Kontrast
Czcionka:
Szczegółowa informacja o publikacji oznaczonej indntyfikatorem ISBN
Wszystkie metadane publikacji dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_onix.xml?record_id=12629156
Opisy wszystkich publikacji tego wydawcy dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_publisher_onix.xml?publisherId=4505
Opis fizyczny
Skład produktu
publikacja
Forma
forma podstawowa
książka
Forma produktu
Książka w miękkiej oprawie
Zawartość
zawartość podstawowa
Tekst (do odczytu wzrokowego)
Liczba stron / czas trwania / wielkość pliku
liczba stron całej zawartości
96
Strony
Opis bibliograficzny
Tytuł
Kompetencje pracowników w kontekście współczesnych wyzwań zarządzania
Twórca
autor
Piwowar-Sulej, Katarzyna
ISNI 0000000114197623
autor
Bąk-Grabowska, Dominika
ISNI 0000000112765738
autor
Grzesik, Katarzyna
autor
Zając, Czesław
Wydanie
typ wydania
Wydanie
numer wydania
1
miejsce wydania
Wrocław
Język
język publikacji
polski
Wydawca
imprint
Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
pełna nazwa wydawcy
Wydawnictwo UNIWERSYTETU EKONOMICZNEGO we Wrocławiu
adres siedziby
ul. Komandorska 118/120 118/120
53-345 Wrocław
53-345 Wrocław
adres www
numer telefonu
Data
data wydania
2025-06-26
data upublicznienia metadanych
2025-06-26
Opis marketingowy
Spis treści
Wstęp 7
1. Wprowadzenie do problematyki kompetencji pracowników 11
Pojęcie kompetencji pracowników 11
Rodzaje kompetencji 14
Kluczowe kompetencje 16
Rozwój kompetencji pracowników – perspektywa organizacji i jednostki.. 19
Podsumowanie 20
2. Kompetencje na rzecz zrównoważonego rozwoju 22
Zrównoważony rozwój jako megatrend wpływający na relację „człowiek–praca” 22
Kompetencje na rzecz zrównoważonego rozwoju – zakres pojęcia 23
Zrównoważone kompetencje jako przedmiot badań 30
Podsumowanie i kierunki dalszych badań 35
3. Kompetencje z perspektywy przemysłu 4.0 36
Przemysł 4.0 a miejsca pracy 36
Rodzaje kompetencji zawodowych wobec wymagań przemysłu 4.0 38
Szanse i zagrożenia związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi przedsiębiorstw 4.0 41
Podsumowanie i kierunki dalszych badań 45
4. Kompetencje współczesnego przywódcy 47
Istota przywództwa i przywódcy w organizacjach 47
Wyzwania determinujące kompetencje współczesnych przywódców 50
Pożądane kompetencje współczesnego przywódcy 51
Rozwój kompetencji przywódcy 55
Podsumowanie i kierunki dalszych badań 60
5. Kompetencje pracowników a niestandardowe formy zatrudnienia 62
Niestandardowe formy zatrudnienia na polskim rynku pracy – stan obecny i perspektywy 62
Podejście do kształtowania kompetencji osób zatrudnionych w standardowych i niestandardowych formach zatrudnienia 69
Kompetencje samozatrudnionych 76
Podsumowanie i kierunki dalszych badań 80
Zakończenie 82
Bibliografia 85
1. Wprowadzenie do problematyki kompetencji pracowników 11
Pojęcie kompetencji pracowników 11
Rodzaje kompetencji 14
Kluczowe kompetencje 16
Rozwój kompetencji pracowników – perspektywa organizacji i jednostki.. 19
Podsumowanie 20
2. Kompetencje na rzecz zrównoważonego rozwoju 22
Zrównoważony rozwój jako megatrend wpływający na relację „człowiek–praca” 22
Kompetencje na rzecz zrównoważonego rozwoju – zakres pojęcia 23
Zrównoważone kompetencje jako przedmiot badań 30
Podsumowanie i kierunki dalszych badań 35
3. Kompetencje z perspektywy przemysłu 4.0 36
Przemysł 4.0 a miejsca pracy 36
Rodzaje kompetencji zawodowych wobec wymagań przemysłu 4.0 38
Szanse i zagrożenia związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi przedsiębiorstw 4.0 41
Podsumowanie i kierunki dalszych badań 45
4. Kompetencje współczesnego przywódcy 47
Istota przywództwa i przywódcy w organizacjach 47
Wyzwania determinujące kompetencje współczesnych przywódców 50
Pożądane kompetencje współczesnego przywódcy 51
Rozwój kompetencji przywódcy 55
Podsumowanie i kierunki dalszych badań 60
5. Kompetencje pracowników a niestandardowe formy zatrudnienia 62
Niestandardowe formy zatrudnienia na polskim rynku pracy – stan obecny i perspektywy 62
Podejście do kształtowania kompetencji osób zatrudnionych w standardowych i niestandardowych formach zatrudnienia 69
Kompetencje samozatrudnionych 76
Podsumowanie i kierunki dalszych badań 80
Zakończenie 82
Bibliografia 85
Tekst promocyjny
Celem prezentowanej monografii jest systematyzacja zagadnień związanych z percepcją pojęcia kompetencji pracowników i sposobów ich kształtowania w ujęciu kontekstowym. Skoncentrowano się przy tym na kontekstach związanych z takimi trendami, jak zrównoważony rozwój, Przemysł 4.0, współczesne przywództwo i stosowanie niestandardowych form zatrudnienia. Dokonano ponadto próby zidentyfikowania kierunków badań empirycznych, które powinny być prowadzone w analizowanych obszarach. Aby osiągnąć przyjęte cele, dokonano analizy zagranicznej i krajowej literatury przedmiotu oraz wyników badań wtórnych. Wykorzystana metoda narracyjnego przeglądu literatury pozwala na zrozumienie, jakie są kluczowe kwestie dotyczące analizowanego obszaru naukowego, tj. główne teorie i ich źródła, specyficzne słownictwo, znaczenie oraz kontekst problemów.
Kategoria statystyczna Biblioteki Narodowej
Publikacje naukowe
Status/dostępność
Status wydawniczy
Publikacja dostępna
Dostępność w handlu
Publikacja dostępna
Opis powiązań
Alternatywna forma produktu
publikacja elektroniczna on-line
Publikacja elektroniczna online lub do ściągnięcia
ISBN 9788368394269