Logotyp Unii Europejskiej

Kontrast

Czcionka:

Szczegółowa informacja o publikacji oznaczonej indntyfikatorem ISBN

Wszystkie metadane publikacji dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_onix.xml?record_id=1787423

Opisy wszystkich publikacji tego wydawcy dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_publisher_onix.xml?publisherId=15063

Opis fizyczny

Skład produktu
publikacja
Forma

forma podstawowa

publikacja elektroniczna on-line

Forma produktu

Publikacja elektroniczna online lub do ściągnięcia

szczegóły formy

PDF
Zawartość

zawartość podstawowa

Tekst (do odczytu wzrokowego)
Liczba stron / czas trwania / wielkość pliku

liczba stron numerowanych łącznie

60
Strony
Korzystanie z publikacji
nieograniczone

Opis bibliograficzny

Tytuł
BIZNES PLAN - sklep internetowy z rękodziełem (sklepu internetowego (zabawki i dekoracje szyte ręcznie)
Twórca

autor

Iwona Fietkiewicz
Wydanie

typ wydania

Wydanie

numer wydania

1

miejsce wydania

Serock
Język

język publikacji

polski
Wydawca

imprint

Fachowa Porada

pełna nazwa wydawcy

Data

data wydania

2016-12-30

data upublicznienia metadanych

2016-12-30

Opis marketingowy

Okładka

Spis treści

SPIS TREŚCI:

I. INFORMACJA O WNIOSKODAWCY

II. OPIS PROJEKTOWANEGO PRZEDSIĘWZIĘCIA

1. Cel i opis działalności gospodarczej:
1.1) potrzeba realizacji i cel planowanego przedsięwzięcia
1.2) motywy do rozpoczęcia działalności, przyczyny społeczne, zawodowe do otworzenia własnego przedsiębiorstwa
1.3) plany rozwoju planowanej działalności gospodarczej
1.4) opis działalności głównej i pobocznej
1.5) źródło pomysłu
1.6) uzasadnienie wybór planowanej działalności gospodarczej, szanse powodzenia
i utrzymania się na rynku w oparciu o dane liczbowe, statystyczne, analizy, opracowania, artykuły
1.7) planowany termin podjęcia działalności gospodarczej
1.8) planowana działalność - wymagane uprawnienia zawodowe
1.9) opis branży związanej z rodzajem planowanej działalności
1.10) przedsiębiorstwa, które mogą stanowić konkurencję
1.11) różnice pomiędzy planowaną działalnością, a istniejącą konkurencją

2. Klient planowanego przedsięwzięcia:
2.1) główne grupy klientów
2.2) charakterystyka potencjalnych klientów
2.3) popyt w głównych grupach klientów (uzasadnienie)
2.4) sposób pozyskania klienta
2.5) metody utrzymania klientów

3. Lokalizacja planowanej działalności gospodarczej:
3.1) adres i dzielnica, gdzie zarejestrowana będzie działalność gospodarcza
3.2) adres i dzielnica, gdzie prowadzona będzie działalność gospodarcza
3.3) status prawny lokalu, w którym będzie prowadzona działalność gospodarcza
3.4) powierzchnia, stan techniczny lokalu, w którym będzie prowadzona planowana działalność gospodarcza
3.5) czy lokal spełnia standardy i wymogi prawne do prowadzenia działalności gospodarczej
o wybranym profilu
3.6) plusy i minusy prowadzenia działalności gospodarczej we wskazanym miejscu
3.7) wpływ lokalizacji na możliwość pozyskania klientów, np.: sposób dojazdu, parkingi, bezpieczeństwo

4. Sposób zarządzania planowaną działalnością gospodarczą:
4.1) sposób zarządzania przedsiębiorstwem
4.2) planowane jest zatrudnienie pracowników
4.3) dostawcy surowców, materiałów, towarów, usług
4.4) potrzeba współpracy z firmami zewnętrznymi

5. Działania organizacyjne, reklamowe, promocyjne

6. Analiza SWOT

7. Kalkulacja planowanych miesięcznych wpływów i wydatków oraz uzasadnienie

8. Szczegółowa specyfikacja wydatków do poniesienia w ramach dofinansowania, przeznaczanych na zakup towarów i usług

III. FORMULARZ INFORMACJI PRZEDSTAWIANYCH PRZY UBIEGANIU SIĘ O POMOC DE MINIMIS

IV. SPIS ZAŁĄCZNIKÓW
1. Obowiązkowe załączniki do wniosku
2. Dodatkowe załączniki do wniosku

V. OŚWIADCZENIE

Tekst promocyjny

Rękodzieło jest w Polsce coraz bardziej cenione. Podobna tendencja widoczna jest także w innych państwach. Świadczy o tym m.in. wzrost sprzedaży takich produktów w sieci. Okazuje się, że sprzedaż rękodzieła na świecie rośnie rocznie nawet o 30%.
Specyfiką rynku rękodzieła jest to, że wystarczą stosunkowo niewielkie nakłady finansowe i może zacząć na nim działać właściwie każdy, kto tylko ma pomysł i zdolności manualne. Oznacza to także, że konkurencja jest duża, a sukces gwarantuje jedynie oferta, która wyróżni się na tle wielu innych propozycji. Mimo dużej rywalizacji w branży uznałam, że spróbować jednak warto, ponieważ rękodzieło przeżywa swój złoty wiek.

Sklep internetowy, to forma prowadzenia sprzedaży z wykorzystaniem sieci Internet. Sprzedaż z wykorzystaniem sklepu internetowego nie jest w Polsce działalnością reglamentowaną, jednak w stosunku do niektórych produktów mogą istnieć szczegółowe wymagania i ograniczenia wynikające z przepisów prawa. Do grupy tej należą: leki, wyroby alkoholowe, broń, amunicja i materiały wybuchowe, nasiona (z wyłączeniem dostawców i producentów materiału siewnego rozmnożeniowego roślin warzywnych i ozdobnych oraz materiału szkółkarskiego wytworzonego i sprzedawanego na terenie tego samego powiatu, jeżeli jest przeznaczony na niezarobkowe potrzeby własne odbiorcy), paliwa, substancje uzależniające, środki ochrony roślin, waluty.

Biznes w Internecie należy traktować jak każde inne przedsięwzięcie, dlatego należy zarejestrować działalność gospodarczą, czyli posiadać NIP, REGON, firmowe konto bankowe oraz siedzibę. Następnym krokiem jest zakup domeny oraz serwera (hosting), na którym można składować pliki składające się na sklep. Niezbędnym elementem posiadania sklepu internetowego jest również odpowiednia grafika oraz oprogramowanie sklepowe, które umożliwi dokonanie i opłacenie zamówienia. W zależności od potrzeb i posiadanego kapitału, wybierając system sklepowy, można skorzystać z trzech rozwiązań: wynajmu oprogramowania wraz z hostingiem, zakupu oprogramowania i własnego hostingu lub zamówienia oprogramowania dedykowanego, szytego na miarę.

Przy rejestracji działalności gospodarczej należy wpisać nr PKD odpowiadające wytwarzaniu rękodzieła oraz sprzedaży detalicznej prowadzonej przez domy sprzedaży wysyłkowej lub Internet:
1. 13.92.Z – Produkcja gotowych wyrobów tekstylnych
2. 32.40.Z – Produkcja gier i zabawek
3. 47.91.Z – Sprzedaż detaliczna prowadzona przez domy sprzedaży wysyłkowej lub internet

Sklep internetowy można prowadzić w dowolnej formie, poza spółką partnerską.
Należy zarejestrować działalność gospodarczą w CEIDG (jako jednoosobową działalność gospodarczą lub spółkę cywilną) lub w KRS (jako spółkę jawną, spółkę komandytową, spółkę komandytowo-akcyjną, spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością, spółkę akcyjną).

Kategoria statystyczna Biblioteki Narodowej

Poradniki i przewodniki

Kategoria Thema

UDF
E-mail – poradniki

Kategoria Thema

KFCX
Rachunkowość – podręczniki i poradniki

Kategoria Thema

KFFX
Bankowość i finanse – podręczniki i poradniki

Kategoria Thema

KJBX
Biznes i zarządzanie – podręczniki i poradniki

Kategoria Thema

WJ
Poradniki praktyczne

Kategoria Thema

UDB
Poradniki internetowe i usługi online