Kontrast
Czcionka:
Szczegółowa informacja o publikacji oznaczonej indntyfikatorem ISBN
Wszystkie metadane publikacji dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_onix.xml?record_id=10443992
Opisy wszystkich publikacji tego wydawcy dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_publisher_onix.xml?publisherId=11947
Opis fizyczny
forma podstawowa
Forma produktu
szerokość
wysokość
Opis bibliograficzny
autor
autor
autor
autor
typ wydania
numer wydania
opis typu wydania
miejsce wydania
język publikacji
imprint
pełna nazwa wydawcy
data wydania
data upublicznienia metadanych
Opis marketingowy
Spis treści
Wprowadzenie do serii Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki (Maria Dudzikowa , Henryka Kwiatkowska) Wprowadzenie (Stefan M. Kwiatkowski) Rozdział I Kierunki zmian świata – implikacje dla edukacji i nauczyciela (Jolanta Szempruch)
Zmiana społeczna Cechy współczesnego świata Trendy rozwojowe współczesnego świata Młode pokolenie w zmieniającym się świecie Wyzwania dla edukacji Wyzwania dla nauczyciela Jak reagować na zmiany? Kierunki zmian edukacji i szkoły
Rozdział II Nierówności szans edukacyjnych – wciąż aktualny problem oświatowy (Mirosław J. Szymański)
Nierówności społeczne Stratyfikacja społeczna Stratyfikacja społeczna a edukacja Przyczyny nierówności Społeczne nierówności edukacyjne w Polsce Rozdział III Destrukcja samorządności w ustroju szkolnym III Rzeczypospolitej Polskiej (Bogusław Śliwerski)
Wprowadzenie Filozofia publiczna Solidarności lat 1980–1981 w polityce oświatowej po 1989 roku Porażka demokratyzacji oświaty publicznej Empiryczny dowód pozorowania samorządności w szkołach ponadpodstawowych Założenia metodologiczne badań Analiza wyników badań Wnioski z badań Czy politycy oświatowi potrzebują nauk humanistycznych i społecznych do utrzymania i rozwoju demokracji? Możliwe przyczyny kryzysu edukacji na rzecz demokratyzacji oświatowej Selektywna dystrybucja prestiżu Prognoza Rozdział IV Społeczna odpowiedzialność uczelni. O naukowej misji szkolnictwa wyższego i naukowcach w naukometrycznym spektaklu (Agnieszka Cybal-Michalska)
Społeczna i akademicka służebność uczelni Naukowa misja szkolnictwa wyższego jako wymiar społecznej odpowiedzialności uniwersytetu Ewaluacja jakości działalności naukowej jako naukometryczny spektakl – między autentycznością a grą pozorów
Bibliografia Indeks rzeczowy Indeks osób Noty o autorach
Dodatkowy opis
opis pełny
Autorzy opracowania Wyzwania i dylematy uspołecznienia edukacji nie ograniczają swoich analiz do diagnozy aktualnego stanu newralgicznych obszarów edukacji. Na jej fundamencie tworzą bowiem zręby prognozy, formułują hipotezy opisujące przyszłość i wskazują drogi umożliwiające osiągnięcie przewidywanych celów. Przestrzegają też przed skutkami zaniechań, które mogą ograniczyć zakres realizowanych zamierzeń.
z Wprowadzenia
Impuls
Status wydawniczy
cena brutto
stawka VAT