Logotyp Unii Europejskiej

Kontrast

Czcionka:

Szczegółowa informacja o publikacji oznaczonej indntyfikatorem ISBN

Wszystkie metadane publikacji dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_onix.xml?record_id=1767451

Opisy wszystkich publikacji tego wydawcy dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_publisher_onix.xml?publisherId=14389

Opis fizyczny

Skład produktu
publikacja
Forma

forma podstawowa

książka

Forma produktu

Książka w miękkiej oprawie
Wymiary/waga

szerokość

160 mm

wysokość

235 mm

głębokość

15 mm

ciężar

432 gramy

Opis bibliograficzny

Tytuł
Wybrane uwarunkowania i determinanty rozwoju współczesnych przedsiębiorstw
Twórca

redaktor naukowy

Kiełtyka, Leszek (1953- ). ISNI 0000000072043270

redaktor naukowy

Smoląg, Klaudia ISNI 0000000402189337
Wydanie

typ wydania

Wydanie

numer wydania

1

miejsce wydania

Toruń
Język

język publikacji

angielski

język publikacji

polski
Wydawca

imprint

TNOiK DOM ORGANIZATORA Toruń

pełna nazwa wydawcy

DOM ORGANIZATORA, Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa

adres siedziby

Al.500-lecia 31
87-100 Toruń

adres korespondencyjny

Czerwona Droga 8
87-100 Toruń

numer telefonu

e-mail

Data

data wydania

2021-05-24

data upublicznienia metadanych

2021-05-24

Opis marketingowy

Spis treści

Wstęp 11
Leszek Kiełtyka, Klaudia Smoląg

Rozdział 1. Marketing of Higher Education Institutions in the Digital Economy Era 15
Artur Kisiołek, Oleh Karyy, Paweł Kobis
Introduction 16
1.1. Marketing in a higher education institution 16
1.2. Digital transformation of marketing 20
1.3. Purpose and methodology of research 25
1.4. The role of the Internet in marketing activities of higher education institutions – research results and their analysis 27
Summary 30

Rozdział 2 Current Trends in E-Commerce: Global and Ukrainian Directions 35
Andriy Dzyubina, Oleh Karyy, Artur Kisiołek, Paweł Kobis
Introduction 36
2.1. Global Directions of E-commerce Development 36
2.2. Ukrainian Trends of E-commerce Development 38
Summary 44
References 45

Rozdział 3 Awatar jako rozwiązanie przyszłości w zarządzaniu usługami publicznymi
– studium przypadku 49
Piotr Maśloch
Wprowadzenie 49
3.1. Przegląd literatury 51
3.2. Metodologia badań 54
Podsumowanie 59
Literatura 60

Rozdział 4 Wybrane rozwiązania wearable technology – szanse i zagrożenia 63
Anna Szopieraj, Dominika Szymańska, Izabela Kudelska
Wprowadzenie 64
4.1. Wearable technology w świetle literatury 65
4.2. Charakterystyka AR glasses 67
4.3. Przykład wpływu AR glasses na funkcje fizjologiczne użytkownika 71
4.4. Inteligentne zegarki i opaski 74
4.5. Opis badań i rezultaty 75
4.6. Identyfikacja szans i zagrożeń 78
Podsumowanie 79
Literatura 80

Rozdział 5. Zarządzanie nakładami na cyberbezpieczeństwo w jednostce gospodarczej 85
Joanna Antczak
Wprowadzenie 85
5.1. Cyberbezpieczeństwo w jednostce gospodarczej 87
5.2. Koszty cyberbezpieczeństwa jednostki gospodarczej 89
5.3. Nakłady na cyberbezpieczeństwo w świetle badań 91
Podsumowanie 99
Literatura 100

Rozdział 6. Cyfrowa rewolucja na rynku pracy 103
Anna Para
Wprowadzenie 103
6.1. Upowszechnienie pracy zdalnej jako efekt rewolucji cyfrowej 106
6.2. Nomadyzm cyfrowy jako specyficzna odmiana pracy zdalnej 109
6.3. Zapotrzebowanie na nowe kompetencje i nowe zawody 112
6.4. Zagrożenia związane z cyfryzacją w kontekście rynku i organizacji pracy 114
Podsumowanie 117
Literatura 118

Rozdział 7. Wybrane kierunki rozwoju postaw przedsiębiorczych w warunkach pracy zdalnej . 123
Natalia Bartosiak
Wprowadzenie 124
7.1. Zróżnicowane podejście do przedsiębiorczości i zarządzania 125
7.2. Planowanie, organizowanie, motywowanie, kontrola – niezbędne elementy
dla prawidłowego funkcjonowania przedsiębiorstw 128
7.3. Korzyści wynikające z przedsiębiorczości 130
7.4. Analiza wyników przeprowadzonego badania 132
Podsumowanie 136
Literatura 137

Rozdział 8 Wpływ informatyzacji na funkcjonowanie przedsiębiorstw w aspekcie działań dotyczących prawa podatkowego w Polsce 139
Agnieszka Całus
Wprowadzenie
8.1. Działania legislacyjne w procesie cyfryzacji biznesu 141
8.2. Analiza działań informatyzacyjnych z punktu widzenia przedsiębiorców 148
Podsumowanie 154
Literatura

Rozdział 9 Mechanisms Supporting Cooperation of Scientific Institutions and Enterprises in the Implementation of R&D Projects on the Example of Israel and the USA 161
Dominika Rudiuk

Introduction 162
9.1. Israel 164
9.2. USA 168
9.3. Mechanisms for supporting cooperation between scientific institutions and enterprises 174
Summary 175
Literature 177

Rozdział 10. Zarządzanie informacją agroturystyczną w Polsce w okresie pandemii COVID-19 181
Arkadiusz Niedziółka
Wprowadzenie 182
10.1. Istota informacji turystycznej i jej cechy 183
10.2. Koncepcja zarządzania informacją agroturystyczną 185
10.3. Rodzaje narzędzi promocyjnych 188
10.4. Początki COVID-19 w Polsce i rozwój agroturystyki w okresie wiosenno-letnim 191
10.5. Rozwój agroturystyki w aspekcie COVID-19 w okresie jesienno-zimowym
2020 roku i na początku 2021 roku 193
Podsumowanie 196
Literatura 198

Rozdział 11. Kierunki zmian biznesowych w aspekcie zrównoważonego rozwoju, podejście
do raportowania niefinansowego 203
Ewa Stawicka
Wprowadzenie 204
11.1. Szeroko ujęta społeczna odpowiedzialność 206
11.2. Zasady i mierniki raportowania niefinansowego 210
Podsumowanie 216
Literatura 218

Rozdział 12. Determinanty relacji wewnątrzorganizacyjnych – wyniki badań w polskich firmach rodzinnych 221
Joanna Lerche, Anna Lemańska-Majdzik

Wprowadzenie 222
12.1. Relacje wewnątrzorganizacyjne w przedsiębiorstwach rodzinnych 222
12.2. Uwarunkowania budowania relacji wewnątrz organizacji 226
12.3. Metodyka badań własnych 229
12.4. Wyniki badań empirycznych na grupie firm rodzinnych 230
Podsumowanie 232
Literatura 233

Rozdział 13. Czynniki kształtujące kulturę bezpieczeństwa pracy w przedsiębiorstwie branży oświetleniowej 237
Aneta Celoch
Wprowadzenie 238
13.1. Kultura bezpieczeństwa pracy 238
13.2. Czynniki determinujące poziom kultury bezpieczeństwa pracy 243
13.3. Czynniki determinujące kulturę bezpieczeństwa pracy w przedsiębiorstwie 245
Podsumowanie 250
Literatura 251

Rozdział 14.
Strategic and Financial Aspect of Enterprise Management 255
Małgorzata Milian-Pogonowska
Introduction 256
14.1. Strategic decisions and their characteristics 257
14.2. The model of strategic management process 259
Summary 267
References 267

Nakład

pierwszy nakład

80
Dystrybutor/Dystrybutorzy

Politechnika Częstochowska

Dostępna u dystrybutora Tak

Kategoria statystyczna Biblioteki Narodowej

Publikacje naukowe
Status/dostępność

Status wydawniczy

Publikacja dostępna

Dostępność w handlu

nieokreślony
Cena

brak ceny

skontaktuj się z dostawcą