Kontrast
Czcionka:
Szczegółowa informacja o publikacji oznaczonej indntyfikatorem ISBN
Wszystkie metadane publikacji dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_onix.xml?record_id=5550636
Opisy wszystkich publikacji tego wydawcy dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_publisher_onix.xml?publisherId=28001
Opis fizyczny
forma podstawowa
Forma produktu
Kolor okładki
zawartość podstawowa
zawartość dodatkowa
liczba numerowanych stron głównego tekstu
Opis bibliograficzny
autor
autor
autor
autor
autor
autor
autor
autor
autor
autor
autor
autor
autor
redaktor
redaktor
typ wydania
numer wydania
miejsce wydania
język publikacji
język publikacji
imprint
pełna nazwa wydawcy
adres siedziby
00-124 Warszawa
adres www
numer telefonu
data wydania
data upublicznienia metadanych
Opis marketingowy
Spis treści
1. Prace ręczne: jugosłowiańska kultura gestu i sztuka performans - Branislav Jakovljević
2. Sztuka i instytucje w Chorwacji po roku 1968 - Ana Janevski
3. [Pozwólcie...] - Vit Havránek
4. Zobacz, kto patrzy. Fotograficzna dokumentacja happeningów i performansów w Czechosłowacji - Tomáš Pospiszyl
5. Przekroczyć wyobraźnię. Bal w Zalesiu 1968 - Luiza Nader
6. Szeemann w Warszawie, czyli etyczna funkcja wystawy - Gabriela Świtek
7. Traumatofilia i traumatofobia. Nowe muzea w Nowej Europie - Piotr Piotrowski
8. Teorie sztuki w Rumunii po 1989 roku - szkic kontekstu - Attila Tordai-S
9. Pamięć absolutna - Borut Vogelnik
10. A na przykład Europa Zachodnia? - Charles Esche
11. "Ausgeträumt...". Wybudzeni ze snów - Kathrin Rhomberg
12. Uwagi i komentarze: dyskusja o balu w Zalesiu i kwestii partycypacji
13. Partycypacja. Rozmawiają Joanna Mytkowska, Grzegorz Kowalski i Artur Żmijewski
14. Uwagi i komentarze: dyskusja po wystąpieniach Charlesa Esche i Kathrin Rhomberg
EN:
1. Handworks: Yugoslav Gestural Culture and Performance Art - Branislav Jakovljević
2. Art and its Institutional Framework in Croatia after '68 - Ana Janevski
3. [Let me...] - Vit Havránek
4. Look Who's Watching: Photografic Documentation of Happenings and Performances in Czechoslovakia - Tomáš Pospiszyl
5. Transgressing the Imagination: The Zalesie Ball in 1968 - Luiza Nader
6. Szeemann in Warsaw, or, the Ethical Function of the Exhibition - Garbriela Świtek
7. New Museums in East-Central Europe: Between Traumaphobia and Traumaphilia - Piotr Piotrowski
8. A Rough Sketch of the Context of Art Theory in Post-89 Romania - Attila Tordai-S
9. Total Recall - Borut Vogelnik
10. Western Europe, for example - Charles Esche
11. Ausgeträumt... - Kathrin Rhomberg
12. Remarks and Comments: Discussion on The Zalesie Ball and Participation
13. Participation: Discussion on between Joanna Mytkowska, Grzegorz Kowalski and Artur Żmijewski
14. Remarks and Comments: Discussion after the Papers by Charles Esche and Kathrin Rhomberg
Tekst promocyjny
W jakim stopniu zmiany polityczne wpływają na formę, środki artystyczne i dystrybucję sztuki? Jak rozumieć różnice między praktykami artystycznymi, które wydają się podobne, jednak powstały w bardzo różnych kontekstach politycznych i ideologicznych? Czy możliwe i celowe jest napisanie po 1989 roku historii sztuki europejskiej, która łączyłaby Zachód i Wschód? Czy kategorie „byłego Wschodu” i „byłego Zachodu” są produktywne?
Książka 1968-1989. Momenty zwrotne w polityce i sztuce jest wyborem tekstów i wystąpień z seminarium „1968-1989” zorganizowanego w lipcu 2008 przez Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie we współpracy z Claire Bishop.
Celem seminarium była porównawcza refleksja nad artystycznym znaczeniem roku 1968 i przemian roku 1989 oraz próba opisu sposobów komunikacji w sztuce – zarówno w obrębie Europy Wschodniej, jak i między Wschodem a Zachodem – w okresach burzliwych przemian społeczno-politycznych.
Książka zbiera przedstawione podczas seminarium teksty oraz fragmenty żywiołowych i emocjonalnych debat, zapis ten uzupełniliśmy dwoma dodatkowymi esejami, które podejmują tematykę seminarium.
Po książce poruszamy się z pomocą nawigacji opracowanej przez Ludovica Ballanda wskazującej główne zagadnienia seminarium i publikacji: rok 1968, rok 1989, wystawy i instytucje, partycypacja, internacjonalizm oraz „były Wschód” i „były Zachód”.
EN:
To what extent does political change impact the form, medium, and distribution of visual art? How do we explain the differences between artistic practices that appear very similar and yet were produced under very different political and ideological contexts? Is it possible or even desirable, after 1989, to write a European art history that brings together East and West? How useful is it to talk about the “former East” and the “former West”?
1968-1989. Political Upheaval and Artistic Change is a selection of texts and presentations from the seminar '1968-1989' organized in Warsaw, July 2008, by the Museum of Modern Art in collaboration with Claire Bishop.
The aim of the seminar was to present a comparative reflection on the artistic significance of 1968 and the transformation of 1989, as well as to attempt to describe the methods of communication in art - both within Eastern Europe and between East and West - during the times of turbulent socio-political transformations. T
Together, the participants of the seminar discussed the political and epistemological challenges of transformation. This volume includes this debate, expanding it with essays which were not presented during the seminar, but which concern the topic, as well as fragments of heated and emotional debates.
We are guided through the book by means of navigation developed by Ludovic Balland, which applied to the main issues of the seminar and publications: 1968, 1989, exhibitions and institutions, participation, internationalism and "former East" and "former West."
Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie
Fundacja Bęc Zmiana
Kategoria statystyczna Biblioteki Narodowej
Kategoria Thema
Kategoria Thema
Kategoria Thema
Kategoria Thema
Kategoria Thema
Temat
Status wydawniczy
Dostępność w handlu
cena brutto
stawka VAT
Opis powiązań
GTIN-13
numer rekordu Biblioteki Narodowej