Logotyp Unii Europejskiej

Kontrast

Czcionka:

Szczegółowa informacja o publikacji oznaczonej indntyfikatorem ISBN

Wszystkie metadane publikacji dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_onix.xml?record_id=3427575

Opisy wszystkich publikacji tego wydawcy dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_publisher_onix.xml?publisherId=20168

Opis fizyczny

Skład produktu
publikacja
Forma

forma podstawowa

książka

Forma produktu

Książka w miękkiej oprawie
Zawartość

zawartość podstawowa

Tekst (do odczytu wzrokowego)
Wymiary/waga

wysokość

21 cm
Liczba stron / czas trwania / wielkość pliku

liczba stron nienumerowanych

1
Strony

liczba numerowanych stron głównego tekstu

155
Strony

Opis bibliograficzny

Tytuł
Zarządzanie kadrami w bibliotece
Podtytuł
praca zbiorowa /
Tytuł oryginału
Human resources management in libraries
Twórca

autor

Wydawnictwo Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich

redaktor

Żołędowska-Król, Beata

redaktor

Kamińska, Joanna
Wydanie

typ wydania

Wydanie

numer wydania

1

miejsce wydania

Warszawa :
Język

język publikacji

polski

język oryginału

angielski
Wydawca

imprint

Wydawnictwo Naukowe i Edukacyjne STOWARZYSZENIA BIBLIOTEKARZY POLSKICH

pełna nazwa wydawcy

Wydawnictwo Naukowe i Edukacyjne STOWARZYSZENIA BIBLIOTEKARZY POLSKICH

adres siedziby

ul. E. Konopczyńskiego 5/7
00-335 Warszawa

adres www

numer telefonu

e-mail

Data

data wydania

2008-12-30

data upublicznienia metadanych

2008-12-30

Opis marketingowy

Spis treści

Wstęp

Rozdział 1. Zasoby ludzkie w zarządzaniu biblioteką

Joanna Kamińska

KAPITAŁ INTELEKTUALNY BIBLIOTEKI

Sabina Adamiec

POTENCJAŁ SPOŁECZNY A KAPITAŁ BIBLIOTEKI



Rozdział 2. Rozwój zasobów ludzkich biblioteki

Małgorzata Kisilowska

PRZECIWDZIAŁANIE SKUTKOM NEGATYWNEGO DOBORUDO ZAWODU

Elżbieta Czerwińska, Anna Kmiecik

ROZWÓJ ZAWODOWY PRACOWNIKÓW ELEMENTEM ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI W BIBLIOTEKACH

Beata Żołędowska-Król

BADANIE OPINII PRACOWNIKÓW JAKO INSTRUMENT WSPOMAGAJĄCY ZARZĄDZANIE RELACJAMI WEWNĘTRZNYMI W BIBLIOTECE

Maria Przastek-Samokowa

BADANIE SATYSFAKCJI UŻYTKOWNIKÓW JAKO METODA OKREŚLANIA POTRZEB SZKOLENIOWYCH BIBLIOTEKARZY

Wiktoria Pękaty

ROLA KADRY ZARZĄDZAJĄCEJ W KSZTAŁTOWANIU KULTURY ORGANIZACYJNEJ BIBLIOTEKI



Rozdział 3. Wybrane metody zarządzania kadrami w bibliotece

Stefan Kiibów

OKRESOWE OCENIANIE PRACOWNIKÓW BIBLIOTEKI

Bogumiła Urban

OCENIANIE PRACOWNIKÓW BIBLIOTEKI. ZAGADNIENIA METODYCZNE NA PRZYKŁADZIE BIBLIOTEKI WSB W POZNANIU

Maja Wojciechowska

ZESPOŁY ZADANIOWE I HEURYSTYCZNE METODY ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW

Aleksandra E. Adamczyk, Agnieszka Bajor

ETYCZNE ASPEKTY ZASTOSOWANIA TQM W BIBLIOTEKACH

Bożena Jaskowska

ROLA INTELIGENCJI EMOCJONALNEJ W DZIAŁALNOŚCI INFORMACYJNO-BIBLIOTECZNEJ

Bibliografia

Tekst promocyjny

Zebrany w książce materiał zawiera zarówno zagadnienia teoretyczne dotyczące znaczenia zasobów ludzkich w ogólnym systemie zarządzania biblioteką, jak i praktyczne - związane z zarządzaniem kadrami. Zaprezentowano m.in. metody przeciwdziałania skutkom negatywnego doboru do zawodu, wskazano możliwości budowania wspólnej polityki personalnej biblioteki oraz jej wpływ na kształtowanie jej kultury organizacyjnej. Omówiono także znaczenie badań opinii pracowników jako instrumentu wspomagającego zarządzanie relacjami w bibliotece. W ostatniej części zaprezentowano heurystyczne metody rozwiązywania problemów, zarządzania jakością czy stosowanie inteligencji emocjonalnej w praktyce; przedstawiono praktyczne zastosowanie systemu oceniania pracowników biblioteki. Całość materiału uzupełnia bogata bibliografia.

Kategoria Thema

KJMV2
Zarządzanie zasobami ludzkimi

Temat

Kadry

Temat

Bibliotekarstwo

UKD

02:005.95/.96

Opis powiązań

Seria

tytuł

Nauka Dydaktyka Praktyka

numer

97
Dodatkowy identyfikator

numer rekordu Biblioteki Narodowej

b2145081x