Kontrast
Czcionka:
Szczegółowa informacja o publikacji oznaczonej indntyfikatorem ISBN
Wszystkie metadane publikacji dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_onix.xml?record_id=4127177
Opisy wszystkich publikacji tego wydawcy dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_publisher_onix.xml?publisherId=2000000000
Opis fizyczny
forma podstawowa
Forma produktu
szczegóły formy
Opis bibliograficzny
autor
autor
typ wydania
numer wydania
miejsce wydania
język publikacji
imprint
pełna nazwa wydawcy
data wydania
data upublicznienia metadanych
Opis marketingowy
Spis treści
Agnieszka Muszyńska-Andrejczyk, Leila – ostatnia powieść Antonia Fogazzara i jej konteksty muzyczne
Aleksandra Reimann-Czajkowska, Muzyczne transpozycje Witkacego albo o „wciurkaniu” muzykaliów w powieści 622 upadki Bunga
Anna Opiela-Mrozik, „Pisanie muzyką” w dziele André Gide’a
Joanna Żurowska, Proust i muzyka
Joanna Barska, Kilka arii o zdradzie: muzyczny intertekst w Syrenach Joyce’a
Karolina Mytkowska, Rozbrzmiewająca ciszą „muzyczna komunia”. Witold Hulewicz o Ludwigu van Beethovenie
Aleksandra Wojda, Intermedialność jako forma tożsamości hybrydycznej. O aporiach tożsamościowych w Cudzoziemce Kuncewiczowej
Tomasz Górny, Komponowanie Doktora Faustusa. Lejtmotyw hetaery esmeraldy powieści Thomasa Manna
Kama Hawryszków, Muzyka w powieści Sprzysiężenie Kisielewskiego
Lech Kolago, Słuchowisko radiowe Die Zikaden Bachmann. O możliwości przeniesienia formy muzycznej ronda do literatury
Agata Seweryn, „Zatkaj mi uszy, żono!”. Kilka uwag o muzycznych kontekstach czytania Wata
Katarzyna Cudzich-Budniak, Zjawiska intermedialne w realizacji prozy Mirona Białoszewskiego
Grzegorz Piotrowski, Wszystko jest życiem, wszystko jest muzyką. O muzyczności Martwej Pasieki ława Iwaszkiewicza
Karolina Pospiszil, Muzyka do umierania. Wokół Skarbów świata całego Hrabala
Zuzanna Ossowska, Pod władzą muzyki – Pianistka Jelinek
Katarzyna Grzywka, „...tak oto świat stał się tekstem i dźwiękiem, opowiadaniem i kompozycją”. O muzyce w życiu i twórczości Hannsa-Josefa Ortheila
Malwina Mus, „...bo czegoś trzeba się trzymać, bo coś trzeba sobie nucić” – muzyczna intryga w kryminale Dwanaście Świetlickiego
Anna Al-Araj, Muzyka w cieniu wojny. O powieści Śpiewaj ogrody Pawła Huellego
Indeks nazwisk
Dodatkowy opis
opis pełny
Zgromadzone w tomie Transpozycje. Muzyka w nowoczesnej literaturze europejskiej teksty są przede wszystkim studiami o charakterze interpretacyjnym, w których aspekty metodologiczne, często zresztą precyzyjnie zarysowane, schodzą na dalszy plan. Cały tom układa się w imponujący i – mimo niekiedy odmiennych optyk metodologicznych – w gruncie rzeczy spójny obraz spotkań nowoczesnej literatury i muzyki. I jakkolwiek tytułowe zjawisko nie zostało wyczerpane (bo zresztą być nie mogło), Transpozycje z pewnością przez długie lata stanowić będą ważny punkt odniesienia dla wszystkich humanistów zainteresowanych artefaktami z pogranicza literatury i muzyki oraz – szerzej – kwestią współczesnych przejawów korespondencji sztuk. Pozostaje mi jedynie wyrazić nadzieję, że zbiór studiów stanowić będzie zaledwie początek szerszej inicjatywy naukowo-wydawniczej, poświęconej eksploracji pograniczy muzyki i literatury.
Dr hab. Marcin Gmys, prof. UAM, Katedra Muzykologii
Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Pozna
Universitas
Status wydawniczy
cena brutto
stawka VAT