Kontrast
Czcionka:
Szczegółowa informacja o publikacji oznaczonej indntyfikatorem ISBN
Wszystkie metadane publikacji dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_onix.xml?record_id=1767451
Opisy wszystkich publikacji tego wydawcy dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_publisher_onix.xml?publisherId=14389
Opis fizyczny
Skład produktu
publikacja
Forma
forma podstawowa
książka
Forma produktu
Książka w miękkiej oprawie
Wymiary/waga
szerokość
160
mm
wysokość
235 mm
głębokość
15
mm
ciężar
432 gramy
Opis bibliograficzny
Tytuł
Wybrane uwarunkowania i determinanty rozwoju współczesnych przedsiębiorstw
Twórca
redaktor naukowy
Kiełtyka, Leszek (1953- ).
ISNI 0000000072043270
redaktor naukowy
Smoląg, Klaudia
ISNI 0000000402189337
Wydanie
typ wydania
Wydanie
numer wydania
1
miejsce wydania
Toruń
Język
język publikacji
angielski
język publikacji
polski
Wydawca
imprint
TNOiK DOM ORGANIZATORA Toruń
pełna nazwa wydawcy
DOM ORGANIZATORA, Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa
adres siedziby
Al.500-lecia 31
87-100 Toruń
87-100 Toruń
adres korespondencyjny
Czerwona Droga 8
87-100 Toruń
87-100 Toruń
numer telefonu
Data
data wydania
2021-05-24
data upublicznienia metadanych
2021-05-24
Opis marketingowy
Spis treści
Wstęp 11
Leszek Kiełtyka, Klaudia Smoląg
Rozdział 1. Marketing of Higher Education Institutions in the Digital Economy Era 15
Artur Kisiołek, Oleh Karyy, Paweł Kobis
Introduction 16
1.1. Marketing in a higher education institution 16
1.2. Digital transformation of marketing 20
1.3. Purpose and methodology of research 25
1.4. The role of the Internet in marketing activities of higher education institutions – research results and their analysis 27
Summary 30
Rozdział 2 Current Trends in E-Commerce: Global and Ukrainian Directions 35
Andriy Dzyubina, Oleh Karyy, Artur Kisiołek, Paweł Kobis
Introduction 36
2.1. Global Directions of E-commerce Development 36
2.2. Ukrainian Trends of E-commerce Development 38
Summary 44
References 45
Rozdział 3 Awatar jako rozwiązanie przyszłości w zarządzaniu usługami publicznymi
– studium przypadku 49
Piotr Maśloch
Wprowadzenie 49
3.1. Przegląd literatury 51
3.2. Metodologia badań 54
Podsumowanie 59
Literatura 60
Rozdział 4 Wybrane rozwiązania wearable technology – szanse i zagrożenia 63
Anna Szopieraj, Dominika Szymańska, Izabela Kudelska
Wprowadzenie 64
4.1. Wearable technology w świetle literatury 65
4.2. Charakterystyka AR glasses 67
4.3. Przykład wpływu AR glasses na funkcje fizjologiczne użytkownika 71
4.4. Inteligentne zegarki i opaski 74
4.5. Opis badań i rezultaty 75
4.6. Identyfikacja szans i zagrożeń 78
Podsumowanie 79
Literatura 80
Rozdział 5. Zarządzanie nakładami na cyberbezpieczeństwo w jednostce gospodarczej 85
Joanna Antczak
Wprowadzenie 85
5.1. Cyberbezpieczeństwo w jednostce gospodarczej 87
5.2. Koszty cyberbezpieczeństwa jednostki gospodarczej 89
5.3. Nakłady na cyberbezpieczeństwo w świetle badań 91
Podsumowanie 99
Literatura 100
Rozdział 6. Cyfrowa rewolucja na rynku pracy 103
Anna Para
Wprowadzenie 103
6.1. Upowszechnienie pracy zdalnej jako efekt rewolucji cyfrowej 106
6.2. Nomadyzm cyfrowy jako specyficzna odmiana pracy zdalnej 109
6.3. Zapotrzebowanie na nowe kompetencje i nowe zawody 112
6.4. Zagrożenia związane z cyfryzacją w kontekście rynku i organizacji pracy 114
Podsumowanie 117
Literatura 118
Rozdział 7. Wybrane kierunki rozwoju postaw przedsiębiorczych w warunkach pracy zdalnej . 123
Natalia Bartosiak
Wprowadzenie 124
7.1. Zróżnicowane podejście do przedsiębiorczości i zarządzania 125
7.2. Planowanie, organizowanie, motywowanie, kontrola – niezbędne elementy
dla prawidłowego funkcjonowania przedsiębiorstw 128
7.3. Korzyści wynikające z przedsiębiorczości 130
7.4. Analiza wyników przeprowadzonego badania 132
Podsumowanie 136
Literatura 137
Rozdział 8 Wpływ informatyzacji na funkcjonowanie przedsiębiorstw w aspekcie działań dotyczących prawa podatkowego w Polsce 139
Agnieszka Całus
Wprowadzenie
8.1. Działania legislacyjne w procesie cyfryzacji biznesu 141
8.2. Analiza działań informatyzacyjnych z punktu widzenia przedsiębiorców 148
Podsumowanie 154
Literatura
Rozdział 9 Mechanisms Supporting Cooperation of Scientific Institutions and Enterprises in the Implementation of R&D Projects on the Example of Israel and the USA 161
Dominika Rudiuk
Introduction 162
9.1. Israel 164
9.2. USA 168
9.3. Mechanisms for supporting cooperation between scientific institutions and enterprises 174
Summary 175
Literature 177
Rozdział 10. Zarządzanie informacją agroturystyczną w Polsce w okresie pandemii COVID-19 181
Arkadiusz Niedziółka
Wprowadzenie 182
10.1. Istota informacji turystycznej i jej cechy 183
10.2. Koncepcja zarządzania informacją agroturystyczną 185
10.3. Rodzaje narzędzi promocyjnych 188
10.4. Początki COVID-19 w Polsce i rozwój agroturystyki w okresie wiosenno-letnim 191
10.5. Rozwój agroturystyki w aspekcie COVID-19 w okresie jesienno-zimowym
2020 roku i na początku 2021 roku 193
Podsumowanie 196
Literatura 198
Rozdział 11. Kierunki zmian biznesowych w aspekcie zrównoważonego rozwoju, podejście
do raportowania niefinansowego 203
Ewa Stawicka
Wprowadzenie 204
11.1. Szeroko ujęta społeczna odpowiedzialność 206
11.2. Zasady i mierniki raportowania niefinansowego 210
Podsumowanie 216
Literatura 218
Rozdział 12. Determinanty relacji wewnątrzorganizacyjnych – wyniki badań w polskich firmach rodzinnych 221
Joanna Lerche, Anna Lemańska-Majdzik
Wprowadzenie 222
12.1. Relacje wewnątrzorganizacyjne w przedsiębiorstwach rodzinnych 222
12.2. Uwarunkowania budowania relacji wewnątrz organizacji 226
12.3. Metodyka badań własnych 229
12.4. Wyniki badań empirycznych na grupie firm rodzinnych 230
Podsumowanie 232
Literatura 233
Rozdział 13. Czynniki kształtujące kulturę bezpieczeństwa pracy w przedsiębiorstwie branży oświetleniowej 237
Aneta Celoch
Wprowadzenie 238
13.1. Kultura bezpieczeństwa pracy 238
13.2. Czynniki determinujące poziom kultury bezpieczeństwa pracy 243
13.3. Czynniki determinujące kulturę bezpieczeństwa pracy w przedsiębiorstwie 245
Podsumowanie 250
Literatura 251
Rozdział 14.
Strategic and Financial Aspect of Enterprise Management 255
Małgorzata Milian-Pogonowska
Introduction 256
14.1. Strategic decisions and their characteristics 257
14.2. The model of strategic management process 259
Summary 267
References 267
Leszek Kiełtyka, Klaudia Smoląg
Rozdział 1. Marketing of Higher Education Institutions in the Digital Economy Era 15
Artur Kisiołek, Oleh Karyy, Paweł Kobis
Introduction 16
1.1. Marketing in a higher education institution 16
1.2. Digital transformation of marketing 20
1.3. Purpose and methodology of research 25
1.4. The role of the Internet in marketing activities of higher education institutions – research results and their analysis 27
Summary 30
Rozdział 2 Current Trends in E-Commerce: Global and Ukrainian Directions 35
Andriy Dzyubina, Oleh Karyy, Artur Kisiołek, Paweł Kobis
Introduction 36
2.1. Global Directions of E-commerce Development 36
2.2. Ukrainian Trends of E-commerce Development 38
Summary 44
References 45
Rozdział 3 Awatar jako rozwiązanie przyszłości w zarządzaniu usługami publicznymi
– studium przypadku 49
Piotr Maśloch
Wprowadzenie 49
3.1. Przegląd literatury 51
3.2. Metodologia badań 54
Podsumowanie 59
Literatura 60
Rozdział 4 Wybrane rozwiązania wearable technology – szanse i zagrożenia 63
Anna Szopieraj, Dominika Szymańska, Izabela Kudelska
Wprowadzenie 64
4.1. Wearable technology w świetle literatury 65
4.2. Charakterystyka AR glasses 67
4.3. Przykład wpływu AR glasses na funkcje fizjologiczne użytkownika 71
4.4. Inteligentne zegarki i opaski 74
4.5. Opis badań i rezultaty 75
4.6. Identyfikacja szans i zagrożeń 78
Podsumowanie 79
Literatura 80
Rozdział 5. Zarządzanie nakładami na cyberbezpieczeństwo w jednostce gospodarczej 85
Joanna Antczak
Wprowadzenie 85
5.1. Cyberbezpieczeństwo w jednostce gospodarczej 87
5.2. Koszty cyberbezpieczeństwa jednostki gospodarczej 89
5.3. Nakłady na cyberbezpieczeństwo w świetle badań 91
Podsumowanie 99
Literatura 100
Rozdział 6. Cyfrowa rewolucja na rynku pracy 103
Anna Para
Wprowadzenie 103
6.1. Upowszechnienie pracy zdalnej jako efekt rewolucji cyfrowej 106
6.2. Nomadyzm cyfrowy jako specyficzna odmiana pracy zdalnej 109
6.3. Zapotrzebowanie na nowe kompetencje i nowe zawody 112
6.4. Zagrożenia związane z cyfryzacją w kontekście rynku i organizacji pracy 114
Podsumowanie 117
Literatura 118
Rozdział 7. Wybrane kierunki rozwoju postaw przedsiębiorczych w warunkach pracy zdalnej . 123
Natalia Bartosiak
Wprowadzenie 124
7.1. Zróżnicowane podejście do przedsiębiorczości i zarządzania 125
7.2. Planowanie, organizowanie, motywowanie, kontrola – niezbędne elementy
dla prawidłowego funkcjonowania przedsiębiorstw 128
7.3. Korzyści wynikające z przedsiębiorczości 130
7.4. Analiza wyników przeprowadzonego badania 132
Podsumowanie 136
Literatura 137
Rozdział 8 Wpływ informatyzacji na funkcjonowanie przedsiębiorstw w aspekcie działań dotyczących prawa podatkowego w Polsce 139
Agnieszka Całus
Wprowadzenie
8.1. Działania legislacyjne w procesie cyfryzacji biznesu 141
8.2. Analiza działań informatyzacyjnych z punktu widzenia przedsiębiorców 148
Podsumowanie 154
Literatura
Rozdział 9 Mechanisms Supporting Cooperation of Scientific Institutions and Enterprises in the Implementation of R&D Projects on the Example of Israel and the USA 161
Dominika Rudiuk
Introduction 162
9.1. Israel 164
9.2. USA 168
9.3. Mechanisms for supporting cooperation between scientific institutions and enterprises 174
Summary 175
Literature 177
Rozdział 10. Zarządzanie informacją agroturystyczną w Polsce w okresie pandemii COVID-19 181
Arkadiusz Niedziółka
Wprowadzenie 182
10.1. Istota informacji turystycznej i jej cechy 183
10.2. Koncepcja zarządzania informacją agroturystyczną 185
10.3. Rodzaje narzędzi promocyjnych 188
10.4. Początki COVID-19 w Polsce i rozwój agroturystyki w okresie wiosenno-letnim 191
10.5. Rozwój agroturystyki w aspekcie COVID-19 w okresie jesienno-zimowym
2020 roku i na początku 2021 roku 193
Podsumowanie 196
Literatura 198
Rozdział 11. Kierunki zmian biznesowych w aspekcie zrównoważonego rozwoju, podejście
do raportowania niefinansowego 203
Ewa Stawicka
Wprowadzenie 204
11.1. Szeroko ujęta społeczna odpowiedzialność 206
11.2. Zasady i mierniki raportowania niefinansowego 210
Podsumowanie 216
Literatura 218
Rozdział 12. Determinanty relacji wewnątrzorganizacyjnych – wyniki badań w polskich firmach rodzinnych 221
Joanna Lerche, Anna Lemańska-Majdzik
Wprowadzenie 222
12.1. Relacje wewnątrzorganizacyjne w przedsiębiorstwach rodzinnych 222
12.2. Uwarunkowania budowania relacji wewnątrz organizacji 226
12.3. Metodyka badań własnych 229
12.4. Wyniki badań empirycznych na grupie firm rodzinnych 230
Podsumowanie 232
Literatura 233
Rozdział 13. Czynniki kształtujące kulturę bezpieczeństwa pracy w przedsiębiorstwie branży oświetleniowej 237
Aneta Celoch
Wprowadzenie 238
13.1. Kultura bezpieczeństwa pracy 238
13.2. Czynniki determinujące poziom kultury bezpieczeństwa pracy 243
13.3. Czynniki determinujące kulturę bezpieczeństwa pracy w przedsiębiorstwie 245
Podsumowanie 250
Literatura 251
Rozdział 14.
Strategic and Financial Aspect of Enterprise Management 255
Małgorzata Milian-Pogonowska
Introduction 256
14.1. Strategic decisions and their characteristics 257
14.2. The model of strategic management process 259
Summary 267
References 267
Nakład
pierwszy nakład
80
Dystrybutor/Dystrybutorzy
Politechnika Częstochowska
Dostępna u dystrybutora
Tak
Kategoria statystyczna Biblioteki Narodowej
Publikacje naukowe
Status/dostępność
Status wydawniczy
Publikacja dostępna
Dostępność w handlu
nieokreślony
Cena
brak ceny
skontaktuj się z dostawcą