Logotyp Unii Europejskiej

Kontrast

Czcionka:

Szczegółowa informacja o publikacji oznaczonej indntyfikatorem ISBN

Wszystkie metadane publikacji dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_onix.xml?record_id=1732781

Opisy wszystkich publikacji tego wydawcy dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_publisher_onix.xml?publisherId=11947

Opis fizyczny

Skład produktu
publikacja
Forma

forma podstawowa

książka

Forma produktu

Książka - forma nieokreślona
Wymiary/waga

szerokość

160 mm

wysokość

235 mm

Opis bibliograficzny

Tytuł
Nauczycielskie decydowanie
Podtytuł
Rekonstrukcja doświadczeń
Twórca

autor

Maria Groenwald
Wydanie

typ wydania

Wydanie

numer wydania

1

opis typu wydania

wyd.1, 2022

miejsce wydania

Kraków
Język

język publikacji

polski
Wydawca

imprint

Oficyna Wydawnicza Impuls

pełna nazwa wydawcy

Data

data wydania

2021-12-02

data upublicznienia metadanych

2021-12-02

Opis marketingowy

Spis treści


Wstęp


1. Nauczycielskie decydowanie – ujęcie interdyscyplinarne



1.1. Decydowanie – między pewnością a ryzykiem


1.2. Nauczycielskie decydowanie w ujęciu paradygmatycznym


2. Metodologia badań własnych



2.1. Przyjęta orientacja badawcza


2.2. Gromadzenie danych – założenia i modyfikacja


2.3. Zasady analizy danych oraz przyjęta perspektywa ich interpretacji


3. Analiza danych empirycznych



3.1. Osoby i instytucje podejmujące decyzje oraz ich uzasadnianie (I etap analizy)


3.2. Czego dotyczą decyzje nauczycieli (II etap analizy)


4. Nauczycielskie koncepcje podejmowania decyzji i doświadczane dylematy



4.1. Odmiany nauczycielskich decyzji


4.1.1. Decyzje zgodne z polityką oświatową. Poczucie (pozornej) pewności i bezpieczeństwa


4.1.2. Wiązanie edukacji szkolnej i pozaszkolnej. Klimat ryzyka


4.1.3. W dialogu ze światem. Autonomia i niepewność


4.2. Dylematy nauczycielskich decyzji


4.2.1. Dylematy etyczno-prawne


4.2.2. Dylematy nadmiaru


4.2.3. Dylematy (moralnego) dobra



Zakończenie. Ku nauczycielskiemu sprawstwu



Wykaz tabel



Bibliografia

Dodatkowy opis

opis pełny


W publikacjach dla nauczycieli i o nich opisywane są różne aspekty ich aktywności zawodowej, ale zazwyczaj pomija się w nich kwestie dotyczące decydowania – elementu dydaktycznej codzienności tak oczywistego, choć przecież stanowi on immanentny element triady: kultura – dialog – działanie (Gołębniak, Zamorska 2014, s. 44). Zagadnienia nauczycielskich decyzji nie uwzględnia się również w opracowaniach poświęconych refleksyjności ukazywanej jako namysł poprzedzający działanie. Umyka natomiast z tych rozważań moment ostatecznego postanowienia, akt dokonania wyboru jednej z kilku możliwych opcji, który – wraz z poprzedzającą go refleksją – jest składową jeszcze innej triady, obejmującej: refleksję ‒ decyzję ‒ sprawczość (Archer 2013; Bruner 2010).(fragment Wstępu)

Dystrybutor/Dystrybutorzy

Impuls

NIP PL6791012088
Status/dostępność

Status wydawniczy

Publikacja dostępna
Cena

cena brutto

40.0 PLN

stawka VAT

5 %