Kontrast
Czcionka:
Szczegółowa informacja o publikacji oznaczonej indntyfikatorem ISBN
Wszystkie metadane publikacji dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_onix.xml?record_id=1731914
Opisy wszystkich publikacji tego wydawcy dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_publisher_onix.xml?publisherId=11947
Opis fizyczny
forma podstawowa
Forma produktu
szerokość
wysokość
Opis bibliograficzny
autor
autor
autor
typ wydania
numer wydania
opis typu wydania
miejsce wydania
język publikacji
imprint
pełna nazwa wydawcy
data wydania
data upublicznienia metadanych
Opis marketingowy
Spis treści
Jolanta Spętana, Dorota Domagała
Wprowadzenie: Komplementarność refl eksji pedagogiczno-fi lozofi cznych a kategoria sensu życia
Część pierwsza
ZAGADNIENIE SENSU ŻYCIA W OBSZARZE ANALIZ PEDAGOGICZNO-FILOZOFICZNYCH
Jolanta Spętana
Sens życia jako problem badawczy we współczesnej pedagogice
Arleta Chojniak
Kategoria sensu życia w koncepcji Viktora Emila Frankla
Arleta Chojniak
Nieświadome uwarunkowania celu życia w koncepcji Carla Gustava Junga
Violetta Drabik-Podgórna
Poradnictwo dialogiczne jako pomoc w nadawaniu sensu wydarzeniom życiowym
Witold Szymkowiak
Zachowania autodestrukcyjne i suicydalne jako wyraz kryzysu sensu życia
Czesław Kustra
Wspólnoty religijne w zapobieganiu wykluczeniom osób młodych odczuwających brak sensu życia
Część druga
EDUKACJA, OŚWIATA I WYCHOWANIE W PERSPEKTYWIE FILOZOFICZNEJ
Elżbieta Markiewicz
Personalistyczne podejście w wychowaniu na tle aktualnych systemów edukacyjnych
Iwona Kozłowska
Odpowiedzialność pedagoga jako wartość edukacyjna
Iwona Kozłowska
Moralne dylematy odpowiedzialnego pedagoga
Aneta Kokot
O nowej roli nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej – zmiana, przemiana, implikacje
Anna Bęczkowska
Wychowanie i komunikowanie się w świecie kultury masowej
Sylwia Jabłońska
Pryncypium autentyczności egzystencjalnej a oswajanie przyszłości w przełomie połowy życia
Część trzecia
INTEGRALNE WYMIARY PEDAGOGIKI – DONIESIENIA Z BADAŃ I PROPOZYCJE PSYCHOEDUKACYJNE
Grażyna Bartkowiak
Przywiązanie organizacyjne u nauczycieli
Agnieszka Konieczna
Odrzucenie rówieśnicze – rozumienie przez uczniów interakcji społecznych w klasie
Dorota Domagała
Odpowiedzialność, samodzielność i współpraca dzieci klas I-III w opinii ich rodziców – na przykładzie innowacji edukacyjnej wykorzystującej założenia koncepcji Planu Daltońskiego
Dorota Domagała
Dydaktyczne, wychowawcze i terapeutyczne właściwości bajek
Aneta Kokot, Magdalena Prentka
Bajką strach pokonasz, czyli o czarach-marach na lęki i straty dziecka
Violetta Drabik-Podgórna
Zakończenie: Sens życia w epoce antropocenu – wyzwania dla współczesnej pedagogiki
Dodatkowy opis
opis pełny
Publikacja jest próbą retrospektywnego spojrzenia na aktualne zagadnienia i problemy z pogranicza pedagogiki i filozofii, stawiając w centrum zainteresowania człowieka będącego zarazem podmiotem oddziaływań pedagogicznych jak i pogłębionej refleksji filozoficznej, co w opinii Redaktorek tomu pozwala na możliwość holistycznego wglądu w aktualny stan współczesnej oświaty, edukacji i wychowania.
Adresaci zaakcentowanej tu problematyki obejmują grono: refleksyjnie nastawionych praktyków szerokiego obszaru oświaty, teoretyków myśli o filozoficzno-pedagogicznych zainteresowaniach badawczych oraz studentów kierunków humanistycznych.
Redaktorki tomu składają serdeczne wyrazy podziękowania Autorom artykułów składających się na niniejszą publikację za twórczy wkład w przygotowane narracje oraz Recenzentowi za inspirujące uwagi dzięki, którym książka uzyskała obecny kształt.
Impuls
Status wydawniczy
cena brutto
stawka VAT