Kontrast
Czcionka:
Szczegółowa informacja o publikacji oznaczonej indntyfikatorem ISBN
Wszystkie metadane publikacji dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_onix.xml?record_id=10443978
Opisy wszystkich publikacji tego wydawcy dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_publisher_onix.xml?publisherId=11947
Opis fizyczny
forma podstawowa
Forma produktu
szerokość
wysokość
Opis bibliograficzny
autor
autor
typ wydania
numer wydania
opis typu wydania
miejsce wydania
język publikacji
imprint
pełna nazwa wydawcy
data wydania
data upublicznienia metadanych
Opis marketingowy
Spis treści
Słowo wstępne (Artur Mamcarz-Plisiecki) Wprowadzenie Część I Teoria
Rozdział 1 Teoretyczne założenia retoryki i dydaktyki 1.1. Wybrane koncepcje retoryki 1.2. Dydaktyka akademicka – próba zdefiniowania Rozdział 2 Specyfika pracy nauczyciela akademickiego 2.1. Status prawny nauczyciela akademickiego 2.2. Nauczyciel akademicki jako badacz i dydaktyk Część II PRAKTYKA
Rozdział 3 Praktyczne zastosowanie elementów klasycznej retoryki w pracy nauczyciela akademickiego 3.1. Wprowadzenie 3.2. Po co mówię? 3.3. Do kogo mówię? 3.4. Gdzie i jak długo będę mówił? 3.5. W jaki sposób mam to powiedzieć? 3.5.1. Zebranie materiału (łac. inventio) 3.5.2. Uporządkowanie materiału (łac. dispositio) 3.5.3. Nadanie odpowiedniego kształtu/stylu (łac. elocutio) 3.5.4. Nauka na pamięć (łac. memoria) 3.5.5. Samo wygłoszenie (łac. actio) 3.6. Najczęstsze błędy popełniane podczas wystąpień publicznych 3.7. Wnioski i propozycje Zakończenie Aneks. Autorski Kwestionariusz Wywiadu Bibliografia Noty o autorach
Dodatkowy opis
opis pełny
Niniejsza publikacja wypełnia lukę w organizacji polskich uniwersytetów. Stanowi ona wnikliwe studium na temat prawdziwej obecności retoryki w kształceniu akademickim. Można powiedzieć, że dwoje autorów, Imelda Chłodna-Błach i Andrei Ahapau, przygotowało tekst zgodnie z najlepszymi kanonami interesującej nas dyscypliny. Rady starożytnych były bowiem jednoznaczne: gdy mówisz/piszesz – mów/pisz jak do ludzi prostych, ale myśl jak mędrzec. Postulat prostoty formy i bogactwa treści został w tej rozprawie zrealizowany. Czytelnik znajdzie w niej zwarty, syntetyczny przegląd różnych koncepcji retoryki, zapozna się ze specyfiką pracy nauczyciela akademickiego, a nawet otrzyma praktyczne wskazówki, jak opracować, przygotować i wreszcie dobrze wygłosić rozmaite formy uniwersyteckich wypowiedzi. A wszystko czyta się bardzo dobrze, gdyż wspomniana forma jest bardzo... retoryczna, czyli przejrzysta, klarowna i spójna.
Impuls
Status wydawniczy
cena brutto
stawka VAT