Kontrast
Czcionka:
Szczegółowa informacja o publikacji oznaczonej indntyfikatorem ISBN
Wszystkie metadane publikacji dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_onix.xml?record_id=10842302
Opisy wszystkich publikacji tego wydawcy dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_publisher_onix.xml?publisherId=67643
Opis fizyczny
Skład produktu
publikacja
Forma
forma podstawowa
książka
Forma produktu
Książka w miękkiej oprawie
Liczba stron / czas trwania / wielkość pliku
liczba stron całej zawartości
270
Strony
Opis bibliograficzny
Tytuł
Liczenie na palcach
Podtytuł
Dlaczego niektórzy bystrzy i kreatywni ludzie zmagają się z liczbami oraz matematyką i jak można to zmienić
Tytuł oryginału
Counting on Fingers
Twórca
autor
Whitehead, Richard
(1964-....)
ISNI 0000000114934494
tłumacz
Jarosiewicz, Marta
ISNI 0000000113743303
współautor
Davis, Ronald D
(1942-....)
ISNI 0000000081706355
Wydanie
typ wydania
Wydanie
numer wydania
1
miejsce wydania
Warszawa
Język
język publikacji
polski
język oryginału
angielski
Wydawca
imprint
Wydawnictwo Inkluzja
pełna nazwa wydawcy
Wydawnictwo Inkluzja Sp. z o. o.
adres siedziby
Sąchocka 2/18
02-116 Warszawa
02-116 Warszawa
numer telefonu
Data
data wydania
2025-06-30
data upublicznienia metadanych
2025-06-30
Opis marketingowy
Spis treści
Spis treści
Podziękowania 9
Słowo od Rona Davisa 11
Przedmowa 15
Rozdział 1. Znaczenie umiejętności liczenia 19
Rozdział 2. Co przeszkadza w liczeniu? Eksploracja dyskalkulii 27
Rozdział 3. Myślenie matematyczne 55
Rozdział 4. Arytmetyka – hierarchia umiejętności 60
Rozdział 5. Jak skupiać uwagę – Przywracanie Orientacji Davisa 67
Rozdział 6. Dar opanowania 73
Rozdział 7. Opanowanie myślenia
matematycznego – Opanowanie Koncepcji Davisa 78
Rozdział 8. Pierwsze kroki w arytmetyce – Liczenie i system pozycyjny 102
Rozdział 9. Kolejna warstwa – dodawanie w umyśle 118
Rozdział 10. Dodawanie w odwrotnej kolejności – Odejmowanie w umyśle 143
Rozdział 11. Naprzód i w górę – Mnożenie i dzielenie w umyśle 166
Rozdział 12. Drobiazgi – Ułamki dziesiętne 175
Rozdział 13. Umiejętność czytania i pisania – matematyka w czytaniu i pisaniu 190
Rozdział 14. Poza arytmetyką – Bycie kreatywnym w innych dziedzinach matematyki 204
Rozdział 15. Tworzenie matematycznego planu naprawczego 246
Bibliografia 251
Co dalej? 257
Podziękowania 9
Słowo od Rona Davisa 11
Przedmowa 15
Rozdział 1. Znaczenie umiejętności liczenia 19
Rozdział 2. Co przeszkadza w liczeniu? Eksploracja dyskalkulii 27
Rozdział 3. Myślenie matematyczne 55
Rozdział 4. Arytmetyka – hierarchia umiejętności 60
Rozdział 5. Jak skupiać uwagę – Przywracanie Orientacji Davisa 67
Rozdział 6. Dar opanowania 73
Rozdział 7. Opanowanie myślenia
matematycznego – Opanowanie Koncepcji Davisa 78
Rozdział 8. Pierwsze kroki w arytmetyce – Liczenie i system pozycyjny 102
Rozdział 9. Kolejna warstwa – dodawanie w umyśle 118
Rozdział 10. Dodawanie w odwrotnej kolejności – Odejmowanie w umyśle 143
Rozdział 11. Naprzód i w górę – Mnożenie i dzielenie w umyśle 166
Rozdział 12. Drobiazgi – Ułamki dziesiętne 175
Rozdział 13. Umiejętność czytania i pisania – matematyka w czytaniu i pisaniu 190
Rozdział 14. Poza arytmetyką – Bycie kreatywnym w innych dziedzinach matematyki 204
Rozdział 15. Tworzenie matematycznego planu naprawczego 246
Bibliografia 251
Co dalej? 257
Tekst promocyjny
Nie radzisz sobie z matematyką? To nie Twoja wina – po prostu nikt nie pokazał Ci jej w odpowiedni sposób!
W świecie zdominowanym przez liczby zaskakująco mało mówi się o osobach, które mają trudności z matematyką. Podczas gdy dysleksja i problemy z czytaniem doczekały się szerokiego rozpoznania, dyskalkulia wciąż pozostaje w cieniu – choć jej wpływ na codzienne życie, przyszłość zawodową i zarządzanie finansami jest równie poważny.
Często słyszymy, że ktoś „nie ma głowy do liczb”. Tymczasem problem nie tkwi w osobie, lecz w sposobie, w jaki matematyka została jej przedstawiona. Kiedy nauczanie odpowiada naturalnemu sposobowi myślenia danej osoby – wszystko się zmienia.
Richard Whitehead, doświadczony pedagog i specjalista metody Davisa®, przez ponad dwadzieścia lat wspiera osoby zmagające się z trudnościami matematycznymi. W tej książce odkrywa, jak naprawdę myślą i uczą się osoby z dyskalkulią, dlaczego tradycyjne podejścia zawodzą – i jak inaczej można przekazywać wiedzę matematyczną, by wreszcie zaczęła mieć sens.
Dzięki licznym przykładom, scenariuszom pracy i praktycznym narzędziom, książka ta daje nadzieję każdemu, kto sądził, że matematyka po prostu nie jest dla niego.
W świecie zdominowanym przez liczby zaskakująco mało mówi się o osobach, które mają trudności z matematyką. Podczas gdy dysleksja i problemy z czytaniem doczekały się szerokiego rozpoznania, dyskalkulia wciąż pozostaje w cieniu – choć jej wpływ na codzienne życie, przyszłość zawodową i zarządzanie finansami jest równie poważny.
Często słyszymy, że ktoś „nie ma głowy do liczb”. Tymczasem problem nie tkwi w osobie, lecz w sposobie, w jaki matematyka została jej przedstawiona. Kiedy nauczanie odpowiada naturalnemu sposobowi myślenia danej osoby – wszystko się zmienia.
Richard Whitehead, doświadczony pedagog i specjalista metody Davisa®, przez ponad dwadzieścia lat wspiera osoby zmagające się z trudnościami matematycznymi. W tej książce odkrywa, jak naprawdę myślą i uczą się osoby z dyskalkulią, dlaczego tradycyjne podejścia zawodzą – i jak inaczej można przekazywać wiedzę matematyczną, by wreszcie zaczęła mieć sens.
Dzięki licznym przykładom, scenariuszom pracy i praktycznym narzędziom, książka ta daje nadzieję każdemu, kto sądził, że matematyka po prostu nie jest dla niego.
Kategoria statystyczna Biblioteki Narodowej
Poradniki i przewodniki
Temat
Dyskalkulia
Temat
Matematyka