Logotyp Unii Europejskiej

Kontrast

Czcionka:

Szczegółowa informacja o publikacji oznaczonej indntyfikatorem ISBN

Wszystkie metadane publikacji dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_onix.xml?record_id=12629157

Opisy wszystkich publikacji tego wydawcy dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_publisher_onix.xml?publisherId=4505

Opis fizyczny

Skład produktu
publikacja
Forma

forma podstawowa

publikacja elektroniczna on-line

Forma produktu

Publikacja elektroniczna online lub do ściągnięcia
Zawartość

zawartość podstawowa

Tekst (do odczytu wzrokowego)
Liczba stron / czas trwania / wielkość pliku

liczba stron całej zawartości

96
Strony
Korzystanie z publikacji
nieograniczone

Opis bibliograficzny

Tytuł
Kompetencje pracowników w kontekście współczesnych wyzwań zarządzania
Twórca

autor

Piwowar-Sulej, Katarzyna

autor

Bąk-Grabowska, Dominika

autor

Grzesik, Katarzyna ISNI 0000000401773398

autor

Zając, Czesław
Wydanie

typ wydania

Wydanie

numer wydania

1

miejsce wydania

Wrocław
Język

język publikacji

polski
Wydawca

imprint

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

pełna nazwa wydawcy

Wydawnictwo UNIWERSYTETU EKONOMICZNEGO we Wrocławiu

adres siedziby

ul. Komandorska 118/120 118/120
53-345 Wrocław

numer telefonu

e-mail

Data

data wydania

2025-06-26

data upublicznienia metadanych

2025-06-26

Opis marketingowy

Spis treści

Wstęp 7
1. Wprowadzenie do problematyki kompetencji pracowników 11
Pojęcie kompetencji pracowników 11
Rodzaje kompetencji 14
Kluczowe kompetencje 16
Rozwój kompetencji pracowników – perspektywa organizacji i jednostki.. 19
Podsumowanie 20
2. Kompetencje na rzecz zrównoważonego rozwoju 22
Zrównoważony rozwój jako megatrend wpływający na relację „człowiek–praca” 22
Kompetencje na rzecz zrównoważonego rozwoju – zakres pojęcia 23
Zrównoważone kompetencje jako przedmiot badań 30
Podsumowanie i kierunki dalszych badań 35
3. Kompetencje z perspektywy przemysłu 4.0 36
Przemysł 4.0 a miejsca pracy 36
Rodzaje kompetencji zawodowych wobec wymagań przemysłu 4.0 38
Szanse i zagrożenia związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi przedsiębiorstw 4.0 41
Podsumowanie i kierunki dalszych badań 45
4. Kompetencje współczesnego przywódcy 47
Istota przywództwa i przywódcy w organizacjach 47
Wyzwania determinujące kompetencje współczesnych przywódców 50
Pożądane kompetencje współczesnego przywódcy 51
Rozwój kompetencji przywódcy 55
Podsumowanie i kierunki dalszych badań 60
5. Kompetencje pracowników a niestandardowe formy zatrudnienia 62
Niestandardowe formy zatrudnienia na polskim rynku pracy – stan obecny i perspektywy 62
Podejście do kształtowania kompetencji osób zatrudnionych w standardowych i niestandardowych formach zatrudnienia 69
Kompetencje samozatrudnionych 76
Podsumowanie i kierunki dalszych badań 80
Zakończenie 82
Bibliografia 85

Tekst promocyjny

Celem prezentowanej monografii jest systematyzacja zagadnień związanych z percepcją pojęcia kompetencji pracowników i sposobów ich kształtowania w ujęciu kontekstowym. Skoncentrowano się przy tym na kontekstach związanych z takimi trendami, jak zrównoważony rozwój, Przemysł 4.0, współczesne przywództwo i stosowanie niestandardowych form zatrudnienia. Dokonano ponadto próby zidentyfikowania kierunków badań empirycznych, które powinny być prowadzone w analizowanych obszarach. Aby osiągnąć przyjęte cele, dokonano analizy zagranicznej i krajowej literatury przedmiotu oraz wyników badań wtórnych. Wykorzystana metoda narracyjnego przeglądu literatury pozwala na zrozumienie, jakie są kluczowe kwestie dotyczące analizowanego obszaru naukowego, tj. główne teorie i ich źródła, specyficzne słownictwo, znaczenie oraz kontekst problemów.

Kategoria statystyczna Biblioteki Narodowej

Publikacje naukowe
Status/dostępność

Status wydawniczy

Publikacja dostępna

Dostępność w handlu

Publikacja dostępna

Opis powiązań

Alternatywna forma produktu
książka

Książka w miękkiej oprawie

ISBN 9788368394252
Dodatkowy identyfikator

DOI

10.15611/2025.26.9