Kontrast
Czcionka:
Szczegółowa informacja o publikacji oznaczonej indntyfikatorem ISBN
Wszystkie metadane publikacji dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_onix.xml?record_id=10444045
Opisy wszystkich publikacji tego wydawcy dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_publisher_onix.xml?publisherId=11947
Opis fizyczny
forma podstawowa
Forma produktu
szczegóły formy
szczegóły formy
Opis bibliograficzny
autor
typ wydania
numer wydania
opis typu wydania
miejsce wydania
język publikacji
imprint
pełna nazwa wydawcy
data wydania
data upublicznienia metadanych
Opis marketingowy
Spis treści
Marek Konopczyński Opinia o książce Szkolne rewolucje autorstwa prof. dr. hab. Bogusława Śliwerskiego
Wstęp
1. Wypalona przestrzeń szkoły 2. Nauczyciele III Rzeczpospolitej w ustawicznym potrzasku politycznych manipulacji 3. Penitencjarny charakter architektury szkolnej 4. Alternatywna przestrzeń edukacji w szkołach nowego wychowania 5. Descholaryzacja szkoły 6. Akademia Khana nie zrewolucjonizuje polskiej edukacji 7. Edukacja jako dobro wspólne 8. Edukacja jako wspieranie rozwoju dziecka 9. „Szkoła pod Żaglami” 10. Metaforyczna analiza ewolucji szkoły jako instytucji 11. Postmodernistyczna zmiana w architekturze 12. Idea „miejsca” jako „istoty” relacji międzyludzkich 13. Architektura szkolna warunkiem zmian kształcenia 14. Aranżacja przestrzeni wewnątrzszkolnej 15. Architektura Inkluzyjnej Szkoły Podstawowej Bikurim w Tel Awiwie 16. Nowa szkoła średnia, ale nie w Polsce 17. Jak kształcić pedagogów? 18. Edukacja XXI wieku 19. Cybergogika
Zakończenie Bibliografia Indeks rzeczowy Indeks osób
Dodatkowy opis
opis pełny
W naukowej, naukowo-poznawczej i popularnonaukowej przestrzeni wydawniczej, poświęconej pedagogicznym, politologicznym, socjologicznym lub psychologicznym aspektom edukacji, oświaty, szkolnictwa, funkcjonuje wiele książek i artykułów o różnym poziomie edytorskim i merytorycznym. Na ogół poświęcone są one konkretnym, wybranym elementom systemu edukacji i oświaty i mają albo charakter opisów i analiz wyników autorskich badań empirycznych lub zestawień wyników badawczych innych autorów, albo są krytycznymi studiami krytyczno-teoretycznymi, stanowiącymi próby polemik i dyskusji z koncepcjami i teoriami uznanych autorytetów naukowych. Możemy też oczywiście spotkać publikacje na cześć wybranych uczonych i ich niekwestionowanego dorobku naukowego, co oczywiście jest cenną wartością samą w sobie, ale nie powinno stanowić reguły w pracach naukowych. Tak się jakoś przyjęło w polskim pedagogicznym piśmiennictwie naukowym i popularnonaukowym odnoszącym się do szkolnictwa i edukacji, że podejmowane problemy dotyczą na ogół wybranych i konkretnych zagadnień i koncentrują się często na krytyce aktualnych okresów funkcjonowania systemu szkolnego, bez wskazywania historycznych uwarunkowań tego stanu rzeczy. Liczni autorzy prześcigają się we wskazywaniu aktualnych bolączek i niedomagań polskiej edukacji i polskiej szkoły, obarczając nimi konkretnych decydentów edukacyjnych i starając się udowadniać, iż właśnie owi decydenci są przyczyną generalnego regresu oświaty i szkolnictwa w Polsce.
Na tym tle książka Profesora Bogusława Śliwerskiego pt. Szkolne rewolucje stanowi historyczny wyjątek. Jej Autor, który jest niewątpliwie najwybitniejszym Polskim Pedagogiem przełomu wieków, autorem lub współautorem najważniejszych książek pedagogicznych z ostatniego ćwierćwiecza, napisał pracę do tej pory niespotykaną na półkach księgarskich.
Impuls
Status wydawniczy
cena brutto
stawka VAT