Logotyp Unii Europejskiej

Kontrast

Czcionka:

Szczegółowa informacja o publikacji oznaczonej indntyfikatorem ISBN

Wszystkie metadane publikacji dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_onix.xml?record_id=5550636

Opisy wszystkich publikacji tego wydawcy dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_publisher_onix.xml?publisherId=28001

Opis fizyczny

Skład produktu
publikacja
Forma

forma podstawowa

książka

Forma produktu

Książka w miękkiej oprawie
Dodatkowe cechy produktu

Kolor okładki

Biały
Zawartość

zawartość podstawowa

Tekst (do odczytu wzrokowego)

zawartość dodatkowa

Ilustracje
Liczba stron / czas trwania / wielkość pliku

liczba numerowanych stron głównego tekstu

504
Strony

Opis bibliograficzny

Tytuł
1968-1989. Momenty zwrotne w polityce i sztuce / Political Upheaval and Artistic Change
Twórca

autor

Świtek, Gabriela ISNI 0000000385942437

autor

Havránek, Vít (1971-....) ISNI 0000000109566471

autor

Janevski, Ana ISNI 0000000370901309

autor

Piotrowski, Piotr

autor

Rhomberg, Kathrin ISNI 0000000042872246

autor

Jakovljević, Bronislav

autor

Pospiszyl, Tomáš ISNI 0000000078443523

autor

Nader, Luiza ISNI 0000000117110036

autor

Esche, Charles

autor

Vogelnik, Borut ISNI 0000000420812364

autor

Bruguera, Tania (1968-....) ISNI 0000000358618826

autor

Tordai-S, Attila

autor

Wielu autorów

redaktor

Dziewańska, Marta ISNI 000000011110943X

redaktor

Bishop, Claire
Wydanie

typ wydania

Wydanie

numer wydania

1

miejsce wydania

Warszawa
Język

język publikacji

angielski

język publikacji

polski
Wydawca

imprint

MUZEUM SZTUKI NOWOCZESNEJ W WARSZAWIE

pełna nazwa wydawcy

MUZEUM SZTUKI NOWOCZESNEJ W WARSZAWIE

adres siedziby

www.artmuseum.pl 3/Pańska 3
00-124 Warszawa

numer telefonu

e-mail

Data

data wydania

2009-01-15

data upublicznienia metadanych

2009-01-15

Opis marketingowy

Spis treści

PL:
1. Prace ręczne: jugosłowiańska kultura gestu i sztuka performans - Branislav Jakovljević
2. Sztuka i instytucje w Chorwacji po roku 1968 - Ana Janevski
3. [Pozwólcie...] - Vit Havránek
4. Zobacz, kto patrzy. Fotograficzna dokumentacja happeningów i performansów w Czechosłowacji - Tomáš Pospiszyl
5. Przekroczyć wyobraźnię. Bal w Zalesiu 1968 - Luiza Nader
6. Szeemann w Warszawie, czyli etyczna funkcja wystawy - Gabriela Świtek
7. Traumatofilia i traumatofobia. Nowe muzea w Nowej Europie - Piotr Piotrowski
8. Teorie sztuki w Rumunii po 1989 roku - szkic kontekstu - Attila Tordai-S
9. Pamięć absolutna - Borut Vogelnik
10. A na przykład Europa Zachodnia? - Charles Esche
11. "Ausgeträumt...". Wybudzeni ze snów - Kathrin Rhomberg
12. Uwagi i komentarze: dyskusja o balu w Zalesiu i kwestii partycypacji
13. Partycypacja. Rozmawiają Joanna Mytkowska, Grzegorz Kowalski i Artur Żmijewski
14. Uwagi i komentarze: dyskusja po wystąpieniach Charlesa Esche i Kathrin Rhomberg

EN:
1. Handworks: Yugoslav Gestural Culture and Performance Art - Branislav Jakovljević
2. Art and its Institutional Framework in Croatia after '68 - Ana Janevski
3. [Let me...] - Vit Havránek
4. Look Who's Watching: Photografic Documentation of Happenings and Performances in Czechoslovakia - Tomáš Pospiszyl
5. Transgressing the Imagination: The Zalesie Ball in 1968 - Luiza Nader
6. Szeemann in Warsaw, or, the Ethical Function of the Exhibition - Garbriela Świtek
7. New Museums in East-Central Europe: Between Traumaphobia and Traumaphilia - Piotr Piotrowski
8. A Rough Sketch of the Context of Art Theory in Post-89 Romania - Attila Tordai-S
9. Total Recall - Borut Vogelnik
10. Western Europe, for example - Charles Esche
11. Ausgeträumt... - Kathrin Rhomberg
12. Remarks and Comments: Discussion on The Zalesie Ball and Participation
13. Participation: Discussion on between Joanna Mytkowska, Grzegorz Kowalski and Artur Żmijewski
14. Remarks and Comments: Discussion after the Papers by Charles Esche and Kathrin Rhomberg

Tekst promocyjny

PL:
W jakim stopniu zmiany polityczne wpływają na formę, środki artystyczne i dystrybucję sztuki? Jak rozumieć różnice między praktykami artystycznymi, które wydają się podobne, jednak powstały w bardzo różnych kontekstach politycznych i ideologicznych? Czy możliwe i celowe jest napisanie po 1989 roku historii sztuki europejskiej, która łączyłaby Zachód i Wschód? Czy kategorie „byłego Wschodu” i „byłego Zachodu” są produktywne?
Książka 1968-1989. Momenty zwrotne w polityce i sztuce jest wyborem tekstów i wystąpień z seminarium „1968-1989” zorganizowanego w lipcu 2008 przez Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie we współpracy z Claire Bishop.

Celem seminarium była porównawcza refleksja nad artystycznym znaczeniem roku 1968 i przemian roku 1989 oraz próba opisu sposobów komunikacji w sztuce – zarówno w obrębie Europy Wschodniej, jak i między Wschodem a Zachodem – w okresach burzliwych przemian społeczno-politycznych.

Książka zbiera przedstawione podczas seminarium teksty oraz fragmenty żywiołowych i emocjonalnych debat, zapis ten uzupełniliśmy dwoma dodatkowymi esejami, które podejmują tematykę seminarium.

Po książce poruszamy się z pomocą nawigacji opracowanej przez Ludovica Ballanda wskazującej główne zagadnienia seminarium i publikacji: rok 1968, rok 1989, wystawy i instytucje, partycypacja, internacjonalizm oraz „były Wschód” i „były Zachód”.

EN:
To what extent does political change impact the form, medium, and distribution of visual art? How do we explain the differences between artistic practices that appear very similar and yet were produced under very different political and ideological contexts? Is it possible or even desirable, after 1989, to write a European art history that brings together East and West? How useful is it to talk about the “former East” and the “former West”?
1968-1989. Political Upheaval and Artistic Change is a selection of texts and presentations from the seminar '1968-1989' organized in Warsaw, July 2008, by the Museum of Modern Art in collaboration with Claire Bishop.

The aim of the seminar was to present a comparative reflection on the artistic significance of 1968 and the transformation of 1989, as well as to attempt to describe the methods of communication in art - both within Eastern Europe and between East and West - during the times of turbulent socio-political transformations. T

Together, the participants of the seminar discussed the political and epistemological challenges of transformation. This volume includes this debate, expanding it with essays which were not presented during the seminar, but which concern the topic, as well as fragments of heated and emotional debates.

We are guided through the book by means of navigation developed by Ludovic Balland, which applied to the main issues of the seminar and publications: 1968, 1989, exhibitions and institutions, participation, internationalism and "former East" and "former West."
Dystrybutor/Dystrybutorzy

Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie

telefon 22 596 40 10
email info@artmuseum.pl
Dostępna u dystrybutora Tak

Fundacja Bęc Zmiana

telefon 22 629 21 85
Dostępna u dystrybutora Tak

Kategoria statystyczna Biblioteki Narodowej

Publikacje naukowe

Kategoria Thema

JB
Społeczeństwo i kultura – zagadnienia ogólne

Kategoria Thema

AGA
Historia sztuki

Kategoria Thema

NHB
Historia powszechna

Kategoria Thema

NHTB
Historia społeczna i kulturalna

Kategoria Thema

A
Sztuka

Temat

Historia sztuki
Status/dostępność

Status wydawniczy

Publikacja dostępna

Dostępność w handlu

Publikacja dostępna
Cena

cena brutto

35 PLN

stawka VAT

5 %

Opis powiązań

Dodatkowy identyfikator

GTIN-13

9788392404408

numer rekordu Biblioteki Narodowej

b18883874