Logotyp Unii Europejskiej

Kontrast

Czcionka:

Szczegółowa informacja o publikacji oznaczonej indntyfikatorem ISBN

Wszystkie metadane publikacji dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_onix.xml?record_id=1686614

Opisy wszystkich publikacji tego wydawcy dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_publisher_onix.xml?publisherId=10237

Opis fizyczny

Skład produktu
publikacja
Forma

forma podstawowa

książka

Forma produktu

Książka w miękkiej oprawie
Zawartość

zawartość podstawowa

Tekst (do odczytu wzrokowego)

Opis bibliograficzny

Tytuł
Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna. Wybrane problemy.
Twórca

autor

Pieróg, Michał

autor

Kundzicz, Luiza

autor

Gromysz, Jowita

autor

Cęcelek, Grażyna

autor

Giers, Magdalena

autor

Doktor, Agnieszka

autor

Walaszczyk, Karolina

autor

Pieróg,, Beata

autor

Waluś, Sabina

autor

Żukowska, Klaudia

redaktor naukowy

Pujer, Klaudia
Wydanie

typ wydania

Wydanie

numer wydania

1

opis typu wydania

Monografia naukowa

miejsce wydania

Wrocław
Język

język publikacji

polski

język publikacji

angielski
Wydawca

imprint

Exante

pełna nazwa wydawcy

Data

data wydania

2016-07-26

data upublicznienia metadanych

2016-07-26

Opis marketingowy

Spis treści

WSTĘP 7

CZĘŚĆ I. EDUKACJA PRZEDSZKOLNA 11

ROZDZIAŁ 1. PROFIL WSPÓŁCZESNEGO NAUCZYCIELA - ZAGADNIENIA WYBRANE 13
mgr Michał Pieróg
WPROWADZENIE 13
PARADYGMAT BEHAWIORYSTYCZNY I KONSTRUKTYWISTYCZNY 15
PODSUMOWANIE 20
LITERATURA 21

ROZDZIAŁ 2. ROLA I ZADANIA NAUCZYCIELA W PRZEDSZKOLU 23
mgr Luiza Kundzicz
WPROWADZENIE 23
MISJA NAUCZYCIELA W EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ 24
MISJA I ZADANIA PRZEDSZKOLA 27
PODSUMOWANIE 29
LITERATURA 30

ROZDZIAŁ 3. PRAWO DO (NIE)BYCIA INNYM. ROZWAŻANIA O WYKLUCZONYCH W PRZEDSZKOLNEJ LEKTURZE. 33
mgr Jowita Gromysz
WPROWADZENIE 33
UBÓSTWO EKONOMICZNE 36
PRZEMOC (RODZINY DYSFUNKCYJNE) 38
WYKLUCZENI ZE WZGLĘDU NA PŁEĆ 39
WYKLUCZENI ZE WZGLĘDU NA WIEK 41
NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ 42
PODSUMOWANIE 43
LITERATURA 44

CZĘŚĆ II. EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA 47

ROZDZIAŁ 4. OSOBOWOŚĆ I KOMPETENCJE NAUCZYCIELA EDUKACJI ELEMENTARNEJ JAKO WAŻNE DETERMINANTY EFEKTYWNOŚCI PROCESU DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEGO 49
dr Grażyna Cęcelek
WPROWADZENIE 49
PROBLEMATYKA OSOBOWOŚCI NAUCZYCIELA-WYCHOWAWCY 50
PROBLEMATYKA KOMPETENCJI NAUCZYCIEL 51
DZIAŁALNOŚĆ EDUKACYJNA I WYCHOWAWCZA NAUCZYCIELA WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO 53
WYBRANE ASPEKTY DYDAKTYCZNYCH I WYCHOWAWCZYCH FUNKCJI NAUCZYCIELA EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ 56
PODSUMOWANIE 58
LITERATURA 59

ROZDZIAŁ 5. INGERENCJA ORGANU PROWADZĄCEGO SZKOŁĘ W SFERĘ DOFINANSOWANIA DOSKONALENIA ZAWODOWEGO NAUCZYCIELI 61
mgr Michał Pieróg
WPROWADZENIE 61
KARTA NAUCZYCIELA JAKO PODSTAWOWY AKT NORMATYWNY REGULUJĄCY KWESTIĘ DOFINANSOWANIA DOSKONALENIA ZAWODOWEGO NAUCZYCIELI 63
SKARGA DO WOJEWÓDZKIEGO SĄDU ADMINISTRACYJNEGO 66
LITERATURA 69

ROZDZIAŁ 6. PARENTAL ATTITUDES AND CHILDREN COGNITIVE DEVELOPMENT 71
dr Magdalena Giers
INTRODUCTION 71
CHARACTERISTICS OF 5-6 YEAR OLD CHILD DEVELOPMENT AND SCHOOL READINESS 73
THE ROLE OF THE FAMILY 76
PARENTAL ATTITUDES 78
The attitude of acceptance 79
The attitude of autonomy 79
The excessively demanding attitude 79
The attitude excessively protecting 80
The inconsistent attitude 80
METHOD 80
Participants 80
Procedures 81
Results 82
CONCLUSIONS 86
REFERENCES 89

ROZDZIAŁ 7. SKUTECZNOŚĆ ZAPAMIĘTYWANIA W KONTEKŚCIE ZABAWY I NAUKI PAMIĘCIOWEJ WŚRÓD UCZNIÓW EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ 95
Agnieszka Doktor, Karolina Walaszczyk
WPROWADZENIE 95
PAMIĘĆ, UCZENIE SIĘ I NAUCZANIE 96
NAUKA I ZABAWA A SKUTECZNOŚĆ ZAPAMIĘTYWANIA W ŚWIETLE DOTYCHCZASOWYCH BADAŃ 97
RAPORT Z BADAŃ 100
Charakterystyka próby badawczej 101
Organizacja badań 101
Analiza wyników 103
Statystyczna analiza wyników 106
PODSUMOWANIE 107
LITERATURA 108

ROZDZIAŁ 8. OPÓŹNIONY ROZWÓJ MOWY U DZIECKA W WIEKU WCZESNOSZKOLNYM 111
mgr Beata Pieróg, mgr Michał Pieróg
WPROWADZENIE 111
OPÓŹNIONY ROZWÓJ MOWY DZIECKA 112
PRZYCZYNY I TYPY ORM 113
RAMY PRAWNE SZKOLNYCH ZAJĘĆ LOGOPEDYCZNYCH 117
PODSUMOWANIE 119
LITERATURA 119

ROZDZIAŁ 9. WPŁYW MEDIÓW I REKLAM NA WYCHOWANIE DZIECKA W SPOŁECZEŃSTWIE KONSUMPCYJNYM 121
mgr Sabina Waluś
WPROWADZENIE 121
KONSUMPCJA, KONSUMPCJONIZM, SPOŁECZEŃSTWO KONSUMPCYJNE – UJĘCIE DEFINICYJNE 122
ROZWÓJ MEDIÓW I REKLAMY WPŁYWAJĄCYCH NA DZIECI 123
MODNE DZIECIŃSTWO – CZYLI O KONSUMENCKICH WYBORACH RODZICÓW W KWESTII PRODUKTÓW DLA NAJMŁODSZYCH 125
MEDIA I REKLAMY A KONSUMPCYJNY STYL ŻYCIA NAJMŁODSZYCH – CZYLI DZIECKO SAMODZIELNYM KONSUMENTEM 127
PODSUMOWANIE 129
LITERATURA 130

ROZDZIAŁ 10. ROLA MEDIÓW CYFROWYCH W ROZWOJU DZIECI I MŁODZIEŻY – UJĘCIE TEORETYCZNE 133
mgr inż. Klaudia Żukowska
WPROWADZENIE 133
CYFRYZACJA DZIECIŃSTWA I EDUKACJI 135
WPŁYW MEDIÓW CYFROWYCH NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY 136
PODSUMOWANIE 139
LITERATURA 140

Kategoria statystyczna Biblioteki Narodowej

Publikacje naukowe

Kategoria Thema

JN
Pedagogika

Kategoria Thema

JNA
Pedagogika ogólna

Opis powiązań

Alternatywna forma produktu
publikacja elektroniczna on-line

Publikacja elektroniczna online lub do ściągnięcia

ISBN 9788365374103