Kontrast
Czcionka:
Szczegółowa informacja o publikacji oznaczonej indntyfikatorem ISBN
Wszystkie metadane publikacji dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_onix.xml?record_id=10444095
Opisy wszystkich publikacji tego wydawcy dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_publisher_onix.xml?publisherId=11947
Opis fizyczny
forma podstawowa
Forma produktu
szczegóły formy
Opis bibliograficzny
koordynator (sekretarz) redakcji
koordynator (sekretarz) redakcji
typ wydania
numer wydania
opis typu wydania
miejsce wydania
język publikacji
imprint
pełna nazwa wydawcy
data wydania
data upublicznienia metadanych
Opis marketingowy
Spis treści
Wstęp
INSPIRACJE TEORETYCZNE
Grzegorz Całek Funkcjonowanie organizacji pozarządowych w szkole – stan formalny oraz ostatnie propozycje zmian
Małgorzata Mikut Być zaangażowanym. O tym, jak ważne jest rozwijanie sprawczości młodych
Barbara Chojnacka Pokolenie Z – perspektywa społecznego zaangażowania
SZKOŁA I WOLONTARIAT
Joanna Stepaniuk Wolontariat jako działanie profilaktyczno-wychowawcze w szkole podstawowe
Mateusz Jeżowski Do zawodu przez wolontariat. Zdobywanie kompetencji poprzez udział w zagranicznym wolontariacie długoterminowym w szkołach i przedszkolach
Anita Karyń Wolontariat uczniowski na rzecz seniorów – działania w Dziennym Domu Pomocy Społecznej „Turkus” w Szczecinie
SZKOŁA I ORGANIZACJE POZARZĄDOWE
Kinga Lendzion Edukacja domowa w praktyce – fundacje i stowarzyszenia wspierające dzieci i rodziców w edukacji domowej
Joanna Łukjaniuk Współpraca organizacji pozarządowych ze szkołą w zakresie wspierania umiejętności wychowawczych rodzin ryzyka. Kilka doświadczeń z pracy Ośrodka „Jest Czas” w Płocku
Maciej Maraszkiewicz Wsparcie uczniów w przestrzeni szkolnej przez organizację pozarządową na przykładzie fundacji Akcja Menstruacja
Robert Nowecki Parlament Młodych Rzeczypospolitej Polskiej – polityka dla młodych i młodzi dla polityki
SZKOŁA I HARCERSTWO
Katarzyna Marszałek Harcerskie i skautowe organizacje funkcjonujące w Polsce
Tomasz Huk Organizacja harcerska w szkole – od działania do współpracy
Hanna Popowska Organizacje harcerskie jako partner szkoły w wychowaniu prospołecznym dzieci z niepełnosprawnościami
Krzysztof Kasperek Harcerstwo jako organizacja pozarządowa a przeciwdziałanie bierności społecznej i uzależnieniom
INFORMACJE O AUTORKACH I AUTORACH
Dodatkowy opis
opis pełny
O szkole napisano już wiele, a jednak ciągle pozostaje przestrzenią badania, w której nieustannie podejmuje się próby zrozumienia jej wielowymiarowości oraz procesów w niej zachodzących. I to właśnie ta wielowymiarowość powoduje, że jest ona stale zarówno przestrzenią praktyki, jak i naukowego namysłu. Mamy bowiem z jednej strony szkołę jako instytucję – osadzoną w polskim systemie edukacyjnym, z jasno określonymi celami i zadaniami, hierarchiczną strukturą oraz silnymi wskaźnikami efektywności. W tym kontekście szkoła realizuje zadania określone przez ustawodawcę, dążąc do osiągnięcia wyznaczonych celów edukacyjnych i wychowawczych. Z drugiej strony mamy szkołę jako unikalne środowisko wychowawcze, w którym nakładają się celowo i świadomie planowane działania wychowawcze oraz te niejawne, które często mają znaczący wpływ na jej charakter i kierunek jej oddziaływania. Te niejawne procesy, nierzadko trudne do zidentyfikowania i zmierzenia, stanowią integralny element dynamiki szkolnej.
Impuls
Status wydawniczy
cena brutto
stawka VAT