Kontrast
Czcionka:
Szczegółowa informacja o publikacji oznaczonej indntyfikatorem ISBN
Wszystkie metadane publikacji dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_onix.xml?record_id=1731854
Opisy wszystkich publikacji tego wydawcy dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_publisher_onix.xml?publisherId=11947
Opis fizyczny
forma podstawowa
Forma produktu
szerokość
wysokość
Opis bibliograficzny
autor
typ wydania
numer wydania
opis typu wydania
miejsce wydania
język publikacji
imprint
pełna nazwa wydawcy
data wydania
data upublicznienia metadanych
Opis marketingowy
Spis treści
Wstęp 7
Szkoła – organoleptycznie 9
Młodzież, której nie ma 9
Szkoła, która zawsze przegrywa 14
Szkoła rodziców 19
Szkoła nauczycieli 26
Pedagogika zaczerpnięta z powietrza 35
A szkoła?! 35
Bez religii 37
Do szkoły 39
Drobny nonsens 41
Droga, Prawda i Życie w polskim rynsztoku 43
Czyje podobieństwo? 43
Droga 45
Prawda 47
Życie 48
Ewa, dlaczego? 49
Hałasy 52
Vitro multi kulti 54
Jakkolwiek? 56
Mowa dzieci 59
Od szkoły do psychuszki 61
Okolice Betlejem 63
Oszaleli? 65
Pedagogika drogi – od kuchni 66
Podpowiedź dla ministra Jarosława Gowina 68
Szkoła polska dla Unii Europejskiej 69
Romek z taboru 74
Światła, pedofile i przemoc 77
Szkoła bez duszy 79
Szkoła w czasie 82
Tombak 85
Tranzyt 87
Trzewia i naskórek 89
Zbrodnia w stylu fun 92
Dodatkowy opis
opis pełny
Wszystkie zaprezentowane w tomiku teksty ujrzały już światło dzienne. Albo na portalu „wPolityce”, albo w tygodniku „wSieci”. Zdaję sobie sprawę, że po tym ostatnim zdaniu część czytelników odłoży książkę na półkę i nie sięgnie po nią. Takie bywają koszty wyborów i przekonań i nie ma co się z tego powodu mazgaić.
Teraz postanowiłem pozbierać swoje rozproszone, a niekiedy już niebrzmiące, głosy w jeden chór. Stąd pomysł tej publikacji.
Od lat lokuję się w obszarze naukowej eseistyki. Jeden z wybitnych profesorów nazwał mnie nawet „mistrzem pedagogicznego eseju”. Miano to jest mocno na wyrost. Znam uczonych znacznie lepiej władających piórem i ze zdumieniem obserwuję, jak opasłe tomy są w stanie napisać. Ja tak nie potrafię. I w tym życiu już się nie nauczę.
Dlaczego „pedagogika dyskretna”? Bo oparta na wrażeniach, na skojarzeniach i wnioskach wynikających nie z dobrze zaplanowanych badań utrzymanych w reżimie metodologicznym, lecz z pewnej wrażliwości, podpatrywania rzeczywistości, oglądania spraw niekiedy zza węgła. To pedagogika, dla której materiału dostarczył mój prawie sześćdziesięcioletni spacer po świecie.
Co ciekawe, jako promotor prac magisterskich czy doktorskich zdecydowanie preferuję publikacje oparte na empirii, statystyce, pełne wykresów i tabel. Wszak moje najwcześniejsze prace też od tego nie stroniły.
Impuls
Status wydawniczy
cena brutto
stawka VAT