Kontrast
Czcionka:
Szczegółowa informacja o publikacji oznaczonej indntyfikatorem ISBN
Wszystkie metadane publikacji dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_onix.xml?record_id=12524017
Opisy wszystkich publikacji tego wydawcy dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_publisher_onix.xml?publisherId=12395
Opis fizyczny
Skład produktu
publikacja
Forma
forma podstawowa
publikacja elektroniczna on-line
Forma produktu
Publikacja elektroniczna online lub do ściągnięcia
Zawartość
zawartość podstawowa
Tekst (do odczytu wzrokowego)
Korzystanie z publikacji
nieograniczone
Opis bibliograficzny
Tytuł
Generatywna sztuczna inteligencja w Polskiej szkole – przecieranie szlaków
Podtytuł
Badanie ilościowe i jakościowe nauczycieli klas 4-8 szkół podstawowych
Twórca
autor
Pyżalski, Jacek
ISNI 0000000071809529
autor
Kamiński, Karol
autor
Kulicka, Karolina
autor
Lange, Rafał
autor
Ładna, Agnieszka
autor
Piechna, Julia
autor
Rosłaniec, Konrad
autor
Rywczyńska, Anna
Wydanie
typ wydania
Wydanie
numer wydania
1
miejsce wydania
Warszawa
Język
język publikacji
polski
Wydawca
imprint
NASK
pełna nazwa wydawcy
Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa - Państwowy Instytut Badawczy
adres siedziby
Kolska 12
01-045 Warszawa
01-045 Warszawa
adres www
numer telefonu
Data
data wydania
2025-06-25
data upublicznienia metadanych
2025-06-25
Opis marketingowy
Tekst promocyjny
Temat GSI jest nowy, a jego znaczenie – szczególnie w edukacji – szybko rośnie. Dlatego raport zawiera rozbudowane wprowadzenie, omawiające kwestie teoretyczne i wcześniejsze badania, co ułatwia zrozumienie uzyskanych wyników. Zastosowanie GSI w edukacji jest dopiero wstępnie rozpoznane – przedstawione badania mają charakter eksploracyjny, stanowiąc inspirację do dalszych prac.
W części teoretycznej opisano narzędzia GSI i autorski model ich wykorzystania w edukacji, przegląd zastosowań AI w życiu prywatnym i zawodowym, a także perspektywy branżowe i dydaktyczne. Omówiono dotychczasowe wyniki badań, cechy społeczno-demograficzne użytkowników, regulacje prawne oraz zagrożenia technologiczne i społeczne.
Część empiryczna koncentruje się na praktykach nauczycieli: pierwszych krokach i motywacjach, wykorzystaniu GSI w pracy z uczniami o różnych potrzebach, przykładach zastosowań w szkole, a także na obawach, nadziejach i potrzebach związanych z wdrażaniem tej technologii. Raport zamykają rekomendacje dotyczące polskiego systemu edukacji.
W badaniach GSI była najczęściej utożsamiana z ChatGPT, które w momencie zbierania danych dominowało na rynku. Choć obecnie dostępnych jest więcej narzędzi, wnioski z raportu mają szersze znaczenie i odnoszą się do całego obszaru GSI.
W części teoretycznej opisano narzędzia GSI i autorski model ich wykorzystania w edukacji, przegląd zastosowań AI w życiu prywatnym i zawodowym, a także perspektywy branżowe i dydaktyczne. Omówiono dotychczasowe wyniki badań, cechy społeczno-demograficzne użytkowników, regulacje prawne oraz zagrożenia technologiczne i społeczne.
Część empiryczna koncentruje się na praktykach nauczycieli: pierwszych krokach i motywacjach, wykorzystaniu GSI w pracy z uczniami o różnych potrzebach, przykładach zastosowań w szkole, a także na obawach, nadziejach i potrzebach związanych z wdrażaniem tej technologii. Raport zamykają rekomendacje dotyczące polskiego systemu edukacji.
W badaniach GSI była najczęściej utożsamiana z ChatGPT, które w momencie zbierania danych dominowało na rynku. Choć obecnie dostępnych jest więcej narzędzi, wnioski z raportu mają szersze znaczenie i odnoszą się do całego obszaru GSI.
Kategoria Thema
UYQ
Sztuczna inteligencja
Kategoria Thema
YPWL
Edukacja– wiedza ogólna