Logotyp Unii Europejskiej

Kontrast

Czcionka:

Szczegółowa informacja o publikacji oznaczonej indntyfikatorem ISBN

Wszystkie metadane publikacji dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_onix.xml?record_id=10444038

Opisy wszystkich publikacji tego wydawcy dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_publisher_onix.xml?publisherId=11947

Opis fizyczny

Skład produktu
publikacja
Forma

forma podstawowa

książka

Forma produktu

Książka - forma nieokreślona
Wymiary/waga

szerokość

160 mm

wysokość

235 mm

Opis bibliograficzny

Tytuł
Meaning of life and pedagogy
Podtytuł
Impulses of thought by Viktor E. Frankl
Twórca

autor

Jarosław Tomasz Michalski
Wydanie

typ wydania

Wydanie

numer wydania

1

opis typu wydania

wyd.1, 2024

miejsce wydania

Kraków
Język

język publikacji

angielski
Wydawca

imprint

Oficyna Wydawnicza Impuls

pełna nazwa wydawcy

Data

data wydania

2024-04-25

data upublicznienia metadanych

2024-04-25

Opis marketingowy

Spis treści

Contents


Introduction


PART I HUMANS AND THEIR EXISTENTIAL PROBLEMS. SEARCHING FOR ANSWERS IN THE PROPOSAL OF VIKTOR E. FRANKL


CHAPTER ONE


VIKTOR E. FRANKL AND HIS THEORY Viktor E. Frankl – biographical elements Frankl’s theory in isolation from the views of Sigmund Freud and Alfred Adler CHAPTER TWO


THE LOSS AND CRISIS OF MEANING. A PHENOMENOLOGICAL PERSPECTIVE Existential void The loss of meaning as a neurotic phenomenon Possible causes of the crisis of meaning Phenomenological attitude CHAPTER THREE


MEANING AS A WAY OUT OF EXISTENTIAL CRISIS The way out of existential crisis The concepts of meaning and values Conscience as an organ of meaning


CHAPTER FOUR


THE QUESTION OF MEANING AND THE QUESTIONER The question of meaning The possibility of finding the answer The principle of dialogue and the question of meaning The person as the subject – the carrier of meaning


PART II THE SIGNIFICANCE OF THE SEARCH FOR THE MEANING OF LIFE FOR PEDAGOGY


CHAPTER FIVE


FROM QUESTIONS IN GENERAL TO THE QUESTION OF THE MEANING Principles of pedagogical thought and practice The philosophical foundations of pedagogy The interrelationship of questions of a pedagogical and psychotherapeutic nature An attempt to bring the positions closer together. A phenomenological perspective CHAPTER SIX


THE ROLE OF QUESTIONING IN HUMAN EXISTENCE The relationship between questions and answers The inductive path of cognition The pedagogical significance of the question of meaning The importance of conscience in the search for meaning The question of duty CHAPTER SEVEN


THE QUESTION OF MEANING The place of existential analysis The significance of the question of meaning A question of values The significance of conscience Responsibility as an answer CHAPTER EIGHT


THE QUESTIONER The personal self in pedagogy The concept of a person in existential analysis Humans in search of themselves A pedagogical attempt at synthesis CONCLUSION BIBLIOGRAPHY

Dodatkowy opis

opis pełny

The monographic method will be complemented by the thematic biography method (J.K. Helling 1990, p. 16ff.), because it would be difficult to analyse Frankl psychologically without capturing the contexts and connections of key events from his life, especially his experience of concentration camps...

Dystrybutor/Dystrybutorzy

Impuls

NIP PL6791012088
Status/dostępność

Status wydawniczy

Publikacja dostępna
Cena

cena brutto

48.0 PLN

stawka VAT

5 %