Logotyp Unii Europejskiej

Kontrast

Czcionka:

Szczegółowa informacja o publikacji oznaczonej indntyfikatorem ISBN

Wszystkie metadane publikacji dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_onix.xml?record_id=4127177

Opisy wszystkich publikacji tego wydawcy dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_publisher_onix.xml?publisherId=2000000000

Opis fizyczny

Skład produktu
publikacja
Forma

forma podstawowa

publikacja elektroniczna on-line

Forma produktu

Publikacja elektroniczna online - szczegóły nieokreślone

szczegóły formy

PDF
Korzystanie z publikacji
nieograniczone
Zabezpieczenia
Cyfrowy znak wodny

Opis bibliograficzny

Tytuł
Transpozycje. Muzyka w nowoczesnej literaturze europejskiej
Twórca

autor

Andrzej Hejmej

autor

Tomasz Górny
Wydanie

typ wydania

Wydanie

numer wydania

1

miejsce wydania

Kraków
Język

język publikacji

polski
Wydawca

imprint

Universitas

pełna nazwa wydawcy

Niebieskie rekordy
Data

data wydania

2016-12-31

data upublicznienia metadanych

2016-12-31

Opis marketingowy

Spis treści

Agnieszka Muszyńska-Andrejczyk, Leila – ostatnia powieść Antonia Fogazzara i jej konteksty muzyczne


Aleksandra Reimann-Czajkowska, Muzyczne transpozycje Witkacego albo o „wciurkaniu” muzykaliów w powieści 622 upadki Bunga


Anna Opiela-Mrozik, „Pisanie muzyką” w dziele André Gide’a


Joanna Żurowska, Proust i muzyka


Joanna Barska, Kilka arii o zdradzie: muzyczny intertekst w Syrenach Joyce’a


Karolina Mytkowska, Rozbrzmiewająca ciszą „muzyczna komunia”. Witold Hulewicz o Ludwigu van Beethovenie


Aleksandra Wojda, Intermedialność jako forma tożsamości hybrydycznej. O aporiach tożsamościowych w Cudzoziemce Kuncewiczowej


Tomasz Górny, Komponowanie Doktora Faustusa. Lejtmotyw hetaery esmeraldy powieści Thomasa Manna


Kama Hawryszków, Muzyka w powieści Sprzysiężenie Kisielewskiego


Lech Kolago, Słuchowisko radiowe Die Zikaden Bachmann. O możliwości przeniesienia formy muzycznej ronda do literatury


Agata Seweryn, „Zatkaj mi uszy, żono!”. Kilka uwag o muzycznych kontekstach czytania Wata


Katarzyna Cudzich-Budniak, Zjawiska intermedialne w realizacji prozy Mirona Białoszewskiego


Grzegorz Piotrowski, Wszystko jest życiem, wszystko jest muzyką. O muzyczności Martwej Pasieki ława Iwaszkiewicza


Karolina Pospiszil, Muzyka do umierania. Wokół Skarbów świata całego Hrabala


Zuzanna Ossowska, Pod władzą muzyki – Pianistka Jelinek


Katarzyna Grzywka, „...tak oto świat stał się tekstem i dźwiękiem, opowiadaniem i kompozycją”. O muzyce w życiu i twórczości Hannsa-Josefa Ortheila


Malwina Mus, „...bo czegoś trzeba się trzymać, bo coś trzeba sobie nucić” – muzyczna intryga w kryminale Dwanaście Świetlickiego


Anna Al-Araj, Muzyka w cieniu wojny. O powieści Śpiewaj ogrody Pawła Huellego


Indeks nazwisk

Dodatkowy opis

opis pełny

Zgromadzone w tomie Transpozycje. Muzyka w nowoczesnej literaturze europejskiej teksty są przede wszystkim studiami o charakterze interpretacyjnym, w których aspekty metodologiczne, często zresztą precyzyjnie zarysowane, schodzą na dalszy plan. Cały tom układa się w imponujący i – mimo niekiedy odmiennych optyk metodologicznych – w gruncie rzeczy spójny obraz spotkań nowoczesnej literatury i muzyki. I jakkolwiek tytułowe zjawisko nie zostało wyczerpane (bo zresztą być nie mogło), Transpozycje z pewnością przez długie lata stanowić będą ważny punkt odniesienia dla wszystkich humanistów zainteresowanych artefaktami z pogranicza literatury i muzyki oraz – szerzej – kwestią współczesnych przejawów korespondencji sztuk. Pozostaje mi jedynie wyrazić nadzieję, że zbiór studiów stanowić będzie zaledwie początek szerszej inicjatywy naukowo-wydawniczej, poświęconej eksploracji pograniczy muzyki i literatury.



Dr hab. Marcin Gmys, prof. UAM, Katedra Muzykologii


Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Pozna

Dystrybutor/Dystrybutorzy

Universitas

NIP PL6760016168
Dostępna u dystrybutora Tak
Status/dostępność

Status wydawniczy

Publikacja dostępna
Cena

cena brutto

20.0 PLN

stawka VAT

5 %