Logotyp Unii Europejskiej

Kontrast

Czcionka:

Szczegółowa informacja o publikacji oznaczonej indntyfikatorem ISBN

Wszystkie metadane publikacji dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_onix.xml?record_id=1731914

Opisy wszystkich publikacji tego wydawcy dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_publisher_onix.xml?publisherId=11947

Opis fizyczny

Skład produktu
publikacja
Forma

forma podstawowa

książka

Forma produktu

Książka - forma nieokreślona
Wymiary/waga

szerokość

235 mm

wysokość

160 mm

Opis bibliograficzny

Tytuł
FILOZOFICZNE IMPLIKACJE W PEDAGOGICE
Podtytuł
O sensie życia, edukacji i wychowaniu
Twórca

autor

Violetta Drabik-Podgórna

autor

Jolanta Spętana

autor

Dorota Domagała
Wydanie

typ wydania

Wydanie

numer wydania

1

opis typu wydania

1

miejsce wydania

Kraków
Język

język publikacji

polski
Wydawca

imprint

Impuls

pełna nazwa wydawcy

Data

data wydania

2016-10-16

data upublicznienia metadanych

2016-10-16

Opis marketingowy

Spis treści

Jolanta Spętana, Dorota Domagała

Wprowadzenie: Komplementarność refl eksji pedagogiczno-fi lozofi cznych a kategoria sensu życia 

Część pierwsza

ZAGADNIENIE SENSU ŻYCIA W OBSZARZE ANALIZ PEDAGOGICZNO-FILOZOFICZNYCH

Jolanta Spętana

Sens życia jako problem badawczy we współczesnej pedagogice 

Arleta Chojniak

Kategoria sensu życia w koncepcji Viktora Emila Frankla 

Arleta Chojniak

Nieświadome uwarunkowania celu życia w koncepcji Carla Gustava Junga

Violetta Drabik-Podgórna

Poradnictwo dialogiczne jako pomoc w nadawaniu sensu wydarzeniom życiowym 

Witold Szymkowiak

Zachowania autodestrukcyjne i suicydalne jako wyraz kryzysu sensu życia 

Czesław Kustra

Wspólnoty religijne w zapobieganiu wykluczeniom osób młodych odczuwających brak sensu życia

Część druga

EDUKACJA, OŚWIATA I WYCHOWANIE W PERSPEKTYWIE FILOZOFICZNEJ

Elżbieta Markiewicz

Personalistyczne podejście w wychowaniu na tle aktualnych systemów edukacyjnych

Iwona Kozłowska

Odpowiedzialność pedagoga jako wartość edukacyjna

Iwona Kozłowska

Moralne dylematy odpowiedzialnego pedagoga

Aneta Kokot

O nowej roli nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej – zmiana, przemiana, implikacje

Anna Bęczkowska

Wychowanie i komunikowanie się w świecie kultury masowej 

Sylwia Jabłońska

Pryncypium autentyczności egzystencjalnej a oswajanie przyszłości w przełomie połowy życia 

Część trzecia

INTEGRALNE WYMIARY PEDAGOGIKI – DONIESIENIA Z BADAŃ I PROPOZYCJE PSYCHOEDUKACYJNE

Grażyna Bartkowiak

Przywiązanie organizacyjne u nauczycieli

Agnieszka Konieczna

Odrzucenie rówieśnicze – rozumienie przez uczniów interakcji społecznych w klasie 

Dorota Domagała

Odpowiedzialność, samodzielność i współpraca dzieci klas I-III w opinii ich rodziców – na przykładzie innowacji edukacyjnej wykorzystującej założenia koncepcji Planu Daltońskiego 

Dorota Domagała

Dydaktyczne, wychowawcze i terapeutyczne właściwości bajek 

Aneta Kokot, Magdalena Prentka

Bajką strach pokonasz, czyli o czarach-marach na lęki i straty dziecka

Violetta Drabik-Podgórna

Zakończenie: Sens życia w epoce antropocenu – wyzwania dla współczesnej pedagogiki 

Dodatkowy opis

opis pełny

Publikacja jest próbą retrospektywnego spojrzenia na aktualne zagadnienia i problemy z pogranicza pedagogiki i filozofii, stawiając w centrum zainteresowania człowieka będącego zarazem podmiotem oddziaływań pedagogicznych jak i pogłębionej refleksji filozoficznej, co w opinii Redaktorek tomu pozwala na możliwość holistycznego wglądu w aktualny stan współczesnej oświaty, edukacji i wychowania.

Adresaci zaakcentowanej tu problematyki obejmują grono: refleksyjnie nastawionych praktyków szerokiego obszaru oświaty, teoretyków myśli o filozoficzno-pedagogicznych zainteresowaniach badawczych oraz studentów kierunków humanistycznych.

Redaktorki tomu składają serdeczne wyrazy podziękowania Autorom artykułów składających się na niniejszą publikację za twórczy wkład w przygotowane narracje oraz Recenzentowi za inspirujące uwagi dzięki, którym książka uzyskała obecny kształt.

Dystrybutor/Dystrybutorzy

Impuls

NIP PL6791012088
Status/dostępność

Status wydawniczy

Publikacja dostępna
Cena

cena brutto

30.0 PLN

stawka VAT

5 %