Logotyp Unii Europejskiej

Kontrast

Czcionka:

Szczegółowa informacja o publikacji oznaczonej indntyfikatorem ISBN

Wszystkie metadane publikacji dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_onix.xml?record_id=1765600

Opisy wszystkich publikacji tego wydawcy dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_publisher_onix.xml?publisherId=14299

Opis fizyczny

Skład produktu
publikacja
Forma

forma podstawowa

książka

Forma produktu

Książka w miękkiej oprawie

szczegóły formy

Klejona
Wymiary/waga

szerokość

210 mm

wysokość

297 mm
Liczba stron / czas trwania / wielkość pliku

liczba stron całej zawartości

202
Strony

Opis bibliograficzny

Tytuł
Zrozumieć policyjny RADAR i LIDAR
Tytuł oryginału
Understanding Police Traffic RADAR & LIDAR
Twórca

tłumacz

Janczewski, Sławomir A.

autor

Langford, Les
Wydanie

typ wydania

Wydanie

numer wydania

1

opis typu wydania

Pierwsze wydanie tłumaczenia w języku polskim

miejsce wydania

Kraków, Polska
Język

język publikacji

polski

język oryginału

angielski
Wydawca

imprint

certare.pl

pełna nazwa wydawcy

Data

data wydania

2016-04-30

data upublicznienia metadanych

2016-04-18

Opis marketingowy

Okładka

Spis treści

1 Problem Prędkości
1.1 Historia
1.2 Statystyki krajowe
1.3 Statystyki NHTSA
1.4 Czas rozpoznania i reakcji
1.5 Czas hamowania i pełna droga zatrzymania
1.6 Prędkość w różnych jednostkach
1.7 Pęd i energia kinetyczna

2 Prawa dotyczące prędkości i bezpieczeństwa
2.1 Podstawowe prawo dotyczące prędkości
2.2 Błędne przekonania o ograniczeniach prędkości
2.3 Ograniczenia prędkości i ich przestrzeganie
2.4 Próg 85 procent
2.5 Bezpieczeństwo publiczne

3 Egzekwowanie prędkości
3.1 Śledzenie
3.2 Czas i odległość
3.3 Komputery czasu i odległości
3.4 RADAR
3.5 LIDAR
3.6 Szacowanie odległości
3.7 Szacowanie prędkości
3.8 Sprawdzanie kalibracji stopera
3.9 Sprawdzanie kalibracji miar odległości
3.10 Sprawdzanie kalibracji prędkościomierza
3.11 Sprawdzanie radaru przy pomocy GPS

4 Podstawy RADARu
4.1 Rodzaje radarów
4.2 Efekt Dopplera
4.3 Fale i częstotliwości
4.4 Charakterystyki fal radiowych
4.5 Efekt Dopplera
4.6 Radar policyjny drogowy
4.7 Wiązka radaru
4.8 Zrozumienie funkcji trygonometrycznych
4.9 Ustalanie szerokości wiązki
4.10 Linie równej czułości
4.11 Prawo odwrotnych kwadratów
4.12 Linie konturowe równej czułości
4.13 Zasięg wiązki – czułość
4.14 Obwody automatycznej regulacji wzmocnienia
4.15 Odbijanie fal od celów
4.16 Techniki kontroli zasięgu
4.17 Doppler audio
4.18 Efekt kosinusa

5 Instalacja, testowanie i użytkowanie
5.1 Instalacja
5.2 Testowanie
5.3 Użytkowanie
5.4 Historia śledzenia
5.5 Efekty radarowe (stacjonarne)
Zakłócenia radiowe od urządzeń CB, VHF i UHF
Przewody zasilania i antenowe
Przeciążenia zasilania
Oświetlenie
Linie energetyczne
Podgrzewane szyby
Wielościeżkowe odbicia
Efekt zwrotny
Wachlowanie
Wibracje anteny
Efekt audio
Efekt odbicia wiązki
Automatyczna kontrola wzmocnienia
Gromadzenie ciepła
Zdeformowana tuba anteny
Przeszkody na szybie
Auto-blokady i alarmy
5.6 Rozwaga przy karaniu
5.7 Detektory radaru/lidaru
5.8 Detektory detektorów radaru (DDR)
5.9 Zakłócacze (jammery) radaru

6 Zrozumienie radaru w ruchu
6.1 Zasady radaru w ruchu
6.2 Efekt kosinusa dla radaru w ruchu
6.3 Efekt cieni dla radaru w ruchu
6.4 Eliminacja błędów niskiego Dopplera
6.5 Obliczenia błędu kosinusa w ruchu
6.6 Obsługa radaru w ruchu
6.7 Zjawiska zachodzące przy radarach w ruchu
Źle ustawiona antena
Pogoda
Pakietowanie
Efekt cienia
Wahania amplitudy sygnału
Efekt odczytu własnej prędkości
Dodawanie niskiej prędkości
Kosinus wysokiego Dopplera
6.8 Rozwaga przy karaniu

7 Nowoczesne radary policyjne
7.1 Cyfrowe przetwarzanie sygnału (DSP)
7.2 Patrol 5/20 albo 10/20
7.3 Ciągłe śledzenie
7.4 Śledzenie tym samym pasem
7.5 Śledzenie po blokadzie (TTL)
7.6 Zerowanie prędkości radiowozu
7.7 Tryb najszybszego pojazdu
7.8 Pełna historia śledzenia
7.9 Wyświetlacze prędkości
7.10 Przyciski wyświetlaczy
7.11 Rękojeści z akumulatorami
7.12 Radar wykrywający kierunek ruchu (DSR)
7.13 Sensor prędkości pojazdu (VSS)
7.14 STALKER DSR 2X
7.15 Technologia POP
7.16 Rozpoznanie mierzonego pojazdu
7.17 Interfejs wideo przy pomiarach prędkości
7.18 STALKER II MDR
7.19 Wyświetlacze w lusterkach firmy Decatur
7.20 MPH Ranger EZ
7.21 Łącza OBD-II i VSS

8 Bezpieczeństwo użytkowania radaru
8.1 Poziomy energii mikrofal
8.2 Mikrofale a nowotwory
8.3 Zasady bezpieczeństwa

9 Fotoradary
9.1 Ogólne zasady
9.2 Fotoradar i prywatne firmy
9.3 Sprawy sądowe dotyczące fotoradarów
9.4 Prawa stanowe regulujące fotoradary
9.5 Fotolidary
9.6 Automatyczny Nadzór Prędkości a bezpieczeństwo publiczne

10 Standardy, certyfikacja i prawo
10.1 Standardy federalne
10.2 Standardy Międzynarodowego Związku Szefów Policji
10.3 Radary – decyzje sądów w USA
10.4 Radary – decyzje sądów w Kanadzie
10.5 Radary – wnioski z decyzji sądowych
10.6 Kamertony kalibracyjne – decyzje sądów
10.7 Certyfikacja
10.8 Zeznania w sądzie
10.9 Drogowy zestaw dowodowy

11 LIDAR
11.1 Historia lasera
11.2 Zasady działania
11.3 Celowniki lidarów
11.4 Historia śledzenia lidarem
11.5 Efekty lidaru
11.6 Czas i odległość
11.7 Pomiary terenu i sporządzanie map
11.8 Odległość między pojazdami
11.9 Algorytmy do złej pogody
11.10 Automatyczne omijanie przeszkód
11.11 Wyświetlacz HUD prędkości i odległości
11.12 Auto-blokady prędkości
11.13 Rękojeści z akumulatorami
11.14 LTI TruCAM
11.15 Zagadnienia dotyczące bezpieczeństwa użytkowania
11.16 Niebezpieczeństwo ze strony wojska
11.17 Testowanie lidarów
11.18 Lidary – decyzje sądów
11.19 Lidary – wnioski z decyzji sądowych
11.20 Autovelox 105 E

12 Podsumowanie
12.1 Przyszłość radarów i lidarów
12.2 Opinia publiczna
12.3 Pięć elementów bezpieczeństwa publicznego

13 Załączniki
13.1 Odpowiedzi na pytania końcowe rozdziałów
13.2 Ćwiczenia praktyczne, wizualne szacowanie prędkości
13.3 Lista produktów spełniających wymagania IACP
13.4 Lista radarów
13.5 Lista lidarów
13.6 Lista fotoradarów
13.7 Program testowania radarów i lidarów IACP
13.8 Radar/lidar - skorowidz
13.9 Zamiana jednostek – USA/metryczne
13.10 Skorowidz trygonometrii radaru

Tekst promocyjny

Nieważne kim się jest: policjantem, szeryfem, żandarmem wojskowym, oskarżycielem, obrońcą, czy zwykłym kierowcą – Zrozumieć policyjny RADAR i LIDAR dostarcza cenne informacje na temat najnowszych technik używanych przez stróży prawa w celach egzekwowania ograniczeń prędkości. Techniki takie jak:

Szybkie mierzenie przy śledzeniu: nowe zastosowanie starej techniki.

Nowoczesny policyjny RADAR:
* ciągłe śledzenie
* tryb najszybszego pojazdu
* śledzenie tym samym pasem
* podwójna antena
* piloty na podczerwień
* radar wykrywający kierunek
* sprawdzanie radaru przy pomocy GPS
* cyfrowe przetwarzanie sygnałów
* sensor prędkości pojazdu
* radar mierzący odległość
* śledzenie po blokadzie
* łączenie radaru z wideo
* historia śledzenia
* omówiono wszystkie modele

Nowoczesny policyjny LIDAR:
* wyświetlacze HUD
* sensory pochylenia
* funkcje do złej pogody
* odległość między pojazdami
* programy do sporządzania map
* tryb stealth
* rękojeści z akumulatorami
* lidar z cyfrowym wideo

Efekty RADARowe i LIDARowe:
* zakłócenia radiowe RFI
* efekt cienia
* efekt ślizgu
* blokady i historia śledzenia

Przygotowanie do spraw w sądzie:
* wyroki sądów w USA i Kanadzie
* sporządzanie zestawu dowodowego
* wzory w jednostkach USA i metrycznych
* certyfikacja a kwalifikacje

Najnowsze technologie w wojnie mikrofal:
* zakłócacze oraz wykrywacze radarów i lidarów
* prawa stanowe i federalne dotyczące wykrywaczy i zakłócaczy

Problemy z niewłaściwym wykorzystaniem praw drogowych:
* skutki używania prawa karnego do celów fiskalnych
* jak przeprowadzić badania statystyczne progu 85% w celu określania prawidłowych ograniczeń prędkości

Książka jest certyfikowanym kursem szkoleniowym policjantów w USA obejmująca materiał który policjanci muszą opanować przed używaniem urządzeń do pomiarów prędkości dla celów dowodowych.

Książka jest także certyfikowana przez NORTHWESTERN UNIVERSITY * CENTER FOR PUBLIC SAFETY, najbardziej prestiżowy uniwersytet w USA zajmujący się tematyką bezpieczeństwa publicznego.

Nota biograficzna

Les Langford przepracował 30 lat w Policji Stanu Utah w USA. Oprócz bycia certyfikowanym instruktorem radarów/lidarów/czasu-odległości, Sierżant Lanfgord także wykładał sztuki strzelania z broni palnej, standardy użycia siły, zaawansowane techniki patrolowe, taktyki obronne, metody użycia pałki i ochrony funkcjonariuszy. Les służył w reprezentacyjnym zespole strzeleckim Policji Drogowej Stanu Utah, Departamencie Bezpieczeństwa Publicznego Utah, Specjalnej Jednostce Reagowania. Jego hobby to strzelanie sportowe, podnoszenie ciężarów, jazda na nartach, motocyklach, polowanie, antyczne samochody i pisanie. Jest absolwentem Uniwersytetu Stanowego Webber z tytułem Bachelor of Science (Cum Laude) w naukach policyjnych i Bachelor of Science (Magna Cum Laude) z psychologii.

Dodatkowy opis

tekst ze skrzydełka lub okładki

Uwagi na temat książki, dodatkowe informacje:
www: certare.pl
fb: fb.com/radarlidar

Powyższe zasoby internetowe są także wykorzystywane w następujących celach:
- Udostępnianie aktualizacji tematyki której dotyczy książka
- Publikowanie artykułów dotyczących policyjnych pomiarów
- Dyskusja specyficznych problemów urządzeń używanych w Polsce
- Udostępnianie informacji o nowych publikacjach
- Informacje o pomocy technicznej i prawnej
- Informacje o akcjach społecznych/prawnych dotyczących policyjnych pomiarów
Dystrybutor/Dystrybutorzy

certare.pl

telefon 607 975 891
email radar.lidar@certare.pl

Kategoria statystyczna Biblioteki Narodowej

Poradniki i przewodniki

Kategoria Thema

T
Technika, inżynieria i rolnictwo, procesy przemysłowe

Kategoria Thema

L
Prawo
Cena

brak ceny

skontaktuj się z dostawcą