Kontrast
Czcionka:
Szczegółowa informacja o publikacji oznaczonej indntyfikatorem ISBN
Wszystkie metadane publikacji dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_onix.xml?record_id=10375082
Opisy wszystkich publikacji tego wydawcy dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_publisher_onix.xml?publisherId=11947
Opis fizyczny
forma podstawowa
Forma produktu
szerokość
wysokość
Opis bibliograficzny
koordynator (sekretarz) redakcji
typ wydania
numer wydania
opis typu wydania
miejsce wydania
język publikacji
imprint
pełna nazwa wydawcy
data wydania
data upublicznienia metadanych
Opis marketingowy
Spis treści
Dyskursy (o) edukacji równościowej – wprowadzenie O godność człowieka, czyli edukacja wolna od dyskryminacji. Słowo wstępne od Małgorzaty Michel Część I Równość w dyskursach historycznych
Jacek Kowalczyk, Przemysław Kmieciak Towarzystwo Uniwersytetu Robotniczego (1923–1939) – projekt oświatowo-kulturalny o charakterze klasowym i jego aspekt równościowy Marcin Ogrodnik Afekt, pamięć i władza – polityka historyczna a stosunek społeczeństwa do środowiska LGBT Izabela Kasprowicz Aktualność i aplikacja lekcji ekscentryczności ks. Jana Ziei (i wybranych postaci powojennego Słupska) Część II Równość w dyskursach o zdrowiu i niepełnosprawności
Marcin Michalik „Słone dzieci” – środowisko szkolne oraz niedojrzałość społeczna rodziców determinantami niedostosowania społecznego i zaburzeń zachowania u dzieci z mukowiscydozą Helena Liwo Dzieci z zaburzeniami mowy w meandrach edukacji – pomiędzy językową normą a innością Maciej Chrzanowski Nierówności w ochronie zdrowia – pacjent a system Agnieszka Zalewska-Meler Polisemantyczne związki medycyny i zdrowia – o skutkach medykalizacji w życiu codziennym Danuta Sowińska Prewencja suicydalna młodzieży. Omówienie zagadnienia na przykładzie gdańskiej młodzieży Część III Równość w dyskursach artystycznych i medialnych
Marta Florczak Edukacja równościowa w filmie – prawne regulacje zakazujące dyskryminacji rasowej w audycjach audiowizualnych Magdalena Koperska Sztuka jako przestrzeń upełnomocnienia. Próba rekonstrukcji rzeczywistości edukacyjnej i społecznej na przykładzie dziewczyńskiego projektu Teatru Mocy Anna Sanecka Odlot poznańskiego Teatru Animacji jako sceniczna lekcja na temat norm i wartości oraz (nie)normatywności i ró(w/ż)ności Część IV Równość w dyskursach płci
Katarzyna Gajek Wypowiedzi argumentacyjne rodziców osób nienormatywnych w internetowym dyskursie społecznościowym Jakub Hartung-Wójciak, Anna Kobierecka-Dziamska, Kosma Kołodziej Socjokulturowe wzorce atrakcyjności i obraz ciała u mężczyzn homoseksualnych i heteroseksualnych Anna Szkolak-Stępień Matczyna rekonstrukcja płci nauczyciela wczesnej edukacji – proces wyłaniania się teorii ugruntowanej (résumé z badań własnych) Część V Równość w kontekście relacji z innymi
Kosma Kołodziej Wykluczenie społeczne bliskich jako czynnik wpływający na naszą otwartość wobec grup mniejszościowych Jacek Kowalczyk, Piotr Modzelewski Pozytywne uczucia i postawy w kontekście edukacji równościowej Jolanta Czerwiakowska Ograniczanie swobód a przywileje seniorów w dobie pandemii związanej z koronawirusem SARS-CoV-2. Próba obnażenia iluzji Agnieszka Caban Asystent edukacji romskiej – zawód i misja. Wnioski i rekomendacje z okresu pandemii COVID-19 Maria Aleksandrovich Międzynarodowi nauczyciele i nauczycielki dla szkoły jutra – perspektywa wyzwań Część VI Równość w dyskursach edukacyjnych
Małgorzata Klimasz Równościowa edukacja seksualna w kontekście rozwoju psychoseksualnego dzieci i młodzieży
Maciej Maraszkiewicz Psycholog szkolny zakręcony w pandemicznej rzeczywistości oświatowej. Szansa czy zagrożenie dla jego pracy?
Hanna Rugała Dzieci z doświadczeniem migracji w szkole. Wybrane psychospołeczne aspekty funkcjonowania w procesie adaptacji kulturowej Joanna Augustyniak Edukacja równościowa w pedagogice Marii Montessori Monika Humeniuk Teoekologie i ekoteologie Bruno Latoura, czyli o potencjałach języka hybrydycznego. Próba rekonstrukcji pedagogicznej Noty o autorkach i autorach
Dodatkowy opis
opis pełny
Konstrukcja tomu i fakt, że stanowi on pracę zbiorową, jest jego kluczowym wyznacznikiem. Zamiarem redaktora było zebranie głosów/narracji i uwypuklenie ich dyskursów wokół obszaru problemowego związanego z kategoriami równości-różnorodności- antydyskryminacji, a przez to jednocześnie stworzenie interdyscyplinarnej przestrzeni refleksji i wymiany doświadczeń nad podejmowanymi przez Autorki i Autorów zagadnieniami będącymi przedmiotem badań szeroko rozumianej edukacji równościowej lub z nią ściśle powiązanymi. Dyskurs wyznacza bowiem granicę tego, co da się powiedzieć na dany temat. Warunkuje także nasze tego tematu postrzeganie...
Impuls
Status wydawniczy
cena brutto
stawka VAT