Logotyp Unii Europejskiej

Kontrast

Czcionka:

Szczegółowa informacja o publikacji oznaczonej indntyfikatorem ISBN

Wszystkie metadane publikacji dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_onix.xml?record_id=10504025

Opisy wszystkich publikacji tego wydawcy dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_publisher_onix.xml?publisherId=4505

Opis fizyczny

Skład produktu
publikacja
Forma

forma podstawowa

książka

Forma produktu

Książka w twardej oprawie
Zawartość

zawartość podstawowa

Tekst (do odczytu wzrokowego)
Liczba stron / czas trwania / wielkość pliku

liczba stron całej zawartości

560
Strony

Opis bibliograficzny

Tytuł
Konsument i rynek - Badania marketingowe - Strategie i działania marketingowe. Księga jubileuszowa z okazji 50-lecia pracy twórczej prof. zw. dr hab. Krystyny Mazurek-Łopacińskiej
Twórca

redaktor

Sobocińska, Magdalena
Wydanie

typ wydania

Wydanie

numer wydania

1

miejsce wydania

Wrocław
Język

język publikacji

polski
Wydawca

imprint

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

pełna nazwa wydawcy

Wydawnictwo UNIWERSYTETU EKONOMICZNEGO we Wrocławiu

adres siedziby

ul. Komandorska 118/120 118/120
53-345 Wrocław

numer telefonu

e-mail

Data

data wydania

2024-03-08

data upublicznienia metadanych

2024-03-08

Opis marketingowy

Spis treści

Spis treści
Wstęp 11
Część 1. Osiągnięcia naukowe, dydaktyczne i organizacyjne Jubilatki Profesor Krystyny Mazurek-Łopacińskiej
Magdalena Sobocińska: Droga naukowa i dokonania Profesor Krystyny Mazurek-Łopacińskiej 21
Wykaz publikacji prof. zw. dr hab. Krystyny Mazurek-Łopacińskiej 38
Wykaz recenzji prac doktorskich, habilitacyjnych i w przewodach o nadanie tytułu profesora sporządzonych przez prof. zw. dr hab. Krystynę Mazurek-Łopacińską. 60
Listy gratulacyjne do Jubilatki prof. zw. dr hab. Krystyny Mazurek-Łopa-
cińskiej 69
Część 2. Konsument i jego zachowania rynkowe
Anna Olejniczuk-Merta: Człowiek i jego konsumpcja wobec wyzwań XXI wieku 87
Bogdan Mróz: Triada „konsument–rynek–marketing” w warunkach transformacji cyfrowej 100
Jan W. Wiktor: Zachowanie rynkowe konsumenta w aspekcie asymetrii
informacji systemu marketingu 115
Roman E. Niestrój: Marketing konsumenta 126
Małgorzata Bombol: Zrównoważona konsumpcja jako doświadczenie konsumentów 134
Anna Dąbrowska: Zachowania konsumentów w kierunku społecznej odpowiedzialności w czasie pandemii 148
Wanda Patrzałek: Znaczenie konsumpcji w kształtowaniu dobrostanu człowieka w doświadczeniach pandemicznych 158
Marcin Gąsior: Postawy proekologiczne i ich znaczenie oraz pomiar w badaniach zachowania konsumenta 166
Łukasz Skowron, Stanisław Skowron: Występowanie zjawiska „pamięci rynkowej” w procesie kształtowania satysfakcji i lojalności klientów polskiego sektora bankowego 175
Sławomir Smyczek: Edukacja finansowa – perspektywa rynku i konsumenta 189
Irena Ozimek: Ochrona interesów ekonomicznych konsumentów w Unii Europejskiej i w Polsce – nowe wyzwania i zmiany 200
Agnieszka Izabela Baruk: Sposób interpretowania przez nabywców finalnych
współdziałania z oferentami a środowisko tej współpracy 218
Ngoc Thi Hong Nguyen, Edyta Rudawska: Postawy konsumentów wobec marketingu mobilnego: analiza komparatywna rynku polskiego i wietnamskiego 233
Zygmunt Waśkowski: Przesłanki współtworzenia wartości dla klienta w biegach
wirtualnych 244
Część 3. Badania marketingowe – etapy oraz kierunki rozwoju, metody i ich zastosowania
Adam Sagan: Szkoły badawcze a modele eksplanacyjne w badaniach marketingowych 259
Ireneusz P. Rutkowski: Od analizy rynku do badań marketingowych i automatyzacji marketingu – perspektywa stu lat. 269
Ewa Frąckiewicz, Radosław Mącik: Zainteresowania polskich naukowców
w świetle konferencji wrocławskich dotyczących badań marketingowych z lat 2004–2022 – bibliometryczna analiza graficzna 282
Stanisław Kaczmarczyk: Etap zbierania danych ze źródeł pierwotnych w procesie badań marketingowych 296
Józef Garczarczyk, Robert Skikiewicz: Rynek usług bankowych w Polsce w latach 1995–2021 w świetle badań metodą testu koniunktury 309
Maciej Mitręga: Wyzwania w badaniach siły w relacjach sprzedawca–nabywca w trakcie kryzysu ekonomicznego 318
Grzegorz Maciejewski: Zastosowanie analizy skupień w badaniach konsumentów 329
Bogdan Sojkin: Wyniki badań rynkowych i marketingowych jako podstawa ocen pozycji rynkowej zespołowych gier sportowych 340
Robert Wolny: Rynek kultury w Polsce w XXI wieku w świetle analizy danych statystycznych – stagnacja czy zmiana? 352
Jolanta Witek, Krzysztof Błoński: Kierunki wykorzystania netnografii w badaniach 365
Anna Maria Nikodemska-Wołowik, Barry J. Smith: Koncepcja symbolu przedsiębiorstw rodzinnych w ocenie konsumentów. Ujęcie semiotyczne 376
Marcin Lipowski, Zenon Pokojski: Praca zdalna w okresie pandemii – różnorodność podejść badawczych i wyników 387
Część 4. Strategie i działania marketingowe
Lechosław Garbarski: Innowacje – kreatywność – pasja 401
Henryk Mruk: Uwarunkowania skuteczności tworzenia i wdrażania strategii marketingowej 410
Robert Kozielski: Marketingowy due diligence – w kierunku odporności rynkowej organizacji 423
Tomasz Domański: Strategie marketingowe sieci hipermarketów w świetle oczekiwań polskich konsumentów 433
Beata Reformat: Koncepcja łańcucha wartości a strategie przewagi konkurencyjnej w handlu detalicznym 446
Grzegorz Karasiewicz: Jednostki cenowe – koncepcja i typologia 455
Andrzej Szromnik: Marketingowa strategia produktowa obiektu dziedzictwa kulturowego – product mix zabytku 466
Magdalena Grębosz-Krawczyk, Jacek Otto: Znaczenie relacji z klientami w zarządzaniu marką 485
Bogusław Bembenek: Marketing doświadczeń w kształtowaniu wizerunku pozytywnej organizacji klastrowej 497
Bogdan Gregor, Beata Gotwald: Marketing a wyzwania środowiska omnikanałowego 511
Bogna Pilarczyk, Anna Rogala: Wykorzystanie komunikacji omnikanałowej na rynku farmaceutycznym do wspierania pacjentów w odpowiedzialności za zdrowie 523
Katarzyna Bilińska: Negatywne implikacje wykorzystania mediów społecznościowych
w procesach komunikacyjnych 537
Andrzej Bajdak, Zbigniew Spyra: Pomiar skuteczności komunikacji marketingowej w mediach społecznościowych w świetle badań empirycznych przedsiębiorstw 547

Tekst promocyjny

Monografia dedykowana prof. dr hab. Krystynie Mazurek-Łopacińskiej składa się z czterech części. Pierwsza dotyczy drogi naukowej Pani Profesor i licznych dokonań o charakterze naukowym, organizacyjnym, dydak-tycznym oraz związanych z kształceniem kadr, których wspólnym mianownikiem, niezależnie od tego, na jakiej płaszczyźnie będą prezentowane, są mądrość, pasja, odpowiedzialność, życzliwość i entuzjazm Pani Profesor, przejawiające się w każdej z pełnionych przez Nią ról. Część ta zawiera także skierowane do Jubilatki listy gratulacyjne, które stanowią wyraz uznania dla osiągnięć Pani Profesor, a także są jedną z oznak przyjaźni łączącej ich Autorów z Panią Profesor. Prezentowana w kolejnych częściach problematyka monografii dotyczy zacho¬wań konsumentów, metod badań marketingowych i obszarów ich zastosowań, a także strategii i działań marketingowych prowadzonych przez przedsiębiorstwa oraz inne podmioty rynku. Trzydzieści dziewięć rozdziałów składających się na monografię podzielono na wskazane grupy tematyczne, odzwierciedlające profil naukowy Jubilatki, i którym Profesor Krystyna Mazurek¬-Łopacińska poświęciła wiele lat pracy twórczej utrwalonej w niezwykle cenionym i często cytowanym dorobku naukowym, obejmującym ponad trzysta publikacji naukowych. W książce omówiono m.in. następujące zagadnienia: człowiek i jego konsumpcja wobec wyzwań XXI wieku, zachowanie rynkowe konsumenta w aspekcie asymetrii informacji systemu marketingu, wyniki badań rynkowych i marketingowych jako podstawa ocen pozycji rynkowej zespołowych gier sportowych, znaczenie konsumpcji w kształtowaniu dobrostanu czło¬wieka w doświadczeniach pandemicznych, postawy konsumentów wobec marketingu mobilnego: analiza komparatywna rynku polskiego i wiet¬namskiego, szkoły badawcze a modele eksplanacyjne w badaniach marke¬tingowych, wyzwania w badaniach siły w relacjach sprzedawca–nabywca w trakcie kryzysu ekonomicznego, koncepcja symbolu przed¬siębiorstw rodzinnych w ocenie konsumentów – ujęcie semiotyczne, innowacje – kreatywność – pasja, wykorzystanie komunikacji omnikanałowej na rynku farmaceutycznym do wspierania pacjentów w odpowiedzialności za zdrowie.
Słowa kluczowe: konsument, marketing, lojalność klienta, modele eksplanacyjne, analiza skupień, netografia, praca zdalna, innowacje, zarządzanie marką.
Status/dostępność

Status wydawniczy

Publikacja dostępna

Dostępność w handlu

Publikacja dostępna

Opis powiązań

Alternatywna forma produktu
publikacja elektroniczna on-line

Publikacja elektroniczna online lub do ściągnięcia

ISBN 9788367400657
Dodatkowy identyfikator

DOI

10.15611/2023.65.7