Kontrast
Czcionka:
Szczegółowa informacja o publikacji oznaczonej indntyfikatorem ISBN
Wszystkie metadane publikacji dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_onix.xml?record_id=10443922
Opisy wszystkich publikacji tego wydawcy dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_publisher_onix.xml?publisherId=11947
Opis fizyczny
forma podstawowa
Forma produktu
szerokość
wysokość
Opis bibliograficzny
autor
typ wydania
numer wydania
opis typu wydania
miejsce wydania
język publikacji
imprint
pełna nazwa wydawcy
data wydania
data upublicznienia metadanych
Opis marketingowy
Spis treści
Wprowadzenie Rozdział 1 Kreatywność w edukacji z wartościami ciała w tle
1.1. Kreatywność w definicji i edukacji 1.2. Aksjologia jako nauka o wartościach 1.3. Ciało jako wartość w zmieniającej się rzeczywistości kulturowej 1.4. Powinności edukacji fizycznej w świetle współczesnej myśli pedagogicznej 1.5. Fenomen ludzkiej anafazy 1.6. Asertywność i empatia Rozdział 2 Miejsce i przejawy kreatywności w procesie fizycznej edukacji
2.1. Niezbędne instrumentarium metodyczne 2.2. Kreatywny namysł 2.3. Kreatywna aksjologia w fizycznym wychowaniu 2.4. Kreatywne uczenie motoryczne 2.4.1. Przedmurze inicjacji 2.4.2. Inicjacja 2.4.3. Utrwalanie zdobyczy 2.4.4. Uczeń uzdolniony, przeciętnie sprawny i z problemami motorycznymi 2.5. Przykładowe „jednostki wsparcia” kreatywności 2.5.1. Jesteście tacy sami… 2.5.2. Turniejowość 2.5.3. Indywidualnie 2.5.4. Maratończycy, chodziarze i inni 2.5.5. Rekreacyjne samotworzenie 2.5.6. Nasze ojczyste krajobrazy 2.5.7. Sprawni jak żołnierze 2.5.8. W rytmie muzyki, tańca i zabawy 2.5.9. Fitness inaczej 2.5.10. Na nartach zimą, a nawet latem 2.5.11. Gry mentalne 2.5.12. Na rowerach 2.5.13. Pod cyrkową kopułą 2.5.14. Jesteśmy też dla ciebie… 2.6. Ocena dokonań Rozdział 3 Spodziewane efekty edukacyjne
3.1. Zmiana narracji w spojrzeniu na edukację fizyczną 3.2. Kreatywność w przygotowaniu kandydatów do zawodu 3.3. Ku podmiotowej samorealizacji W zakończeniu Piśmiennictwo
Dodatkowy opis
opis pełny
Jak słusznie zauważa Józef Węglarz, „istotą kreatywności w wychowaniu fizycznym nie jest oddanie we władanie uczniom tego, co jest najważniejsze w tym procesie [...], lecz wykorzystanie ich inwencji w celu wspólnego tworzenia satysfakcjonujących programów”. Rozwój kreatywności uczestników edukacji fizycznej nie może zaistnieć bez aktywnego udziału nauczycieli „kreatorów”, których podstawową rolą, jak podkreśla Autor, „będzie czuwanie nad racjonalnym przebiegiem tego procesu, by można było wydobyć z niego jak najwięcej”. Podejmowanie przez nauczycieli przedsięwzięć o charakterze twórczym jest obecnie jednym z wymogów ich zawodowego awansu i rozwoju. Szczególnie oczekiwane są działania innowacyjne, zaliczane do swoistej twórczości pedagogicznej, która może wpływać na ewolucję zarówno teorii, jak i praktyki. Dlatego już sama koncepcja przygotowanej przez Józefa Węglarza publikacji zasługuje na uznanie. Szczególną wartość ma „zebranie w jedną zwartą jednostkę fundamentalnych, twórczych myśli i wskazań metodycznych o wychowaniu fizycznym, które mają charakter uniwersalny”.
Książkę polecam przede wszystkim studentom kierunku wychowanie fizyczne i nauczycielom, którzy w kreatywności dostrzegają możliwości własnego rozwoju i zawodowego sukcesu, a także skutecznego motywowania uczniów do uczestnictwa w kulturze fizycznej w czasie i po zakończeniu edukacji.
Impuls
Status wydawniczy
cena brutto
stawka VAT