Kontrast
Czcionka:
Szczegółowa informacja o publikacji oznaczonej indntyfikatorem ISBN
Wszystkie metadane publikacji dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_onix.xml?record_id=3530504
Opisy wszystkich publikacji tego wydawcy dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_publisher_onix.xml?publisherId=23662
Opis fizyczny
Skład produktu
publikacja
Forma
forma podstawowa
publikacja elektroniczna on-line
Forma produktu
Publikacja elektroniczna tylko do ściągnięcia
Zawartość
zawartość podstawowa
Tekst (do odczytu wzrokowego)
Liczba stron / czas trwania / wielkość pliku
liczba stron całej zawartości
312
Strony
Korzystanie z publikacji
nieograniczone
Opis bibliograficzny
Tytuł
Refleksja w uczeniu się i nauczaniu języków obcych
Twórca
redaktor
Baran-Łucarz, Małgorzata
ISNI 0000000111703324
Wydanie
typ wydania
Wydanie
numer wydania
1
miejsce wydania
Wrocław
Język
język publikacji
polski
Wydawca
imprint
Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego
pełna nazwa wydawcy
Wydawnictwo UNIWERSYTETU WROCŁAWSKIEGO, spółka z o.o.
adres siedziby
Pl. Uniwersytecki 15
50-137 Wrocław
50-137 Wrocław
adres www
numer telefonu
Data
data wydania
2020-04-17
data upublicznienia metadanych
2020-04-17
Opis marketingowy
Spis treści
Przedmowa
Rozdział I. Refleksja w kształceniu nauczycieli języka obcego
Zofia Chłopek, Student tuż przed licencjatem — refleksyjny czy odtwórczy?
Magdalena Dańko, Rozwój umiejętności refleksyjnych studentów — przyszłych nauczycieli języków obcych na poziomie wczesnoszkolnej edukacji językowej
Anna Klimas, Autonomia w uczeniu się i nauczaniu języka obcego. Refleksja początkujących nauczycieli nad własnymi przekonaniami
Małgorzata Marzec-Stawiarska, Refleksje nauczycieli nad nauczaniem strategii czytania na lekcjach języka obcego
Krystyna Szymankiewicz, O refleksji towarzyszącej (auto)ewaluacji działań dydaktycznych podczas praktyk pedagogicznych
Anna Pado, Uczę się uczyć — znaczenie autorskiego programu nauczania w kształtowaniu refleksji na temat kompetencji dydaktycznej nauczyciela. Z doświadczeń wykładowcy
Katarzyna Molek-Kozakowska, Dyspozycja krytyczna jako komponent refleksyjności językowej na poziomie akademickim
Rozdział II. Refleksja w zawodzie nauczyciela języka obcego
Magdalena Białek, Refleksje nauczycieli języka niemieckiego jako podstawa identyfikacji i analizy ich potrzeb szkoleniowych
Marek Derenowski, Potrzeba większej refleksji nauczycielskiej jako czynnika wpływającego na zachowanie nauczycieli w klasie i poza nią
Małgorzata Szulc-Kurpaska, Refleksja nad trzema elementami lekcji języka angielskiego w szkole podstawowej
Renata Kozieł, Barbara Czwartos, Nauczyciel jako refleksyjny praktyk, czyli o zastosowaniu coachingu w pracy nauczyciela
Rozdział III. Refleksja w uczeniu się języka obcego
Weronika Wilczyńska, Myślenie automatyczne a myślenie refleksyjne, czyli o podejmowaniu decyzji językowych w J2
Dorota Lipińska, Refleksja w nauczaniu fonetyki: próba wyjaśnienia błędów w produkcji samogłosek w J2
Magdalena Szyszka, Refleksje nad strategiami uczenia się wymowy
Mariusz Kruk, Refleksja nad uczeniem się gramatyki na lekcjach języka angielskiego z wykorzystaniem zasobów Internetu i świata wirtualnego
Lech Zabor, Agnieszka Rychlewska, Refleksja ucznia w procesie poprawy błędów w języku obcym
Monika Janicka, Ocenianie jako narzędzie w rozwijaniu refleksyjności uczniów
Rozdział IV. Refleksje nad nauczaniem języka obcego
Mieczysław Gajos, Strategie kognitywne w przyswajaniu relacji fonogramicznych w języku obcym na przykładzie języka francuskiego
Joanna Górecka, Rozwijanie i ocenianie kompetencji komunikacyjnej w zadaniach dyskusji online proponowanych dla poziomu zaawansowanego
Maciej Smuk, Savoir-être: wyzwanie epistemologiczne
Bernadeta Wojciechowska, Identyfikowanie i interpretowanie implicytnego znaczenia wypowiedzi w procesie rozumienia dyskursu medialnego w języku obcym
Noty o autorach
Rozdział I. Refleksja w kształceniu nauczycieli języka obcego
Zofia Chłopek, Student tuż przed licencjatem — refleksyjny czy odtwórczy?
Magdalena Dańko, Rozwój umiejętności refleksyjnych studentów — przyszłych nauczycieli języków obcych na poziomie wczesnoszkolnej edukacji językowej
Anna Klimas, Autonomia w uczeniu się i nauczaniu języka obcego. Refleksja początkujących nauczycieli nad własnymi przekonaniami
Małgorzata Marzec-Stawiarska, Refleksje nauczycieli nad nauczaniem strategii czytania na lekcjach języka obcego
Krystyna Szymankiewicz, O refleksji towarzyszącej (auto)ewaluacji działań dydaktycznych podczas praktyk pedagogicznych
Anna Pado, Uczę się uczyć — znaczenie autorskiego programu nauczania w kształtowaniu refleksji na temat kompetencji dydaktycznej nauczyciela. Z doświadczeń wykładowcy
Katarzyna Molek-Kozakowska, Dyspozycja krytyczna jako komponent refleksyjności językowej na poziomie akademickim
Rozdział II. Refleksja w zawodzie nauczyciela języka obcego
Magdalena Białek, Refleksje nauczycieli języka niemieckiego jako podstawa identyfikacji i analizy ich potrzeb szkoleniowych
Marek Derenowski, Potrzeba większej refleksji nauczycielskiej jako czynnika wpływającego na zachowanie nauczycieli w klasie i poza nią
Małgorzata Szulc-Kurpaska, Refleksja nad trzema elementami lekcji języka angielskiego w szkole podstawowej
Renata Kozieł, Barbara Czwartos, Nauczyciel jako refleksyjny praktyk, czyli o zastosowaniu coachingu w pracy nauczyciela
Rozdział III. Refleksja w uczeniu się języka obcego
Weronika Wilczyńska, Myślenie automatyczne a myślenie refleksyjne, czyli o podejmowaniu decyzji językowych w J2
Dorota Lipińska, Refleksja w nauczaniu fonetyki: próba wyjaśnienia błędów w produkcji samogłosek w J2
Magdalena Szyszka, Refleksje nad strategiami uczenia się wymowy
Mariusz Kruk, Refleksja nad uczeniem się gramatyki na lekcjach języka angielskiego z wykorzystaniem zasobów Internetu i świata wirtualnego
Lech Zabor, Agnieszka Rychlewska, Refleksja ucznia w procesie poprawy błędów w języku obcym
Monika Janicka, Ocenianie jako narzędzie w rozwijaniu refleksyjności uczniów
Rozdział IV. Refleksje nad nauczaniem języka obcego
Mieczysław Gajos, Strategie kognitywne w przyswajaniu relacji fonogramicznych w języku obcym na przykładzie języka francuskiego
Joanna Górecka, Rozwijanie i ocenianie kompetencji komunikacyjnej w zadaniach dyskusji online proponowanych dla poziomu zaawansowanego
Maciej Smuk, Savoir-être: wyzwanie epistemologiczne
Bernadeta Wojciechowska, Identyfikowanie i interpretowanie implicytnego znaczenia wypowiedzi w procesie rozumienia dyskursu medialnego w języku obcym
Noty o autorach
Tekst promocyjny
Monografia poświęcona jest w całości zagadnieniu refleksji w uczeniu się i nauczaniu języków obcych. Jej poszczególne rozdziały stanowią artykuły badaczy i praktyków w dziedzinie glottodydaktyki, oparte częściowo na referatach wygłoszonych na Ogólnopolskiej Konferencji Towarzystwa Neofilologicznego, która odbyła się we Wrocławiu w dniach 9–11 września 2013 roku. Na książkę składają się cztery rozdziały, z których każdy traktuje refleksję z nieco innej perspektywy. Próby oceny umiejętności refleksyjnych przyszłych nauczycieli oraz poznania ich opinii na temat roli refleksji w zawodzie pedagoga podejmują się autorzy siedmiu publikacji wchodzących w skład rozdziału I, zatytułowanego Refleksja w kształceniu nauczycieli języka obcego. Wszyscy oni zgodnie podkreślają konieczność poświęcania większej uwagi refleksyjności od początku edukacji nauczycielskiej. Z kolei na rozdział II — Refleksja w zawodzie nauczyciela języka obcego — składają się cztery artykuły, których tematem przewodnim jest rola refleksji w zawodzie nauczyciela języka obcego z punktu widzenia samych zainteresowanych, tj. czynnych pedagogów, oraz sposoby jej rozwijania. Rozdział III, zatytułowany Refleksja w uczeniu się języka obcego, zawiera sześć publikacji skupiających się na problemie ważności i funkcji, jaką refleksja pełni w procesie uczenia się języka obcego, a także na sposobach kształtowania autorefleksji wśród uczniów. Ostatni rozdział monografii — Refleksje nad nauczaniem języka obcego – to zbiór publikacji będących wynikiem głębszych przemyśleń glottodydaktyków na różne tematy związane bezpośrednio z procesem nauczania języka obcego.
Kategoria statystyczna Biblioteki Narodowej
Publikacje naukowe
Kategoria Thema
YP
Materiały edukacyjne
Kategoria Thema
YPC
Edukacja – język, literatura, pisanie i czytanie
Kategoria Thema
YPCK
Edukacja – języki obce nowożytne
Kategoria Thema
YPCK2
Edukacja – języki obce nowożytne – nauka języków
Status/dostępność
Status wydawniczy
Publikacja dostępna
Dostępność w handlu
Publikacja dostępna
Opis powiązań
Alternatywna forma produktu
książka
Broszura
ISBN 9788322934623