Logotyp Unii Europejskiej

Kontrast

Czcionka:

Szczegółowa informacja o publikacji oznaczonej indntyfikatorem ISBN

Wszystkie metadane publikacji dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_onix.xml?record_id=1485263

Opisy wszystkich publikacji tego wydawcy dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_publisher_onix.xml?publisherId=1932

Opis fizyczny

Skład produktu
publikacja
Forma

forma podstawowa

książka

Forma produktu

Książka w miękkiej oprawie
Zawartość

zawartość podstawowa

Tekst (do odczytu wzrokowego)

zawartość dodatkowa

Tabele, wykresy, diagramy, grafy
Wymiary/waga

szerokość

17 cm

wysokość

24 cm

głębokość

13 mm
Liczba stron / czas trwania / wielkość pliku

liczba stron numerowanych łącznie

221
Strony

Opis bibliograficzny

Tytuł
Środowiskowe konteksty przemocy - ku zrozumieniu i w poszukiwaniu rozwiązań
Twórca

redaktor naukowy

Willan-Horla, Lidia

redaktor naukowy

Borys, Edyta ISNI 0000000371007472

redaktor naukowy

Frankowiak, Joanna
Wydanie

typ wydania

Wydanie

numer wydania

1

miejsce wydania

Olsztyn
Język

język publikacji

polski
Wydawca

imprint

Centrum Badań Społecznych Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego

pełna nazwa wydawcy

Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie CENTRUM BADAŃ SPOŁECZNYCH

adres siedziby

Żołnierska 14A
10-561 Olsztyn

numer telefonu

e-mail

Inna rola wydawnicza

współwydawca

Katedra UNESCO Jakości Nauczania i Nauki w Szkolnictwie Wyższym

we współpracy z

Instytut Studiów Społeczno-Edukacyjnych w Olsztynie przy Federacji Organizacji Socjalnych Województwa Warmińsko-Mazurskiego FOSA
Data

data wydania

2016-12-29

data upublicznienia metadanych

2016-12-29

Opis marketingowy

Spis treści

Joanna Frankowiak, Lidia Willan-Horla, Edyta Borys, Refleksje nad środowiskowymi kontekstami przemocy - wprowadzenie w problematykę
Katarzyna Błaszczuk, Postawy świadków przemocy wobec dziecka
Dorota Zaworska-Nikoniuk, Bajkoterapia w profilaktyce agresji dzieci w wieku wczesnoszkolnym
Sylwia Kita, Zachowania autodestruktywne dzieci i młodzieży jako forma odpowiedzi na jakość relacji interpersonalnych. Studium przypadku
Elżbieta Michałowska, Przemoc w szkole a poczucie bezpieczeństwa łódzkich uczniów
Bożena Chrostowska, Zespół Aspergera jako czynnik predysponujący do doświadczania przemocy rówieśniczej
Monika Puszyk, Przemoc wobec osób nieheteroseksualnych w środowisku szkolnym
Joanna Frankowiak, Świadomość specyfiki oraz skali występowania różnych przejawów agresji rówieśniczej, jako podstawa projektowania działań o charakterze zaradczym
Ewa Budziak, "Trening Pewności Siebie" jako przykład dobrych praktyk w obszarze profilaktyki i wsparcia dzieci doświadczających przemocy rówieśniczej
Anna Witkowska-Paleń, Strategie profilaktyczne u podstaw przeciwdziałania przemocy w rodzinie. Na przykładzie programów realizowanych w Gminie Stalowa Wola
Justyna Czerwińska, Jaką moc mają programy oddziaływań korekcyjno-edukacyjnych? Przykład województwa śląskiego
Edyta Borys, Lidia Willan-Horla, Tradycyjny paradygmat męskości a profilaktyka przemocy
Kornelia Stępień, Bezprawne zachowania nieletnich dziewcząt - charakterystyka zjawiska
Renata Szczepanik, Przemoc i agresja jako narzędzia regulowania relacji w grupie recydywistów penitencjarnych

Tekst promocyjny

"Niniejszy Zeszyt w całości został poświęcony zagadnieniu przemocy postrzeganej z perspektywy środowiskowej. Autorki poszukiwały odpowiedzi na pytania o przyczyny zachowań przemocowych, ich charakter, a także ich skalę w ściśle określonych środowiskach. Analizowały również możliwości podejmowania efektywnych działań wpisujących się w działalność o charakterze profilaktyki uniwersalnej, selektywnej, jak i wskazującej. Publikacja adresowana jest zarówno do naukowców i studentów nauk społecznych, jak i osób spoza środowiska akademickiego pracujących z ludźmi, a w szczególności stykających się w swej aktywności zawodowej z problemem przemocy"
fragment rozdziału "Refleksje nad środowiskowymi kontekstami przemocy - wprowadzenie w problematykę"
J. Frankowiak, L. Willan-Horla, E. Borys

Kategoria statystyczna Biblioteki Narodowej

Publikacje naukowe

Kategoria Thema

V
Zdrowie, relacje międzyludzkie i rozwój osobisty

Kategoria Thema

J
Społeczeństwo i nauki społeczne

Kategoria Thema

G
Publikacje informacyjne i interdyscyplinarne

Opis powiązań

Kolekcja

tytuł

Konteksty przemocy

numer

2