Logotyp Unii Europejskiej

Kontrast

Czcionka:

Szczegółowa informacja o publikacji oznaczonej indntyfikatorem ISBN

Wszystkie metadane publikacji dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_onix.xml?record_id=10443992

Opisy wszystkich publikacji tego wydawcy dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_publisher_onix.xml?publisherId=11947

Opis fizyczny

Skład produktu
publikacja
Forma

forma podstawowa

książka

Forma produktu

Książka w miękkiej oprawie
Wymiary/waga

szerokość

160 mm

wysokość

235 mm

Opis bibliograficzny

Tytuł
Wyzwania i dylematy uspołecznienia edukacji
Twórca

autor

Jolanta Szempruch

autor

Agnieszka Cybal-Michalska

autor

Mirosław J. Szymańki

autor

Bogusław Śiwerski
Wydanie

typ wydania

Wydanie

numer wydania

1

opis typu wydania

1.2024

miejsce wydania

Kraków
Język

język publikacji

polski
Wydawca

imprint

Oficyna Wydawnicza Impuls

pełna nazwa wydawcy

Data

data wydania

2024-02-23

data upublicznienia metadanych

2024-02-23

Opis marketingowy

Spis treści

Wprowadzenie do serii Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki (Maria Dudzikowa , Henryka Kwiatkowska) Wprowadzenie (Stefan M. Kwiatkowski) Rozdział I Kierunki zmian świata – implikacje dla edukacji i nauczyciela (Jolanta Szempruch)


Zmiana społeczna Cechy współczesnego świata Trendy rozwojowe współczesnego świata Młode pokolenie w zmieniającym się świecie Wyzwania dla edukacji Wyzwania dla nauczyciela Jak reagować na zmiany? Kierunki zmian edukacji i szkoły


Rozdział II Nierówności szans edukacyjnych – wciąż aktualny problem oświatowy (Mirosław J. Szymański)


Nierówności społeczne Stratyfikacja społeczna Stratyfikacja społeczna a edukacja Przyczyny nierówności Społeczne nierówności edukacyjne w Polsce Rozdział III Destrukcja samorządności w ustroju szkolnym III Rzeczypospolitej Polskiej (Bogusław Śliwerski)


Wprowadzenie Filozofia publiczna Solidarności lat 1980–1981 w polityce oświatowej po 1989 roku Porażka demokratyzacji oświaty publicznej Empiryczny dowód pozorowania samorządności w szkołach ponadpodstawowych Założenia metodologiczne badań Analiza wyników badań Wnioski z badań Czy politycy oświatowi potrzebują nauk humanistycznych i społecznych do utrzymania i rozwoju demokracji? Możliwe przyczyny kryzysu edukacji na rzecz demokratyzacji oświatowej Selektywna dystrybucja prestiżu Prognoza Rozdział IV Społeczna odpowiedzialność uczelni. O naukowej misji szkolnictwa wyższego i naukowcach w naukometrycznym spektaklu (Agnieszka Cybal-Michalska)


Społeczna i akademicka służebność uczelni Naukowa misja szkolnictwa wyższego jako wymiar społecznej odpowiedzialności uniwersytetu Ewaluacja jakości działalności naukowej jako naukometryczny spektakl – między autentycznością a grą pozorów


Bibliografia Indeks rzeczowy Indeks osób Noty o autorach

Dodatkowy opis

opis pełny

Autorzy opracowania Wyzwania i dylematy uspołecznienia edukacji nie ograniczają swoich analiz do diagnozy aktualnego stanu newralgicznych obszarów edukacji. Na jej fundamencie tworzą bowiem zręby prognozy, formułują hipotezy opisujące przyszłość i wskazują drogi umożliwiające osiągnięcie przewidywanych celów. Przestrzegają też przed skutkami zaniechań, które mogą ograniczyć zakres realizowanych zamierzeń.


z Wprowadzenia

Dystrybutor/Dystrybutorzy

Impuls

NIP PL6791012088
Status/dostępność

Status wydawniczy

Publikacja dostępna
Cena

cena brutto

58.0 PLN

stawka VAT

5 %