Kontrast
Czcionka:
Szczegółowa informacja o publikacji oznaczonej indntyfikatorem ISBN
Wszystkie metadane publikacji dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_onix.xml?record_id=10610131
Opisy wszystkich publikacji tego wydawcy dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_publisher_onix.xml?publisherId=51665
Opis fizyczny
Skład produktu
publikacja
Forma
forma podstawowa
książka
Forma produktu
Książka w miękkiej oprawie
Zawartość
zawartość podstawowa
Tekst (do odczytu wzrokowego)
Wymiary/waga
szerokość
145
mm
wysokość
200 mm
głębokość
14
mm
Liczba stron / czas trwania / wielkość pliku
liczba stron całej zawartości
246
Strony
Opis bibliograficzny
Tytuł
Motyw homoseksualnej relacji kobiet w filmach reżyserek
Twórca
autor
Klaudia Ewelkana
Wydanie
typ wydania
Wydanie poszerzone
numer wydania
2
miejsce wydania
Ostrów
Język
język publikacji
polski
Wydawca
imprint
Warnarena
pełna nazwa wydawcy
Data
data wydania
2023-01-24
data upublicznienia metadanych
2023-01-16
Opis marketingowy
Spis treści
Popularyzatorskie opracowanie, w którym autorka przybliżyła, poddając analizie (krótko je opisując), 307 filmów wyreżyserowanych przez kobiety, z wyraźnie nakreślonym motywem homoseksualnych relacji kobiecych. Pod pojęciem „homoseksualna relacja” kryje się najczęściej romantyczne, czy też seksualne powiązanie kobiety z kobietą, niezależnie od tego jakiej były orientacji psychoseksualnej. Relacja lesbijska to tylko pewien procent po¬śród prezentowanych kontaktów, w których dochodzi do powiązania ze sobą bohaterek płci żeńskiej. Rozpowszechniany bezmyślnie termin „filmy lesbijskie” przy opisywaniu produkcji w których kobiety łączą się ze sobą romantycznie, czy też także seksualnie, to heteronormatywne uproszczenie które zakłamuje obraz owych kobiecych relacji, jakie same w sobie są homoseksualne, gdyż w relacji tej odnajdujemy osoby tej samej płci, ale jednocześnie tylko w części lesbijskie, czyli takie, w której bohaterkami uczyniono kobiety homoseksualne.
Za próbą analizy dorobku kobiet reżyserek, stała potrzeba ustalenia jak bardzo ich pogląd (uwzględniając ich współpracę z innymi osobami, najczęściej ze scenarzystkami) na relacje kobiece różni się od poglądu na ten temat mężczyzn. Autorka przede wszystkim próbowała ustalić status psychoseksualny reżyserek, aktorek, i bohaterek filmowych, odnosząc się do pewnych cech tych ostatnich, a także sposobu w jaki prezentowano je w filmach.
Za próbą analizy dorobku kobiet reżyserek, stała potrzeba ustalenia jak bardzo ich pogląd (uwzględniając ich współpracę z innymi osobami, najczęściej ze scenarzystkami) na relacje kobiece różni się od poglądu na ten temat mężczyzn. Autorka przede wszystkim próbowała ustalić status psychoseksualny reżyserek, aktorek, i bohaterek filmowych, odnosząc się do pewnych cech tych ostatnich, a także sposobu w jaki prezentowano je w filmach.
Nota biograficzna
Klaudia Ewelkana działając w nurcie kontrkultury, jako niezależna pisarka, wprowadza na skrajnie ubogi czytelniczy rynek polski opowieści o relacjach kobiecych, odnośnie prozy, jednocześnie przedstawiając opracowania mające znamiona naukowych, odnoszące się do filmów fabularnych, w których stawia na analizę sposobu przedstawiania kobiet.
Dystrybutor/Dystrybutorzy
NadaNa
Dostępna u dystrybutora
Tak
Kategoria statystyczna Biblioteki Narodowej
Inne, nie uwzględnione powyżej
Kategoria Thema
A
Sztuka
Kategoria Thema
G
Publikacje informacyjne i interdyscyplinarne
Kategoria Thema
J
Społeczeństwo i nauki społeczne
Status/dostępność
Status wydawniczy
Publikacja dostępna
Dostępność w handlu
Publikacja dostępna
Cena
brak ceny
cena jeszcze nieokreślona