Kontrast
Czcionka:
Szczegółowa informacja o publikacji oznaczonej indntyfikatorem ISBN
Wszystkie metadane publikacji dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_onix.xml?record_id=11886857
Opisy wszystkich publikacji tego wydawcy dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_publisher_onix.xml?publisherId=3387
Opis fizyczny
forma podstawowa
Forma produktu
zawartość podstawowa
liczba stron numerowanych łącznie
Opis bibliograficzny
autor
typ wydania
numer wydania
opis typu wydania
miejsce wydania
język publikacji
język oryginału
imprint
pełna nazwa wydawcy
data wydania
data upublicznienia metadanych
Opis marketingowy
Spis treści
Pełna opowieść o podróży Neko – ciekawym kotku, który wyrusza z rodzinnej wioski w głąb dżungli, by zgubić się i przez to odnaleźć siebie oraz mądrość świata. Zawiera m.in.:
„Mały odkrywca” – prezentacja bohatera i jego świata.
„Rodzina jak żadna inna” – relacje rodzinne Neko.
„Najbardziej wymarzona wieść” – zapowiedź wycieczki.
„Przygotowania pełne miauknięć i śmiechu” – emocje przed wyprawą.
„W stronę zielonego serca” – początek przygody.
„Powitanie w dzikim królestwie” – pierwsze chwile w dżungli.
„Motyl przeznaczenia” – symboliczne zagubienie.
„Sam, ale nie zagubiony” – moment refleksji i wyciszenia.
„Kuntur, kot z lasu” – pojawienie się przewodnika.
„Wioska wśród drzew” – integracja z plemieniem Felinoshua.
„Uczeń dżungli” – nauka szacunku, pracy i rytuałów.
„Głosy ognia i wiatru” – spotkanie z duchem lasu.
„Słowa lasu” – nauka duchowości i wewnętrznej mądrości.
„Taniec duchów” – ceremonia Ánent, uznanie przez wspólnotę.
„Spotkanie” – powrót rodziców i uroczystość pożegnania.
„Powrót z nowymi korzeniami” – powrót do domu z przemianą.
„Historia, którą warto się dzielić” – Neko inspiruje innych.
„Dzień Dżungli” – uroczysta lekcja w szkole.
„Morał zielonego serca” – refleksja i uniwersalne przesłanie.
„A jeśli dotarłeś aż tutaj…” – zaproszenie do kontynuacji wewnętrznej podróży.
2. Część II: Działania edukacyjne i refleksyjne
Zestaw materiałów wspierających edukację i pracę emocjonalno-kulturową:
Mądrość dżungli (mały słownik pojęć: Ánent, randimpa, Shakaim, Tsunki, Nunkui, Arútam, achiote, Yapit).
Mapa mądrości i Neko – graficzne przedstawienie symboli i lekcji.
Działanie pedagogiczne – scenariusz lekcji „Moja wewnętrzna dżungla”.
Karta pracy – ćwiczenia dla uczniów (refleksja, rysunek, opis).
Przewodnik dydaktyczny – obejmuje cele, grupę wiekową, propozycje zajęć.
Epilog – końcowe podsumowanie, zachęta do dalszego dialogu.
Plakat symboli – wizualne narzędzie do pracy kreatywnej.
Nota kulturowa – kontekst dotyczący inspiracji kulturą Shuar.
Tekst promocyjny
Podążaj za małym kotkiem, który wyrusza w podróż pełną duchów, symboli i wspólnoty, by odkryć, że prawdziwa siła rodzi się z uważności, szacunku i współistnienia.
Książka łączy literaturę dziecięcą z edukacją emocjonalną i międzykulturową, oferując także nauczycielom i rodzicom zestaw działań dydaktycznych.
Dla tych, którzy wierzą, że opowieści mogą przemieniać — i że dżungla rośnie również w nas.
Nota biograficzna
Luis Ochoa Siguencia jest badaczem, poetą oraz twórcą narracji międzykulturowych, specjalizującym się w interdyscyplinarnym podejściu do edukacji, łączącym elementy sztuki, duchowości oraz technologii w kontekście uczenia się przez całe życie. Jego działalność obejmuje zarówno edukację dorosłych, jak i pracę z międzynarodowymi wspólnotami lokalnymi, zwłaszcza w obszarach marginalizowanych i międzykulturowych.
Autor licznych inicjatyw promujących rozwój emocjonalny, świadomość ekologiczną oraz innowacyjne wykorzystanie nowych technologii w procesach edukacyjnych. Jego projekty często osadzone są w perspektywie edukacji transformacyjnej i zorientowanej na wartość.
W swojej twórczości koncentruje się na tworzeniu przestrzeni dialogu międzykulturowego i międzypokoleniowego, traktując narrację nie tylko jako narzędzie ekspresji, lecz również jako metodę badawczą i medium pedagogiczne. Eksploruje granice pomiędzy poznaniem racjonalnym a intuicyjnym, badając wpływ symboli, rytuałów i mitów na procesy uczenia się i kształtowania tożsamości.
Na stałe współpracuje z Instytutem Badań i Innowacji w Edukacji (INBIE), gdzie realizuje projekty na styku pedagogiki krytycznej, edukacji międzykulturowej oraz edukacji artystycznej i duchowej.
W refleksji pedagogicznej wychodzi z założenia, że autentyczne słuchanie oraz głęboka zmiana są możliwe jedynie poprzez przekroczenie utartych schematów poznawczych – również wtedy, gdy oznacza to chwilowe zagubienie się w nieznanym.
Dodatkowy opis
fragment
„Dżungla nauczyła mnie, że zgubienie się to nie odejście… to nauka patrzenia sercem.” (Ochoa Siguencia, 2025, s. 31).
Ochoa Siguencia, L. (2025). Neko i serce dżungli. Instytut Badań i Innowacji w Edukacji. https://doi.org/10.5281/zenodo.15610146
FUNDACJA "INSTYTUT BADAŃ I INNOWACJI W EDUKACJI"
Kategoria statystyczna Biblioteki Narodowej
Kategoria Thema
Temat
Temat
Temat
Temat
Temat
Temat
Status wydawniczy
Dostępność w handlu
brak ceny
Opis powiązań
DOI