Logotyp Unii Europejskiej

Kontrast

Czcionka:

Szczegółowa informacja o publikacji oznaczonej indntyfikatorem ISBN

Wszystkie metadane publikacji dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_onix.xml?record_id=3530504

Opisy wszystkich publikacji tego wydawcy dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_publisher_onix.xml?publisherId=23662

Opis fizyczny

Skład produktu
publikacja
Forma

forma podstawowa

publikacja elektroniczna on-line

Forma produktu

Publikacja elektroniczna tylko do ściągnięcia
Zawartość

zawartość podstawowa

Tekst (do odczytu wzrokowego)
Liczba stron / czas trwania / wielkość pliku

liczba stron całej zawartości

312
Strony
Korzystanie z publikacji
nieograniczone

Opis bibliograficzny

Tytuł
Refleksja w uczeniu się i nauczaniu języków obcych
Twórca

redaktor

Baran-Łucarz, Małgorzata ISNI 0000000111703324
Wydanie

typ wydania

Wydanie

numer wydania

1

miejsce wydania

Wrocław
Język

język publikacji

polski
Wydawca

imprint

Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego

pełna nazwa wydawcy

Wydawnictwo UNIWERSYTETU WROCŁAWSKIEGO, spółka z o.o.

adres siedziby

Pl. Uniwersytecki 15
50-137 Wrocław

adres www

numer telefonu

e-mail

Data

data wydania

2020-04-17

data upublicznienia metadanych

2020-04-17

Opis marketingowy

Spis treści

Przedmowa
Rozdział I. Refleksja w kształceniu nauczycieli języka obcego
Zofia Chłopek, Student tuż przed licencjatem — refleksyjny czy odtwórczy?
Magdalena Dańko, Rozwój umiejętności refleksyjnych studentów — przyszłych nauczycieli języków obcych na poziomie wczesnoszkolnej edukacji językowej
Anna Klimas, Autonomia w uczeniu się i nauczaniu języka obcego. Refleksja początkujących nauczycieli nad własnymi przekonaniami
Małgorzata Marzec-Stawiarska, Refleksje nauczycieli nad nauczaniem strategii czytania na lekcjach języka obcego
Krystyna Szymankiewicz, O refleksji towarzyszącej (auto)ewaluacji działań dydaktycznych podczas praktyk pedagogicznych
Anna Pado, Uczę się uczyć — znaczenie autorskiego programu nauczania w kształtowaniu refleksji na temat kompetencji dydaktycznej nauczyciela. Z doświadczeń wykładowcy
Katarzyna Molek-Kozakowska, Dyspozycja krytyczna jako komponent refleksyjności językowej na poziomie akademickim
Rozdział II. Refleksja w zawodzie nauczyciela języka obcego
Magdalena Białek, Refleksje nauczycieli języka niemieckiego jako podstawa identyfikacji i analizy ich potrzeb szkoleniowych
Marek Derenowski, Potrzeba większej refleksji nauczycielskiej jako czynnika wpływającego na zachowanie nauczycieli w klasie i poza nią
Małgorzata Szulc-Kurpaska, Refleksja nad trzema elementami lekcji języka angielskiego w szkole podstawowej
Renata Kozieł, Barbara Czwartos, Nauczyciel jako refleksyjny praktyk, czyli o zastosowaniu coachingu w pracy nauczyciela
Rozdział III. Refleksja w uczeniu się języka obcego
Weronika Wilczyńska, Myślenie automatyczne a myślenie refleksyjne, czyli o podejmowaniu decyzji językowych w J2
Dorota Lipińska, Refleksja w nauczaniu fonetyki: próba wyjaśnienia błędów w produkcji samogłosek w J2
Magdalena Szyszka, Refleksje nad strategiami uczenia się wymowy
Mariusz Kruk, Refleksja nad uczeniem się gramatyki na lekcjach języka angielskiego z wykorzystaniem zasobów Internetu i świata wirtualnego
Lech Zabor, Agnieszka Rychlewska, Refleksja ucznia w procesie poprawy błędów w języku obcym
Monika Janicka, Ocenianie jako narzędzie w rozwijaniu refleksyjności uczniów
Rozdział IV. Refleksje nad nauczaniem języka obcego
Mieczysław Gajos, Strategie kognitywne w przyswajaniu relacji fonogramicznych w języku obcym na przykładzie języka francuskiego
Joanna Górecka, Rozwijanie i ocenianie kompetencji komunikacyjnej w zadaniach dyskusji online proponowanych dla poziomu zaawansowanego
Maciej Smuk, Savoir-être: wyzwanie epistemologiczne
Bernadeta Wojciechowska, Identyfikowanie i interpretowanie implicytnego znaczenia wypowiedzi w procesie rozumienia dyskursu medialnego w języku obcym
Noty o autorach

Tekst promocyjny

Monografia poświęcona jest w całości zagadnieniu refleksji w uczeniu się i nauczaniu języków obcych. Jej poszczególne rozdziały stanowią artykuły badaczy i praktyków w dziedzinie glottodydaktyki, oparte częściowo na referatach wygłoszonych na Ogólnopolskiej Konferencji Towarzystwa Neofilologicznego, która odbyła się we Wrocławiu w dniach 9–11 września 2013 roku. Na książkę składają się cztery rozdziały, z których każdy traktuje refleksję z nieco innej perspektywy. Próby oceny umiejętności refleksyjnych przyszłych nauczycieli oraz poznania ich opinii na temat roli refleksji w zawodzie pedagoga podejmują się autorzy siedmiu publikacji wchodzących w skład rozdziału I, zatytułowanego Refleksja w kształceniu nauczycieli języka obcego. Wszyscy oni zgodnie podkreślają konieczność poświęcania większej uwagi refleksyjności od początku edukacji nauczycielskiej. Z kolei na rozdział II — Refleksja w zawodzie nauczyciela języka obcego — składają się cztery artykuły, których tematem przewodnim jest rola refleksji w zawodzie nauczyciela języka obcego z punktu widzenia samych zainteresowanych, tj. czynnych pedagogów, oraz sposoby jej rozwijania. Rozdział III, zatytułowany Refleksja w uczeniu się języka obcego, zawiera sześć publikacji skupiających się na problemie ważności i funkcji, jaką refleksja pełni w procesie uczenia się języka obcego, a także na sposobach kształtowania autorefleksji wśród uczniów. Ostatni rozdział monografii — Refleksje nad nauczaniem języka obcego – to zbiór publikacji będących wynikiem głębszych przemyśleń glottodydaktyków na różne tematy związane bezpośrednio z procesem nauczania języka obcego.

Kategoria statystyczna Biblioteki Narodowej

Publikacje naukowe

Kategoria Thema

YP
Materiały edukacyjne

Kategoria Thema

YPC
Edukacja – język, literatura, pisanie i czytanie

Kategoria Thema

YPCK
Edukacja – języki obce nowożytne

Kategoria Thema

YPCK2
Edukacja – języki obce nowożytne – nauka języków
Status/dostępność

Status wydawniczy

Publikacja dostępna

Dostępność w handlu

Publikacja dostępna

Opis powiązań

Alternatywna forma produktu
książka

Broszura

ISBN 9788322934623