Kontrast
Czcionka:
Szczegółowa informacja o publikacji oznaczonej indntyfikatorem ISBN
Wszystkie metadane publikacji dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_onix.xml?record_id=1732781
Opisy wszystkich publikacji tego wydawcy dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_publisher_onix.xml?publisherId=11947
Opis fizyczny
forma podstawowa
Forma produktu
szerokość
wysokość
Opis bibliograficzny
autor
typ wydania
numer wydania
opis typu wydania
miejsce wydania
język publikacji
imprint
pełna nazwa wydawcy
data wydania
data upublicznienia metadanych
Opis marketingowy
Okładka
link
Spis treści
Wstęp
1. Nauczycielskie decydowanie – ujęcie interdyscyplinarne
1.1. Decydowanie – między pewnością a ryzykiem
1.2. Nauczycielskie decydowanie w ujęciu paradygmatycznym
2. Metodologia badań własnych
2.1. Przyjęta orientacja badawcza
2.2. Gromadzenie danych – założenia i modyfikacja
2.3. Zasady analizy danych oraz przyjęta perspektywa ich interpretacji
3. Analiza danych empirycznych
3.1. Osoby i instytucje podejmujące decyzje oraz ich uzasadnianie (I etap analizy)
3.2. Czego dotyczą decyzje nauczycieli (II etap analizy)
4. Nauczycielskie koncepcje podejmowania decyzji i doświadczane dylematy
4.1. Odmiany nauczycielskich decyzji
4.1.1. Decyzje zgodne z polityką oświatową. Poczucie (pozornej) pewności i bezpieczeństwa
4.1.2. Wiązanie edukacji szkolnej i pozaszkolnej. Klimat ryzyka
4.1.3. W dialogu ze światem. Autonomia i niepewność
4.2. Dylematy nauczycielskich decyzji
4.2.1. Dylematy etyczno-prawne
4.2.2. Dylematy nadmiaru
4.2.3. Dylematy (moralnego) dobra
Zakończenie. Ku nauczycielskiemu sprawstwu
Wykaz tabel
Bibliografia
Dodatkowy opis
opis pełny
W publikacjach dla nauczycieli i o nich opisywane są różne aspekty ich aktywności zawodowej, ale zazwyczaj pomija się w nich kwestie dotyczące decydowania – elementu dydaktycznej codzienności tak oczywistego, choć przecież stanowi on immanentny element triady: kultura – dialog – działanie (Gołębniak, Zamorska 2014, s. 44). Zagadnienia nauczycielskich decyzji nie uwzględnia się również w opracowaniach poświęconych refleksyjności ukazywanej jako namysł poprzedzający działanie. Umyka natomiast z tych rozważań moment ostatecznego postanowienia, akt dokonania wyboru jednej z kilku możliwych opcji, który – wraz z poprzedzającą go refleksją – jest składową jeszcze innej triady, obejmującej: refleksję ‒ decyzję ‒ sprawczość (Archer 2013; Bruner 2010).(fragment Wstępu)
Impuls
Status wydawniczy
cena brutto
stawka VAT