Logotyp Unii Europejskiej

Kontrast

Czcionka:

Szczegółowa informacja o publikacji oznaczonej indntyfikatorem ISBN

Wszystkie metadane publikacji dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_onix.xml?record_id=1786484

Opisy wszystkich publikacji tego wydawcy dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_publisher_onix.xml?publisherId=15254

Opis fizyczny

Skład produktu
publikacja
Forma

forma podstawowa

książka

Forma produktu

Książka w miękkiej oprawie
Dodatkowe cechy produktu

Kolor okładki

Bordo (kasztanowy)
Zawartość

zawartość podstawowa

Tekst (do odczytu wzrokowego)
Liczba stron / czas trwania / wielkość pliku

liczba stron drukarskich

44
Strony

Opis bibliograficzny

Tytuł
Mediacja szkolna. Zasady, procedury, kompetencje
Podtytuł
Szkolny ośrodek mediacji
Twórca

redaktor

Aleksandra Lukasek

redaktor

Marcin Bąkiewicz
Wydanie

typ wydania

Wydanie

numer wydania

1

miejsce wydania

Warszawa
Język

język publikacji

polski
Wydawca

imprint

Conviventia Akademia Pedagogiczna

pełna nazwa wydawcy

Conviventia Akademia Pedagogiczna Niepubliczna Placówka Doskonalenia Zawodowego Nauczycieli

adres siedziby

Al. Krakowska B26/3
02-256 Warszawa

numer telefonu

e-mail

Data

data wydania

2016-04-12

data upublicznienia metadanych

2016-04-12

Opis marketingowy

Spis treści

Istota mediacji
Konflikty w szkole
Dziecko w konflikcie – uwarunkowania psychologiczne
Specyfika mediacji szkolnej
Praktyczne aspekty mediacji w szkole
Mediacja jako profilaktyka zapobiegania przestępczości wśród dzieci i młodzieży
Powołanie i organizacja Szkolnego Ośrodka Mediacji

Tekst promocyjny

" Mediacje to obecnie coraz bardziej popularny sposób rozwiązywania sporów i konfliktów na różnych płaszczyznach relacji międzyludzkich.

Niniejsza książka stanowi próbę zaadoptowania na grunt placówek oświatowych idei mediacji poprzez wskazanie praktycznych uwarunkowań i korzyści płynących z wdrożenia mediacji do środowiska szkolnego.

Książka jest praktycznym przeglądem aspektów pedagogicznych, prawnych i organizacyjnych dotyczących wdrożenia i funkcjonowania mediacji szkolnych. Wieloaspektowe ujęcie mediacji stanowi praktyczna odpowiedź na współczesne problemy dzieci i młodzieży szkolonej, które często wykraczają poza tradycyjne schematy wychowawcze. Opracowanie skierowane jest do nauczycieli, pedagogów oraz psychologów szkolnych, którzy dostrzegają w mediacjach walory wychowawcze, ze szczególnym uwzględnieniem profilaktyki i nauki odpowiedzialności. "

Nota biograficzna

dr Marcin Bąkiewicz
doktor nauk humanistycznych, administratywista. Autor wielu publikacji z zakresu prawa, nauki administracji oraz politologii. W ramach wydawnictw pedagogicznych autor tekstów na temat praw dziecka oraz mentoringu. Koordynator licznych projektów naukowych z zakresu nauk społecznych, w tym pedagogicznych. Nauczyciel akademicki.

dr Aleksandra Lukasek
doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki resocjalizacyjnej, pedagog opiekuńczo-wychowawczy, wieloletni kurator sądowy Wydziału Rodzinnego i Nieletnich dla Warszawy- Mokotowa, nauczyciel akademicki. Autorka publikacji naukowych m.in. „Nauczyciel – wychowawca kreatorem mediacji w szkole” (2014). Zainteresowania naukowe obejmują: problematykę wykonywania kary pozbawienia wolności, handel ludźmi, krzywdzenie dzieci, mediacje rodzinną, szkolną i karną z nieletnimi.

mgr Magdalena Marquez –Vazquez
Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Analityk. Mediacją zajmuje się od 2011 roku, wpisana na listę stałych mediatorów sądowych w postępowaniach cywilnych w Sądach Okręgowych w Warszawie i Warszawie – Pradze. Posiada specjalizację m.in. z zakresu mediacji rodzinnej i cywilnej. Na stałe współpracuje z sądami właściwości warszawskiej i warszawsko-praskiej, prowadząc postępowania mediacyjne ze skierowania sądowego. Łączy doświadczenie zdobyte w administracji publicznej z umiejętnościami mediatora i negocjatora.
Prezes Zarządu Fundacji Mediacja i Prawo w Warszawie.

mgr Tomasz Uljasz
Prawnik, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego,, członek Okręgowej Rady Adwokackiej w Warszawie. W praktyce zawodowej specjalizuje się w sprawach cywilnych, szczególnie w prawie rodzinnym i opiekuńczym W prowadzonej kancelarii inicjuje procesy mediacyjne jako efektywny sposób alternatywnego rozwiazywania konfliktów.

mgr Iwona Vasil
Certyfikowana psychoterapeutka Gestalt Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Gestalt. Ukończyła Szkołę Trenerów i Psychoterapeutów w Instytucie Terapii Gestalt w Krakowie
w oparciu o standardy European Association for Gestalt Therapy. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego; Instytutu Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji Wydziału Stosowanych Nauk Społecznych. Ukończyła również Podyplomowe Studia Terapii i Treningu Grupowego na Uniwersytecie Warszawskim. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Gestalt
i Polskiego Stowarzyszenia Psychologów Praktyków. Prowadzi psychoterapię indywidualną oraz treningi i warsztaty grupowe, w szczególności grupy rozwoju osobistego, treningi umiejętności społecznych i warsztaty pracy ze snem w konwencji Gestalt. Posiada wieloletnie trenerskie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń, zarówno z młodzieżą jak i osobami dorosłymi. Prowadzi zajęcia ze studentami Studium Psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychoterapeutycznego.

Nakład

pierwszy nakład

500
Dystrybutor/Dystrybutorzy

Conviventia

NIP 5341089340
telefon 668255880
email sekretariat@conviventia.pl

Kategoria statystyczna Biblioteki Narodowej

Publikacje naukowe

Kategoria Thema

JN
Pedagogika

Kategoria Thema

JNAM
Etyczne i społeczne cele pedagogiki

Kategoria Thema

JNC
Psychopedagogika

Kategoria Thema

JNKH
Kadra nauczycielska

Kategoria Thema

JNLB
Szkoły podstawowe i gimnazja

Kategoria Thema

JNUM
Materiały dydaktyczne dla nauczyciela

Kategoria Thema

JNT
Techniki nauczania i pracy z uczniem
Status/dostępność

Dostępność w handlu

nieokreślony
Cena

cena brutto

28 PLN