Logotyp Unii Europejskiej

Kontrast

Czcionka:

Szczegółowa informacja o publikacji oznaczonej indntyfikatorem ISBN

Wszystkie metadane publikacji dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_onix.xml?record_id=12524017

Opisy wszystkich publikacji tego wydawcy dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_publisher_onix.xml?publisherId=12395

Opis fizyczny

Skład produktu
publikacja
Forma

forma podstawowa

publikacja elektroniczna on-line

Forma produktu

Publikacja elektroniczna online lub do ściągnięcia
Zawartość

zawartość podstawowa

Tekst (do odczytu wzrokowego)
Korzystanie z publikacji
nieograniczone

Opis bibliograficzny

Tytuł
Generatywna sztuczna inteligencja w Polskiej szkole – przecieranie szlaków
Podtytuł
Badanie ilościowe i jakościowe nauczycieli klas 4-8 szkół podstawowych
Twórca

autor

Pyżalski, Jacek ISNI 0000000071809529

autor

Kamiński, Karol

autor

Kulicka, Karolina

autor

Lange, Rafał

autor

Ładna, Agnieszka

autor

Piechna, Julia

autor

Rosłaniec, Konrad

autor

Rywczyńska, Anna
Wydanie

typ wydania

Wydanie

numer wydania

1

miejsce wydania

Warszawa
Język

język publikacji

polski
Wydawca

imprint

NASK

pełna nazwa wydawcy

Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa - Państwowy Instytut Badawczy

adres siedziby

Kolska 12
01-045 Warszawa

numer telefonu

e-mail

Data

data wydania

2025-06-25

data upublicznienia metadanych

2025-06-25

Opis marketingowy

Tekst promocyjny

Temat GSI jest nowy, a jego znaczenie – szczególnie w edukacji – szybko rośnie. Dlatego raport zawiera rozbudowane wprowadzenie, omawiające kwestie teoretyczne i wcześniejsze badania, co ułatwia zrozumienie uzyskanych wyników. Zastosowanie GSI w edukacji jest dopiero wstępnie rozpoznane – przedstawione badania mają charakter eksploracyjny, stanowiąc inspirację do dalszych prac.

W części teoretycznej opisano narzędzia GSI i autorski model ich wykorzystania w edukacji, przegląd zastosowań AI w życiu prywatnym i zawodowym, a także perspektywy branżowe i dydaktyczne. Omówiono dotychczasowe wyniki badań, cechy społeczno-demograficzne użytkowników, regulacje prawne oraz zagrożenia technologiczne i społeczne.

Część empiryczna koncentruje się na praktykach nauczycieli: pierwszych krokach i motywacjach, wykorzystaniu GSI w pracy z uczniami o różnych potrzebach, przykładach zastosowań w szkole, a także na obawach, nadziejach i potrzebach związanych z wdrażaniem tej technologii. Raport zamykają rekomendacje dotyczące polskiego systemu edukacji.

W badaniach GSI była najczęściej utożsamiana z ChatGPT, które w momencie zbierania danych dominowało na rynku. Choć obecnie dostępnych jest więcej narzędzi, wnioski z raportu mają szersze znaczenie i odnoszą się do całego obszaru GSI.

Kategoria Thema

UYQ
Sztuczna inteligencja

Kategoria Thema

YPWL
Edukacja– wiedza ogólna