Logotyp Unii Europejskiej

Kontrast

Czcionka:

Szczegółowa informacja o publikacji oznaczonej indntyfikatorem ISBN

Wszystkie metadane publikacji dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_onix.xml?record_id=10443922

Opisy wszystkich publikacji tego wydawcy dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_publisher_onix.xml?publisherId=11947

Opis fizyczny

Skład produktu
publikacja
Forma

forma podstawowa

książka

Forma produktu

Książka - forma nieokreślona
Wymiary/waga

szerokość

145 mm

wysokość

210 mm

Opis bibliograficzny

Tytuł
O kreatywności w fizycznej edukacji
Podtytuł
Myśli, sugestie, implikacje
Twórca

autor

Józef Węglarz
Wydanie

typ wydania

Wydanie

numer wydania

1

opis typu wydania

1.2022

miejsce wydania

Kraków
Język

język publikacji

polski
Wydawca

imprint

Oficyna Wydawnicza Impuls

pełna nazwa wydawcy

Data

data wydania

2022-12-06

data upublicznienia metadanych

2022-12-06

Opis marketingowy

Spis treści

Wprowadzenie Rozdział 1 Kreatywność w edukacji z wartościami ciała w tle


1.1. Kreatywność w definicji i edukacji 1.2. Aksjologia jako nauka o wartościach 1.3. Ciało jako wartość w zmieniającej się rzeczywistości kulturowej 1.4. Powinności edukacji fizycznej w świetle współczesnej myśli pedagogicznej 1.5. Fenomen ludzkiej anafazy 1.6. Asertywność i empatia Rozdział 2 Miejsce i przejawy kreatywności w procesie fizycznej edukacji


2.1. Niezbędne instrumentarium metodyczne 2.2. Kreatywny namysł 2.3. Kreatywna aksjologia w fizycznym wychowaniu 2.4. Kreatywne uczenie motoryczne 2.4.1. Przedmurze inicjacji 2.4.2. Inicjacja 2.4.3. Utrwalanie zdobyczy 2.4.4. Uczeń uzdolniony, przeciętnie sprawny i z problemami motorycznymi 2.5. Przykładowe „jednostki wsparcia” kreatywności 2.5.1. Jesteście tacy sami… 2.5.2. Turniejowość 2.5.3. Indywidualnie 2.5.4. Maratończycy, chodziarze i inni 2.5.5. Rekreacyjne samotworzenie 2.5.6. Nasze ojczyste krajobrazy 2.5.7. Sprawni jak żołnierze 2.5.8. W rytmie muzyki, tańca i zabawy 2.5.9. Fitness inaczej 2.5.10. Na nartach zimą, a nawet latem 2.5.11. Gry mentalne 2.5.12. Na rowerach 2.5.13. Pod cyrkową kopułą 2.5.14. Jesteśmy też dla ciebie… 2.6. Ocena dokonań Rozdział 3 Spodziewane efekty edukacyjne


3.1. Zmiana narracji w spojrzeniu na edukację fizyczną 3.2. Kreatywność w przygotowaniu kandydatów do zawodu 3.3. Ku podmiotowej samorealizacji W zakończeniu Piśmiennictwo

Dodatkowy opis

opis pełny

Jak słusznie zauważa Józef Węglarz, „istotą kreatywności w wychowaniu fizycznym nie jest oddanie we władanie uczniom tego, co jest najważniejsze w tym procesie [...], lecz wykorzystanie ich inwencji w celu wspólnego tworzenia satysfakcjonujących programów”. Rozwój kreatywności uczestników edukacji fizycznej nie może zaistnieć bez aktywnego udziału nauczycieli „kreatorów”, których podstawową rolą, jak podkreśla Autor, „będzie czuwanie nad racjonalnym przebiegiem tego procesu, by można było wydobyć z niego jak najwięcej”. Podejmowanie przez nauczycieli przedsięwzięć o charakterze twórczym jest obecnie jednym z wymogów ich zawodowego awansu i rozwoju. Szczególnie oczekiwane są działania innowacyjne, zaliczane do swoistej twórczości pedagogicznej, która może wpływać na ewolucję zarówno teorii, jak i praktyki. Dlatego już sama koncepcja przygotowanej przez Józefa Węglarza publikacji zasługuje na uznanie. Szczególną wartość ma „zebranie w jedną zwartą jednostkę fundamentalnych, twórczych myśli i wskazań metodycznych o wychowaniu fizycznym, które mają charakter uniwersalny”.


Książkę polecam przede wszystkim studentom kierunku wychowanie fizyczne i nauczycielom, którzy w kreatywności dostrzegają możliwości własnego rozwoju i zawodowego sukcesu, a także skutecznego motywowania uczniów do uczestnictwa w kulturze fizycznej w czasie i po zakończeniu edukacji.

Dystrybutor/Dystrybutorzy

Impuls

NIP PL6791012088
Status/dostępność

Status wydawniczy

Publikacja dostępna
Cena

cena brutto

34.8 PLN

stawka VAT

5 %