Logotyp Unii Europejskiej

Kontrast

Czcionka:

Szczegółowa informacja o publikacji oznaczonej indntyfikatorem ISBN

Wszystkie metadane publikacji dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_onix.xml?record_id=10443978

Opisy wszystkich publikacji tego wydawcy dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_publisher_onix.xml?publisherId=11947

Opis fizyczny

Skład produktu
publikacja
Forma

forma podstawowa

książka

Forma produktu

Książka - forma nieokreślona
Wymiary/waga

szerokość

160 mm

wysokość

235 mm

Opis bibliograficzny

Tytuł
Retoryka w dydaktyce akademickiej
Podtytuł
Perspektywa pedagogiczno-filozoficzna
Twórca

autor

Andrei Ahapau

autor

Imelda Chłodna-Błach
Wydanie

typ wydania

Wydanie

numer wydania

1

opis typu wydania

1.2023

miejsce wydania

Kraków
Język

język publikacji

polski
Wydawca

imprint

Oficyna Wydawnicza Impuls

pełna nazwa wydawcy

Data

data wydania

2023-09-22

data upublicznienia metadanych

2023-09-22

Opis marketingowy

Spis treści

Słowo wstępne (Artur Mamcarz-Plisiecki) Wprowadzenie Część I Teoria


Rozdział 1 Teoretyczne założenia retoryki i dydaktyki 1.1. Wybrane koncepcje retoryki 1.2. Dydaktyka akademicka – próba zdefiniowania Rozdział 2 Specyfika pracy nauczyciela akademickiego 2.1. Status prawny nauczyciela akademickiego 2.2. Nauczyciel akademicki jako badacz i dydaktyk Część II PRAKTYKA


Rozdział 3 Praktyczne zastosowanie elementów klasycznej retoryki w pracy nauczyciela akademickiego 3.1. Wprowadzenie 3.2. Po co mówię? 3.3. Do kogo mówię? 3.4. Gdzie i jak długo będę mówił? 3.5. W jaki sposób mam to powiedzieć? 3.5.1. Zebranie materiału (łac. inventio) 3.5.2. Uporządkowanie materiału (łac. dispositio) 3.5.3. Nadanie odpowiedniego kształtu/stylu (łac. elocutio) 3.5.4. Nauka na pamięć (łac. memoria) 3.5.5. Samo wygłoszenie (łac. actio) 3.6. Najczęstsze błędy popełniane podczas wystąpień publicznych 3.7. Wnioski i propozycje Zakończenie Aneks. Autorski Kwestionariusz Wywiadu Bibliografia Noty o autorach

Dodatkowy opis

opis pełny

Niniejsza publikacja wypełnia lukę w organizacji polskich uniwersytetów. Stanowi ona wnikliwe studium na temat prawdziwej obecności retoryki w kształceniu akademickim. Można powiedzieć, że dwoje autorów, Imelda Chłodna-Błach i Andrei Ahapau, przygotowało tekst zgodnie z najlepszymi kanonami interesującej nas dyscypliny. Rady starożytnych były bowiem jednoznaczne: gdy mówisz/piszesz – mów/pisz jak do ludzi prostych, ale myśl jak mędrzec. Postulat prostoty formy i bogactwa treści został w tej rozprawie zrealizowany. Czytelnik znajdzie w niej zwarty, syntetyczny przegląd różnych koncepcji retoryki, zapozna się ze specyfiką pracy nauczyciela akademickiego, a nawet otrzyma praktyczne wskazówki, jak opracować, przygotować i wreszcie dobrze wygłosić rozmaite formy uniwersyteckich wypowiedzi. A wszystko czyta się bardzo dobrze, gdyż wspomniana forma jest bardzo... retoryczna, czyli przejrzysta, klarowna i spójna.

Dystrybutor/Dystrybutorzy

Impuls

NIP PL6791012088
Status/dostępność

Status wydawniczy

Publikacja dostępna
Cena

cena brutto

34.0 PLN

stawka VAT

5 %