Kontrast
Czcionka:
Szczegółowa informacja o publikacji oznaczonej indntyfikatorem ISBN
Wszystkie metadane publikacji dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_onix.xml?record_id=10666770
Opisy wszystkich publikacji tego wydawcy dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_publisher_onix.xml?publisherId=64142
Opis fizyczny
forma podstawowa
Forma produktu
szczegóły formy
zawartość podstawowa
szerokość
wysokość
całkowita liczba stron publikacji elektronicznej z okładką włącznie
podgląd
druk
Opis bibliograficzny
autor
typ wydania
numer wydania
opis typu wydania
miejsce wydania
język publikacji
imprint
pełna nazwa wydawcy
data wydania
data upublicznienia metadanych
Opis marketingowy
Spis treści
Rozdział 1. Odrzucić plastykę · 9
Rozdział 2. Co dalej? · 23
Rozdział 3. Rzeź · 33
Rozdział 4. Bezpieczna przystań · 45
Rozdział 5. Polemika z Illichem · 55
Rozdział 6. Na krawędzi · 71
Rozdział 7. Deus ex machina · 82
Rozdział 8. Zadania · 94
Załącznik. Lekcja malarstwa · 98
Słownik terminów · 105
Projekt graficzny książki · 111
Źródła · 112
Podziękowania · 116
O autorce · 117
Tekst promocyjny
W książce analizuję problemy z jakimi borykają się uczniowie i młodzi ludzie (już po maturze), przygotowujący się do zdawania egzaminów wstępnych do liceów plastycznych oraz na uczelnie Akademii Sztuk Pięknych. Przedstawiam praktyczne aspekty przygotowań do egzaminów wstępnych artystycznych w Polsce. Wyjaśniam na czym polegają lekcje sztuk pięknych, co oznaczają tak zwane ‘korekty prac’, piszę jak należy uczyć sztuk pięknych, by kandydat egzamin artystyczny zdał. Szczegółowo opisuję specyfiki egzaminów wstępnych na Akademii Sztuk Pięknych i w państwowych liceach plastycznych. Prezentuję przykłady zadań egzaminacyjnych wraz z ich analizą.
Osobno opisuję problemy związane z edukacją artystyczną w Polsce. Prezentuję mój autorski pomysł reformy oświatowej uwzględniający potrzeby edukacyjne uczniów utalentowanych artystycznie. Polemizuję też z filozofem Ivanem Illichem. Krytycznie oceniam pomysły autora odnośnie reformy oświaty, które zawarł w swojej książce zatytułowanej "Odszkolnić społeczeństwo".
Osobny rozdział poświęcam AI. Kreślę wizję ewolucji kształcenia artystycznego w świecie przyszłości, zdominowanym przez AI.
W książce omawiam też wybrane zagadnienia z zakresu profesjonalnego uprawiania sztuk pięknych: wykonywania artystycznego rysunku anatomicznego postaci ludzkiej i malowania w technikach dawnych mistrzów (technologie malarstwa olejnego).
Nota biograficzna
Jestem ponadto niezależnym nauczycielem sztuk pięknych. W mojej pracowni w Warszawie kształcę kolejne roczniki artystów. Wszyscy moi wychowankowie dostają się z najwyższymi lokatami do wymarzonych szkół i uczelni artystycznych.
Moje portfolio artystyczne oraz biogram na: https://www.karolak-art.com/
Dodatkowy opis
obligatoryjna nota wydawcy
Zasadę złotej proporcji w projektowaniu stron książki prezentuję na załączonych tu grafikach. Pole zadruku stronicy wyznacza ramka z czerwoną krawędzią, a pole tej ramki wytyczone jest przez złotą proporcję, ukazaną tu za pomocą zielonych linii. Bardzo ważna jest wytyczona linia zielona pozioma - ona wyznacza górną krawędź spuszczonej kolumny tekstu na pierwszej stronie każdego rozdziału. Paginę oraz żywą paginę umieściłam tradycyjnie poza wytyczonym polem kolumny tekstu.
W mojej książce krytycznie wypowiedziałam się na temat AI, narastającym problemie, jakim jest odbieranie przez AI pracy grafikom. Myśli te wyraziłam w rozdziałach zatytułowanych "Deus ex machina" oraz "Projekt graficzny książki". Fragment drugiego z tych rozdziałów brzmi:
"Wiele elementów z początkowych stron tej książki wykonałam analogowo, rysując po prostu ołówkiem lub markerem na kartce i skanując powstałe rysunki. Jest to mój protest przeciwko wzrastającej roli sztucznej inteligencji w projektowaniu graficznym. Nie godzę się na to. Nie chcę konkurować ze sztucznymi mózgami przy działaniach kreatywnych, ani godzić się na wymuszane na mnie współautorstwo w moich projektach, jako że moduły sztucznej inteligencji przejmują coraz więcej poleceń w programach do projektowania graficznego. Nie chcę być wyręczana w myśleniu.Artystyczne rysowanie na kartce papieru to obszar kreacji, w którym mogę nie czuć się zagrożona jako twórca. W psychicznym komforcie zatem, z satysfakcją, ten obszar kreacji obecnie eksploatuję."
To dlatego projekt graficzny mojej książki jest nietypowy. Jest to autorska książka artystyczna.
Empik
Virtualo
Google Play
Google Books
Kategoria statystyczna Biblioteki Narodowej
Kategoria Thema
Kategoria Thema
Kategoria Thema
Kategoria Thema
Kategoria Thema
Kategoria Thema
Kategoria Thema
Temat
Status wydawniczy
Dostępność w handlu
brak ceny