Logotyp Unii Europejskiej

Kontrast

Czcionka:

Szczegółowa informacja o publikacji oznaczonej indntyfikatorem ISBN

Wszystkie metadane publikacji dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_onix.xml?record_id=10478423

Opisy wszystkich publikacji tego wydawcy dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_publisher_onix.xml?publisherId=49627

Opis fizyczny

Skład produktu
publikacja
Forma

forma podstawowa

książka

Forma produktu

Książka w twardej oprawie
Zawartość

zawartość podstawowa

Tekst (do odczytu wzrokowego)
Liczba stron / czas trwania / wielkość pliku

liczba stron całej zawartości

100
Strony

Opis bibliograficzny

Tytuł
Prawie prawdziwe
Podtytuł
Weryfikacja informacji w czasach fake-newsów
Rocznik
2023
Twórca

autor

Buczkowski, Krzysztof ISNI 0000000112484653
Wydanie

typ wydania

Wydanie

numer wydania

1

miejsce wydania

Płock
Język

język publikacji

polski
Wydawca

imprint

Krzysztof Buczkowski

pełna nazwa wydawcy

Data

data wydania

2023-05-31

data upublicznienia metadanych

2023-05-31

Opis marketingowy

Spis treści

Wstęp 7
Najważniejsze pojęcia i terminy 19
Kłamstwo dzieckiem przyzwyczajenia 33
Informacja - skarb czy przekleństwo XXI wieku 45
Dezinformacja a pandemia COVID-19 57
Formy i sposoby dezinformacji 63
Memy – zabawne i opiniotwórcze 69
Krytyczne myślenie jako tarcza ochronna 79
Weryfikacja źródeł, czyli fact-checking 85
Mini algorytm ds. ostrzegania o potencjalnym zagrożeniu bezpieczeństwa w sieci 91
Podsumowanie 95

Tekst promocyjny

Żyjemy w ERZE INFORMACJI, choć sceptycy skorygują, że jest to raczej czas powodzi dezinformacyjnej, ponieważ jesteśmy dosłownie i w przenośni zalewani w równej mierze prawdziwymi co fałszywymi informacjami. Niniejsze opracowanie sygnalizuje wagę problemu coraz większej obecności kłamstw w naszej przestrzeni informacyjnej, oraz wskazuje wybrane rozwiązania wspierające nieuleganie wpływom fake-news i dezinformacji. Podstawą przygotowania do obrony jest przede wszystkim świadomość zagrożenia, które początkiem i katalizatorem kolejnych działań, czyli np. pozyskiwania wiedzy na temat weryfikowania źródeł czy nauki krytycznego myślenia.

Nota biograficzna

dr Krzysztof Buczkowski – socjolog, ekonomista, menadżer (MBA). Specjalizuje się w innowacjach społecznych i technologicznych, a także problematyce zmian organizacyjnych. Szczególną uwagę poświęca analizie negatywnego wpływu fake-newsów oraz dezinformacji.
Od ponad dwudziestu lat, z sukcesem łączy pracę naukowo-dydaktyczną z praktyką zarządzania. Autor publikacji z zakresu rynku pracy, zrównoważonego rozwoju, smart-city, społeczeństwa informacyjnego i zarządzania zmianami w organizacji. Aktywnie działa w Towarzystwie Naukowym Płockim oraz Centrum Innowacji Społeczeństwa Informacyjnego, którego był inicjatorem i pierwszym prezesem.
Więcej na www.buczkowski.eu
Dystrybutor/Dystrybutorzy

Stowarzyszenie Centrum Innowacji Społeczeństwa Informacyjnego

telefon 722355133
email systemy@o2.pl
email systemy@o2.pl
Dostępna u dystrybutora Tak
Cena

brak ceny

cena jeszcze nieokreślona