie się wrażliwości artystycznej.
Przyczynił się do utrwalenia sztuki ludowej oraz dziedzictwa kulturowego Jury Krakowsko-Częstochowskiej, a powstałe dzieła, dzięki sile inspiracji twórczej, ukazały różne ujęcia sztuki
i tradycji ludowej.