Kontrast
Czcionka:
Szczegółowa informacja o publikacji oznaczonej indntyfikatorem ISBN
Wszystkie metadane publikacji dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_onix.xml?record_id=10510212
Opisy wszystkich publikacji tego wydawcy dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_publisher_onix.xml?publisherId=52462
Opis fizyczny
forma podstawowa
Forma produktu
całkowita liczba stron publikacji elektronicznej z okładką włącznie
wielkość pliku
Opis bibliograficzny
autor
typ wydania
numer wydania
opis typu wydania
miejsce wydania
język publikacji
imprint
pełna nazwa wydawcy
data wydania
data upublicznienia metadanych
Opis marketingowy
Spis treści
2. Artykuły, s. 11
• Różnorodne aspekty edukacji włączającej, s. 13
• Wspieranie dzieci ze zróżnicowanymi potrzebami oraz doświadczeniami, s. 25
• Rozwiązywanie konfliktów w zróżnicowanym zespole, s. 45
• Techniki mediacyjne w poszukiwaniu porozumienia, s. 61
• Projektowanie uniwersalne zajęć do wspierania uczniów i uczennic doświadczających trudności, s. 8
3. Sytuacje edukacyjno-społeczne, s. 109
• Śmiech przez łzy
• Odetchnąć świeżym powietrzem
• Wyrównany rachunek
• Strach ma wielkie oczy
• Wrogi język obcy
• Słodki jak cukierek
• Słomiany zapał
• Mniej znaczy więcej
4. Słowa-klucze, s. 159
• kompromis
• komunikacja
• konflikt
• mediacja
• mediator
• porozumienie
• problem
• trudna sytuacja
• ugoda
• współpraca
5. Zadania rozwojowe, s. 241
• 20 pytań rozwojowych
• 1 krótki komentarz
• 4 parafrazy tekstu
• 12 zdań pytajnych
• 6 kroków bez porażek
• 5 elementów doświadczania
• 4 szczególne zasoby
• 6 etapów mediacji
• 10 słów w mediacji
• 8 zdań z lukami
6. Karty pracy, s. 257
• 5 sposobów rozwiązywania konfliktów
• 4 etapy rozwiązania konfliktu
• 5 grup przyczyn konfliktu
• 7 etapów przebiegu mediacji
• 5 zasad prowadzenia mediacji
• 8 kluczowych zadań mediatora
• 7 technik aktywnego słuchania
• 2 sposoby zadawania pytań
• 4 zasady budowania atmosfery
• 4 formy niewerbalnego komunikowania
7. Metody uczenia się, s. 269
• Analiza Pola Siły
• Analiza Swot
• Diagram Samooceny
• Karo
• Kontrakt
• Metaplan
• Metoda 5 Pytań
• Metoda Grow
• Metoda Trójkąta
• Odwrócony Scenariusz
8. Listy kontrolne, s. 281
• Warunki dobrej współpracy
• Pozytywne cechy konfliktu
• Postawy wobec konfliktu
• Różne źródła konfliktów
• Detektory szkolnego konfliktu
• Potrzebne umiejętności mediatora
• Ważne zadania mediatora
• Cele kluczowe mediacji
• Bariery porozumienia w mediacji
• Dokumenty w procesie mediacji
9. Karty sentencji, s. 293
• Cytaty na temat konfliktów i sporów
• Aforyzmy mówiące o rozwiązywaniu problemów
• Cytaty motywujące do działania
10. Formularze dokumentów, s. 305
• Zaproszenie na mediację
• Prośba o mediację
• Wniosek o przeprowadzenie mediacji
• Zgoda na mediację
• Odmowa mediacji
• Umowa o przeprowadzenie mediacji
• Karta mediacji
• Ugoda mediacyjna
• Porozumienie
• Protokół z mediacji
11. Quizy edukacyjne, s. 317
• Ile wiesz o współpracy?
• Co robisz, aby rozwiązać problem?
• Co wiesz o rozwiązywaniu konfliktów?
• Czy znajdziesz przyczynę sporu?
• Czy umiesz rozpoznać pozytywne cechy konfliktu?
• Jak dużo wiesz o metodach aktywnego słuchania?
• Czy widzisz bariery komunikacyjne?
• Czy możesz zostać mediatorem?
• Jak dobrze znasz zasady mediacji?
• Czy dopasujesz pytania do etapów mediacji
12. Polecane publikacje, s. 3
Tekst promocyjny
Zestaw umieszczonych w pakiecie zróżnicowanych materiałów edukacyjnych oraz wychowawczych pozwala na projektowanie dowolnych form wsparcia z wykorzystaniem: opowiadań edukacyjnych, zadań rozwojowych, kart pracy, list kontrolnych, ćwiczeń leksykalnych, kart sentencji, formularzy dokumentów oraz quizów edukacyjnych. Rekomendowana procedura planowania i organizowania doskonalenia oraz rozwijania kompetencji osób uczących się oparta została na autorskim scenariuszu zajęć, który zawiera cztery etapy cyklu uczenia się Davida A. Kolba. Sprawdzone w praktyce rozwiązanie wpisuje się w koncepcję edukacji włączającej oraz uwzględnia zasady uniwersalnego projektowania w edukacji.
Wszystko po to, aby proces uczenia się samodzielnego i zespołowego rozwiązywania problemów i konfliktów oraz radzenia sobie z trudnościami zyskał wartość intuicyjnego oraz inspirującego doświadczenia na miarę możliwości wszystkich uczniów i uczennic.
Nota biograficzna
Dodatkowy opis
fragment
Prezentowane materiały pozwalają w różnorodnej formie i zakresie na rozwijanie i doskonalenie umiejętności osobistych oraz społecznych w obszarze komunikowania (się), budowania i utrzymywania relacji interpersonalnych oraz społecznych, współpracowania w zespole, rozwiązywania problemów, radzenia sobie z trudnościami, zarządzania konfliktem oraz wykorzystania technik mediacyjnych w procesie wypracowywania satysfakcjonującego porozumienia.
Umiejętności mediacyjne można określić jako zdolność skutecznej i efektywnej współpracy, mającej na celu osiągnięcie satysfakcjonującego porozumienia. Radzenie sobie z problemami, rozwiązywanie konfliktów, poszukiwanie możliwości w różnych trudnych sytuacjach to niezwykle cenne kompetencje. Szczególną wartość zyskują w społeczności szkolnej oraz przedszkolnej, gdzie współistnieją zróżnicowane zespoły.
Mediacje to nie tylko i wyłącznie metoda rozwiązywania konfliktów, ale wartościowy sposób komunikowania się oraz współpracowania ze sobą. Techniki mediacyjne mogą stanowić ważne narzędzie dostępne dla nauczycieli, wychowawców, pedagogów i innych specjalistów z zakresu edukacji i wychowania wspierających osoby uczące się o indywidualnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwościach psychofizycznych. Wspomagają one szczególnie osoby uczące się doświadczające problemów, trudnych sytuacji oraz konfliktów.
Poszukiwanie konstruktywnych rozwiązań różnorodnych trudności z wykorzystaniem mediacji pozwala zapobiec eskalacji konfliktów w społeczności szkolnej /przedszkolnej. Pozytywnie oddziałuje również na samopoczucie uczniów, wspiera ich kondycję psychofizyczną, buduje poczucie własnej wartości, motywuje i angażuje do mądrych działań. Nie trzeba wówczas wykorzystywać w ramach interwencji podczas trudnych sytuacji prawnych środków interwencji takich jak organ prowadzący szkołę, organ nadzoru, pomoc społeczna, Policja, czy nawet sąd. Chyba, że specyfika problemu tego wymaga.
Istnieją szkoły, przedszkola, ośrodki wychowawcze i oświatowe, w których idea sprawiedliwości naprawczej stanowi konstytutywny element kultury organizacyjnej. Jednak funkcjonuje wiele placówek, gdzie kadra promuje przekonanie o ich oraz swoim bezkonfliktowym charakterze. Zazwyczaj w takich miejscach problemy bywają zamiatane pod dywan, co wyrządza ogromną szkodę uczniom oraz całej społeczności szkolnej. Przepisy prawa pozwalają na implementację mediacji w środowisku szkolnym/ przedszkolnym, a wiele instytucji i organizacji zaleca stosowanie ich w obszarze wychowania, dlatego warto uwzględnić je w pracy szkoły.
Chciałabym, aby umieszczone w pakiecie materiały edukacyjne jak najlepiej wpierały osoby poznające „Mediare” w poszukiwaniu odpowiedniej dla nich drogi do porozumienia ze sobą, z drugą osobą oraz z otaczającym światem na miarę ich zróżnicowanych możliwości i potrzeb oraz różnorodnych doświadczeń i trudności, z którymi przyszło lub przyjdzie im się zmierzyć. Niech lektura książki stanie się inspiracją do podejmowania konstruktywnych działań, motywacją do stawian
EduBook
Kategoria statystyczna Biblioteki Narodowej
Kategoria Thema
Kategoria Thema
Kategoria Thema
Kategoria Thema
Kategoria Thema
Kategoria Thema
Kategoria Thema
Temat
Temat
Temat
Temat
Temat
Temat
Temat
Temat
Status wydawniczy
Dostępność w handlu
brak ceny