Kontrast
Czcionka:
Szczegółowa informacja o publikacji oznaczonej indntyfikatorem ISBN
Wszystkie metadane publikacji dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_onix.xml?record_id=10498640
Opisy wszystkich publikacji tego wydawcy dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_publisher_onix.xml?publisherId=1918
Opis fizyczny
Skład produktu
publikacja
Forma
forma podstawowa
publikacja elektroniczna on-line
Forma produktu
Publikacja elektroniczna online lub do ściągnięcia
Korzystanie z publikacji
nieograniczone
Opis bibliograficzny
Tytuł
Postawy i styl życia młodzieży
Twórca
redaktor
Szwejka, Łukasz
Wydanie
typ wydania
Wydanie
numer wydania
1
miejsce wydania
Warszawa
Język
język publikacji
polski
Wydawca
imprint
Instytut Badań Edukacyjnych
pełna nazwa wydawcy
Data
data wydania
2024-08-30
data upublicznienia metadanych
2024-08-30
Opis marketingowy
Spis treści
ŁUKASZ SZWEJKA Słowo wstępne 7
ANNA WAŃCZYK‐WELC Pojęcie postawy 11
MAREK A. MOTYKA Wpływ społeczny a postawy młodzieży 39
KRZYSZTOF SAWICKI Postawy moralne młodzieży 69
KRZYSZTOF SZTALT Moda jako korelat stylu życia 95
AGNIESZKA FRANCZYK Postawy i styl życia młodych Polaków: przegląd badań 125
JUSTYNA SIEMIONOW Kształtowanie postaw prospołecznych 151
Przesłanki dla praktyki wychowawczej 177
ANNA WAŃCZYK‐WELC Pojęcie postawy 11
MAREK A. MOTYKA Wpływ społeczny a postawy młodzieży 39
KRZYSZTOF SAWICKI Postawy moralne młodzieży 69
KRZYSZTOF SZTALT Moda jako korelat stylu życia 95
AGNIESZKA FRANCZYK Postawy i styl życia młodych Polaków: przegląd badań 125
JUSTYNA SIEMIONOW Kształtowanie postaw prospołecznych 151
Przesłanki dla praktyki wychowawczej 177
Tekst promocyjny
Postawy i wiążący się z nimi styl życia stanowią istotny wyznacznik obserwowanych zmian pokoleniowych. W refleksji naukowej poruszane są kwestie fundamentalnych różnic między osobami młodszymi a starszymi. Różnice te obejmują odmienny stosunek do rodziny, pracy, rekreacji czy – w szerszym zakresie – światopoglądu wraz z wyznawanymi ideałami i wartościami. Zmiany te są niewątpliwie pochodną unikalnych doświadczeń konkretnych
pokoleń. Osoby starsze dorastały w odmiennych warunkach gospodarczych i politycznych. Były świadkami głębokich przeobrażeń, przejścia z gospodarki centralnie sterowanej do wolnorynkowej, co zostało nazwane „traumą wielkiej zmiany”. Z kolei młodsze pokolenie dorasta w czasach względnego dobrobytu. Jego reprezentanci doświadczają jednak innego rodzaju napięć, które wynikają z dynamicznego rozwoju nowych technologii,
procesu globalizacji oraz nadwyrężenia relacji zachodzących w tradycyjnych środowiskach, zwłaszcza w rodzinie i środowisku lokalnym, co określane jest metaforycznie mianem „płynnej nowoczesności”.
pokoleń. Osoby starsze dorastały w odmiennych warunkach gospodarczych i politycznych. Były świadkami głębokich przeobrażeń, przejścia z gospodarki centralnie sterowanej do wolnorynkowej, co zostało nazwane „traumą wielkiej zmiany”. Z kolei młodsze pokolenie dorasta w czasach względnego dobrobytu. Jego reprezentanci doświadczają jednak innego rodzaju napięć, które wynikają z dynamicznego rozwoju nowych technologii,
procesu globalizacji oraz nadwyrężenia relacji zachodzących w tradycyjnych środowiskach, zwłaszcza w rodzinie i środowisku lokalnym, co określane jest metaforycznie mianem „płynnej nowoczesności”.
Dystrybutor/Dystrybutorzy
Instytut Badań Edukacyjnych
telefon 22 24 17 100
Dostępna u dystrybutora
Tak
Status/dostępność
Status wydawniczy
Publikacja dostępna
Cena
brak ceny
produkt bezpłatny