Logotyp Unii Europejskiej

Kontrast

Czcionka:

Szczegółowa informacja o publikacji oznaczonej indntyfikatorem ISBN

Wszystkie metadane publikacji dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_onix.xml?record_id=10822221

Opisy wszystkich publikacji tego wydawcy dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_publisher_onix.xml?publisherId=67298

Opis fizyczny

Skład produktu
publikacja
Forma

forma podstawowa

książka

Forma produktu

Książka w miękkiej oprawie
Zawartość

zawartość podstawowa

Tekst (do odczytu wzrokowego)

Opis bibliograficzny

Tytuł
„Dbam o dobro dziecka… Seksualność jest ważna”
Podtytuł
Konspekty szkoleń dla pieczy zastępczej
Rocznik
2023
Twórca

współautor

Krystyna Aleksandra Dudzis

współautor

Katarzyna Stefanicka

współautor

Małgorzata Stopikowska

współautor

Iwona Milewska

współautor

Anna Blokus-Szkodzińska

współautor

Klaudia Malinowska

współautor

Monika Oleszczuk

współautor

Alicja Wiaduch

współautor

Joanna Wujke
Wydanie

typ wydania

Wydanie

numer wydania

1

miejsce wydania

Gdańsk
Język

język publikacji

polski
Wydawca

imprint

Fundacja na Rzecz Dziecka i Rodziny FASCYNACJE

pełna nazwa wydawcy

Data

data wydania

2023-12-04

data upublicznienia metadanych

2023-11-22

Opis marketingowy

Okładka

Spis treści

Słowo wstępne

Część 1. RAMOWY PROGRAM SZKOLEŃ
1.1. Uwagi praktyczne dotyczące realizacji programu
1.2. Szkolenia dla pieczy zastępczej – moduł seksuologiczny
Szkolenie 1. Dbam o dobro dziecka... Znam reguły rozwoju seksualnego dziecka,
wiem, co może pójść nie tak i jak temu zaradzić
Szkolenie 2. Dbam o dobro dziecka... Wspieram i ochraniam rozwój seksualny
dziecka
Szkolenie 3. Dbam o dobro dziecka... Aspekty prawno-psychopedagogiczne
wspierania dziecka wykorzystanego seksualnie (aspekty praktyczne)
Szkolenie 4. Dbam o dobro dziecka... „Warsztat mocy”
Szkolenie 5. Dbam o dobro dziecka... Problematyka wykorzystania seksualnego
dzieci i młodzieży
1.3. Szkolenia dla pieczy zastępczej – moduł profilaktyczny
Szkolenie 1. Dbam o dobro dziecka... Jak rozmawiać z dzieckiem? Instrukcja
obsługi nastolatka
Szkolenie 2. Dbam o dobro dziecka... Kompetencje komunikacyjne
Szkolenie 3. Dbam o dobro dziecka... Regulacja emocjonalna: opiekunowie
i dzieci
Szkolenie 4. Dbam o dobro dziecka... Metody pracy wspierające rozwój dziecka
w pieczy zastępczej
Szkolenie 5. Dbam o dobro dziecka... Pozytywna dyscyplina

Część 2. MATERIAŁY POMOCNICZE
2.1. Zagadnienia seksuologiczne
Rozwój seksualny dziecka
Wykorzystanie seksualne małoletnich
Interwencja – jak reagować, gdy dziecko ujawni wykorzystanie seksualne?

2.2. Zagadnienia profilaktyczne
Zagadnienia ogólne
Komunikacja: porozumienie bez przemocy
Regulacja emocjonalna
Integracja sensoryczna
Pozytywna dyscyplina

Załącznik 1: „Pierwsza pomoc” dla dziecka i rodziny
Załącznik 2: Zestawienie tematyki szkoleń
Załącznik 3: Autorzy i ewaluatorzy
Załącznik 4: Uwagi, opinie, rekomendacje

Tekst promocyjny

OPINIA SPECJALISTY W ZAKRESIE SEKSUOLOGII, Mgr Alina Oleszczuk:
Projekt szkoleniowy zawiera pięć modułów seksuologicznych oraz pięć modułów profilaktycznych, których łączny czas realizacji wynosi cztery godziny (cześć wykładowa, dyskusja i przerwa). Tematyka dotyczy wiedzy seksuologicznej jak i psychologicznej na temat rozwoju dziecka i nastolatka, normy i patologii, traum wczesnodziecięcych oraz relacyjnych. Program nie tylko diagnozuje problem, ucząc rodziców jak wychwycić zagrożenia w rozwoju, ale i daje narzędzia naprawcze. Po to widzimy, co jest nie tak, żeby temu zaradzić. Świetnie przygotowana i dobrana tematyka nadawałaby się nie tylko dla pieczy zastępczej, ale i dla wszystkich rodziców.
Do pieczy zastępczej trafiają dzieci zazwyczaj po trudnych doświadczeniach w rodzinach pochodzenia, obciążone tym czego dorośli albo nie unieśli albo nie zauważyli. Wrażliwość na przeżycia dzieci i nastolatków podparta profesjonalną wiedzą – doda rodzicom pewności siebie i poczucia skuteczności w działaniu. Rodzic nie musi mieć całej wiedzy medycznej, psychologicznej czy seksuologicznej, wystarczy pokierowanie – na co warto być uważnym, aby wiedział, kiedy udać się po pomoc specjalistyczną dla siebie i dziecka, a kiedy zachować spokój i polegać na własnych kompetencjach.
Program dobrany jest bardzo trafnie, zawiera najważniejsze teorie naukowe podparte najcenniejszym doświadczeniem i praktyką terapeutyczną prowadzących. Teoria przywiązania, wiedza psychotraumatologiczna czy seksuologiczna, narzędzia jakie daje NVC oraz terapeutyczne interwencje relacyjne – to najważniejsze metody pracy z dzieckiem po trudnych doświadczeniach, zaburzeniach więzi czy krzywdach w sferze seksualnej.
Szczególnie wartościowy wydaje się być moduł superwizyjny, który daje rodzicom możliwość ujawnienia własnych doświadczeń i pracę na nich. To wyjście poza formę wyłącznie wykładową umożliwi interakcję, wymianę doświadczeń i uzyskanie konkretnej pomocy. Jestem pod dużym wrażeniem pomysłu i sposobu realizacji”.

OPINIE OD UCZESTNIKÓW SZKOLEŃ:
Danuta, rodzina zastępcza:
“Nikt nie chciał mi wierzyć (...), mówiono, że sobie wymyślamy. (...) gdybyśmy mieli wtedy tę wiedzę (...). Jak byłam na szkoleniu, to wiele naszych spostrzeżeń się potwierdziło (...) teraz bym zupełnie inaczej „ogarnęła” sytuację, inaczej bym postępowała. Uważam, że treści ze szkolenia sprzyjają profilaktyce (...). Dużo mi to dało do myślenia”.
Milena, rodzina zastępcza:
“Szkolenia bardzo się nam przydały i, niestety, sprawdziły (…). Wiemy teraz, jak rozmawiać i jak postępować z jedną z naszych podopiecznych. Wiemy, jak ją wspierać w tym ciężkim okresie. Szkolenie pomogło nam podjąć interwencję”.
Magdalena, wychowawca w placówce:
„Temat szkoleń bardzo trudny, ale niezwykłe ważny. (…) Solidny przekaz wiedzy i pochylenie się nad cierpieniem najsłabszych. Dziękuję organizatorom i prowadzącym. Szczególną wartością takiego szkolenia była możliwość superwizji naszej pracy i otrzymanie dla nas samych wsparcia. Zderzanie się z własną bezradnością wobec systemu, brak współpracy środowisk, które powinny wspierać dziecko, niezwykle wyczerpuje. Te szkolenia to był bardzo dobrze wykorzystany czas”.

Nota biograficzna

Interdyscyplinarny zespół szkoleniowy/autorów publikacji
mgr Krystyna Aleksandra Dudzis, specjalista w zakresie seksuologii (ukończyła studia podyplomowe z seksuologii), psychoterapeuta systemowy, familiolog, pedagog, psychotraumatolog, mediator
mgr Katarzyna Stefanicka, psycholog ze specjalnością psychoseksuologia, pedagog, trenerka TUS, studentka Studium Podyplomowego Seksuologii Klinicznej
dr hab. Małgorzata Stopikowska, profesor Akademii Ateneum, pedagog, familiolog, teolog, autorka koncepcji funkcjonowania Centrum Diagnozy, Terapii, Edukacji i Profilaktyki FASD
dr n. med i zdr. Iwona Milewska – mediatorka, certyfikowany praktyk terapii IFS, praktyk NVC, wykładowca akademicki
mgr Anna Blokus-Szkodzińska, oligofrenopedagog, trener TUS, nauczyciel wczesnej edukacji
lic. Klaudia Malinowska, absolwentka psychologii zarządzania, studentka pedagogiki. Trener umiejętności zarządzania zespołem, komunikacji i sprzedaży. Swoje doświadczenie zdobywała w międzynarodowej firmie outsourcingowej oraz na licznych kursach i szkoleniach trenerskich
mgr Monika Oleszczuk, psycholog, absolwentka studiów podyplomowych z psychologii uzależnień, ukończyła I oraz II stopień Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach
mgr inż. Alicja Wiaduch, oligofrenopedagog, certyfikowany diagnosta i terapeuta Integracji Sensorycznej, praktyk TBRI (Trust-Based Relational Intervention®) Instytutu Rozwoju Dziecka Karyn Purvis Texas Christian University. Od wielu lat również zaangażowana w pracę z dziećmi z FASD, odznaczona Srebrnym Krzyżem Zasługi za działalność na rzecz dzieci.
mgr Joanna Wujke, oficer Policji, psycholog, profiler, biegła z listy Prezesa Sądu Okręgowego w Gdańsku w zakresie psychologii śledczej, ukończyła studia podyplomowe z seksuologii klinicznej, psychologii sądowej, bada osoby ubiegające się o broń palną, sędziów i prokuratorów, członek Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

Interdyscyplinarny zespół ewaluacyjny
Mgr Alina Oleszczuk, psychoterapeuta systemowy w trakcie procesu certyfikacji, specjalista w zakresie seksuologii (ukończyła studia podyplomowe z seksuologii), psycholog
mgr Katarzyna Sulima, pedagog, nauczyciel wczesnej edukacji, autorka innowacyjnego narzędzia ewaluacji kompetencji matematycznych dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, trenerka TUS
mgr Elżbieta Kraczek-Niemiec, psycholog, psychoterapeuta, pedagog specjalny, socjoterapeuta, trenerka TUS
mgr Karolina Rodewald, pedagog, pedagog-terapeuta, trenerka TUS
mgr Anna Kamrowska, psycholog ze specjalnością wspomaganie rozwoju

Nakład

pierwszy nakład

300
Dystrybutor/Dystrybutorzy

FUNDACJA NA RZECZ DZIECKA I RODZINY FASCYNACJE

NIP 5833169599
telefon 733 088 825
email fascynacjefundacja@gmail.com
email info@fundacjafascynacje.pl
Dostępna u dystrybutora Tak

Kategoria statystyczna Biblioteki Narodowej

Publikacje fachowe

Kategoria Thema

JMC
Psychologia dziecięca i rozwojowa

Kategoria Thema

JMF
Psychologia rodzinna

Kategoria Thema

JMU
Psychologia zachowań seksualnych

Temat

wykorzystanie seksualne dziecka

Temat

piecza zastępcza

Temat

wychowanie dziecka

Temat

program szkoleniowy
Status/dostępność

Status wydawniczy

Zapowiedź wydawnicza

Dostępność w handlu

Publikacja dostępna
Cena

brak ceny

skontaktuj się z dostawcą

Opis powiązań

Alternatywna forma produktu
publikacja elektroniczna on-line

Publikacja elektroniczna online lub do ściągnięcia

ISBN 9788397004603