Logotyp Unii Europejskiej

Kontrast

Czcionka:

Szczegółowa informacja o publikacji oznaczonej indntyfikatorem ISBN

Wszystkie metadane publikacji dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_onix.xml?record_id=10431622

Opisy wszystkich publikacji tego wydawcy dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_publisher_onix.xml?publisherId=14389

Opis fizyczny

Skład produktu
publikacja
Forma

forma podstawowa

publikacja elektroniczna on-line

Forma produktu

Publikacja elektroniczna online - szczegóły nieokreślone
Liczba stron / czas trwania / wielkość pliku

liczba stron numerowanych łącznie

223
Strony
Korzystanie z publikacji
nieograniczone

Opis bibliograficzny

Tytuł
Technologie informacyjno-komunikacyjne w zarządzaniu, logistyce i turystyce
Podtytuł
Wybrane zagadnienia
Twórca

redaktor naukowy

Kiełtyka, Leszek

redaktor naukowy

Smoląg, Klaudia ISNI 0000000402189337
Wydanie

typ wydania

Wydanie

numer wydania

1

miejsce wydania

Toruń
Język

język publikacji

polski
Wydawca

imprint

TNOiK DOM ORGANIZATORA Toruń

pełna nazwa wydawcy

DOM ORGANIZATORA, Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa

adres siedziby

Al.500-lecia 31
87-100 Toruń

adres korespondencyjny

Czerwona Droga 8
87-100 Toruń

numer telefonu

e-mail

Data

data wydania

2022-12-29

data upublicznienia metadanych

2022-12-29

Opis marketingowy

Spis treści

Przedmowa 11
Rozdział 1
TECHNICZNE ZASTOSOWANIE BAZ DANYCH W ZARZĄDZANIU I LOGISTYCE
Robert Kucęba
Wprowadzenie 13
1.1. Terminologia i klasyfikacja podstawowych pojęć w bazach danych 14
1.2. Struktury baz danych – diagram encji i relacji 17
1.3. Definiowanie zbiorów, typów danych oraz relacji w systemach
baz danych 23
1.4. Wybrane operacje zarządzania danymi w strukturach baz danych 31
Podsumowanie 38
Zagadnienia problemowe 40
Literatura 40
Rozdział 2
TECHNOLOGIE INFORMACYJNE GROMADZENIA I ANALIZY DANYCH
Paula Pypłacz, Edyta Kulej-Dudek
Wprowadzenie 43
2.1. Faza gromadzenia i analizy danych w organizacji 44
2.2. Bazy danych 47
2.3. Hurtownie danych 53
2.4. Struktura hurtowni danych 56
2.5. Technologia przetwarzania transakcyjnego 58
2.6. Technologia przetwarzania analitycznego 60
2.7. Zestawienie technologii OLAP i OLTP 61
2.8 . Technologia eksploracji danych i systemy Business Intelligence (BI) 63
2.9. Elektroniczne archiwa 67
Podsumowanie 70
Zagadnienia problemowe 71
Literatura 71
Rozdział 3
ICT A EFEKTYWNOŚĆ ZARZĄDZANIA INFORMACJĄ W PRZEDSIĘBIORSTWIE
Tomasz Lis, Aleksandra Ptak
Wprowadzenie 75
3.1 . Optymalizacja jako obszar zarządzania informacją w przedsiębiorstwie . 77
3.2. Optymalizacja jako działalność zmierzająca do poprawy efektywności 84
3.3. Komunikacja werbalna i niewerbalna jako źródło informacji
w procesie optymalizacji 88
3.4. Rola ICT w optymalizacji 92
3.5. ICT – przyczyna i element optymalizacji zarządzania przedsiębiorstwem 97
Podsumowanie 99
Zagadnienia problemowe 100
Literatura 100
Rozdział 4
DIGITALIZACJA ŁAŃCUCHA DOSTAW Z ZASTOSOWANIEM NARZĘDZI
I TECHNOLOGII INFORMATYCZNYCHW REALIZACJI KONCEPCJI INDUSTRY 4.0 \
Dariusz Dudek
Wprowadzenie 105
4.1. Zarządzanie łańcuchem dostaw z wykorzystaniem nowych technologii 106
4.2. Nowoczesne narzędzia i technologie w logistyce 110
4.2.1.Technologia Blockchain 111
4.2.2. Fizyczny internet 114
4.2.3. Internet Rzeczy 115
4.2.4. Big Data 116
4.2.5. Cloud Computing 117
4.2.6. Rzeczywistość rozszerzona i rzeczywistość wirtualna 119
4.2.7. Technologie sztucznej inteligencji (uczenie maszynowe i głębokie uczenie) 120
4.3. Wyzwania i problemy w obszarze łańcucha dostaw 123
4.4. Zastosowanie wybranych narzędzi i technologii w łańcuchach logistycznych 125
Podsumowanie 128
Zagadnienia problemowe 130
Literatura 130
Rozdział 5
INFORMATYZACJA
PROCESÓW TRANSPORTOWYCH I MAGAZYNOWYCH
Rafał Niedbał, Artur Wrzalik
Wprowadzenie 135
5.1. Procesy transportowe i magazynowe a informatyzacja 137
5.1.1. Procesy transportowe 137
5.1.2. Procesy magazynowe 140
5.1.3. Informatyzacja 146
5.2. Etapy modelowania systemu informatycznego związanego z informatyzacją procesów transportowych i magazynowych 149
5.2.1. Analiza bieżącego stanu informatyzacji procesów magazynowych i transportowych w przedsiębiorstwie – tworzenie
schematów blokowych 149
5.2 .2 . Analiza możliwości usprawnienia działania procesów magazynowych i transportowych przedsiębiorstwa przez zastosowanie wybranych technologii informatycznych 151
5.2.3. Analiza przedwdrożeniowa – analiza wymagań użytkownika systemu i analiza infrastruktury informatycznej 151
5.2.4. Modelowanie systemu informatycznego wspomagającego zarządzanie procesami magazynowymi i transportowymi – tworzenie diagramu przypadków użycia i dokumentacji
przypadku użycia 154
5.2.5. Modelowanie systemu informatycznego wspomagającego zarządzanie procesami magazynowymi i transportowymi – tworzenie diagramu klas 157
Podsumowanie 161
Zagadnienia problemowe 162
Literatura 163
Rozdział 6
E-USŁUGI
I GOSPODARKA ELEKTRONICZNA W LOGISTYCE
Paula Bajdor, Ilona Pawełoszek
Wprowadzenie 167
6.1. Charakterystyka e-usług 168
6.2. Co nie jest e-usługą? 171
6.3. Rodzaje e-usług 173
6.4. Modele e-usług 174
6.5. Dlaczego warto świadczyć e-usługi? 177
6.6. E-usługi w modelach bibiznesowych przedsiębiorstw 178
6.7. Istota gospodarki elektronicznej 181
6.8. Rola e-usług i gospodarki elektronicznej w logistyce i e-logistyce 181
Podsumowanie 193
Zagadnienia problemowe 194
Literatura 194
Rozdział 7
NOWOCZESNE TECHNOLOGIE INFORMACYJNE
W DYSTRYBUCJI USŁUG TURYSTYCZNYCH
Andrzej Chluski
Wprowadzenie 199
7.1. Potrzeby informacyjne uczestników rynku turystycznego 200
7.2. Klasyczny model dystrybucji usług turystycznych 203
7.3. Globalne systemy dystrybucji usług turystycznych . 207
7.4. Podstawowe systemy informatyczne wspomagające realizację
usług turystycznych w miejscach docelowych . 212
7.5. Kierunki rozwoju pośrednictwa w dystrybucji współczesnych
usług turystycznych 216
Podsumowanie 221
Zagadnienia problemowe 222
Literatura . 223
Dystrybutor/Dystrybutorzy

Politechnika Częstochowska

Dostępna u dystrybutora Tak

Kategoria statystyczna Biblioteki Narodowej

Publikacje naukowe
Status/dostępność

Status wydawniczy

Publikacja dostępna
Cena

brak ceny

skontaktuj się z dostawcą

Opis powiązań

Alternatywna forma produktu
książka

Książka w miękkiej oprawie

ISBN 9788367153386