Kontrast
Czcionka:
Szczegółowa informacja o publikacji oznaczonej indntyfikatorem ISBN
Wszystkie metadane publikacji dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_onix.xml?record_id=5629719
Opisy wszystkich publikacji tego wydawcy dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_publisher_onix.xml?publisherId=26424
Opis fizyczny
forma podstawowa
Forma produktu
zawartość podstawowa
zawartość dodatkowa
szerokość
wysokość
głębokość
ciężar
liczba numerowanych stron głównego tekstu
liczba stron nienumerowanych
Opis bibliograficzny
autor
autor
autor
ilustrator
typ wydania
numer wydania
miejsce wydania
język publikacji
imprint
pełna nazwa wydawcy
data wydania
data upublicznienia metadanych
Opis marketingowy
Spis treści
2. O Kopciuszku Siergieja Prokofiewa
3. O twórcach Kopciuszka
4. Słowniczek
5. Obuwie do tańca
6. Noty o autorach książki Kopciuszek
Tekst promocyjny
Przypomnijmy sobie opowieść o Kopciuszku – tańczoną do tajemniczej, barwnej muzyki Siergieja Prokofiewa. Może ten balet i ta książka sprawią, że – jak Kopciuszek – zechcecie zatańczyć albo zrobić coś nadzwyczajnego? Ukazał się trzeci tom serii dla dzieci Bajki Baletowe pt. Kopciuszek.
Kopciuszek, półsierota, marzy o zatańczeniu na balu, na który wybierają się macocha i niedobre siostry, dziewczynka ma zaś pozostać w domu, przy pracy. Do drzwi puka staruszka i prosi o coś do jedzenia. Macocha przepędza ją, po czym odjeżdża z córkami i ojcem Kopciuszka do zamku. Kopciuszek odnajduje staruszkę i częstuje ją chlebem, serem i mlekiem. Żebraczka okazuje się Dobrą Wróżką. Z wdzięczności przemienia umorusaną dziewczynę w pełną wdzięku damę. Czar działa tylko do północy – wtedy suknia Kopciuszka z powrotem przemienia się w fartuch, kareta w dynię, a rumaki w myszy. Okazuje się jednak, że zgubiony pantofelek do tańca pozwoli odnaleźć wspólne szczęście. Znajduje go Książę. Po uporczywych poszukiwaniach odnajduje również Kopciuszka. Szykuje się wesele...
Siergiej Prokofiew – obok Igora Strawińskiego i Dymitra Szostakowicza – to jeden z ważniejszych kompozytorów swojego czasu, twórca m.in. muzyki do baletu Romeo i Julia oraz do pierwszych czarno-białych filmów radzieckich (m.in. Iwan Groźny, reż. Siergiej Eisenstein). Muzyka Kopciuszka jest pełna ekspresji, humoru i ma charakterystyczny dla Prokofiewa styl (można przeczytać o nim w książce). Piękne walce podkreślają nastrój baśni. Z książki można dowiedzieć się też nieco o różnych choreografiach baletu Kopciuszek.
W środku czeka na Ciebie:
• bajka napisana na podstawie libretta,
• lekki esej-gawęda opowiadający historię powstania utworu i wprowadzający w tajniki sztuki baletowej,
• noty o twórcach: Siergieju Prokofiewie i Frederick'u Ashton'ie,
• słowniczek pojęć baletowych,
• tablice z rozmaitym obuwiem do tańca.
Ze względu na rozbudowaną zawartość, książki z serii Bajki Baletowe są kompetentnym źródłem wiedzy dla młodego miłośnika baletu. Pomogą odpowiedzieć na dociekliwe pytania najmłodszej, bardzo wymagającej części publiczności. Świetnie sprawdzą się jako przygotowanie przed sztuką teatralną.
Nota biograficzna
autorka eseju O Jeziorze łabędzim Piotra Czajkowskiego. Baletem fascynowała się od dziecka. Nie zrealizowała dziecięcych marzeń o zostaniu tancerką, ale z powodzeniem zastąpiła je pracą jako dziennikarz i krytyk muzyczny, specjalista od spraw tańca i baletu. Ukończyła rusycystykę, studia dziennikarskie na Uniwersytecie Warszawskim, wiedzę o balecie pogłębiała na studiach teorii tańca na Uniwersytecie Muzycznym F. Chopina w Warszawie. Była dziennikarką działu kultury "Trybuny", krytykiem muzycznym "Życia Warszawy", współpracowała z większością fachowych polskich czasopism muzycznych: "Ruchem Muzycznym", "Muzyką", "Twoją Muzą", czasopismami teatrów operowych w Warszawie i Poznaniu. Publikuje w programach teatralnych do spektakli baletowych oraz w prasie lokalnej. Współtworzy Ogólnopolski Klub Miłośników Opery "Trubadur" oraz forum dyskusyjne balet.pl. W 2008 roku brała udział w reaktywacji kwartalnika "Taniec". Podczas pisania eseju-gawędy do książki Jezioro łabędzie była sekretarzem literackim Teatru Wielkiego - Opery Narodowej. Obecnie jest krytykiem niezależnym, współpracuje z Instytutem Muzyki i Tańca.
TADEUSZ RYBICKI
reżyser, aktor, literat. Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej we Wrocławiu. Stypendysta Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W latach 1988-1992 grał w Teatrze im. C.K. Norwida w Jeleniej Górze. Jest współzałożycielem i aktorem Teatru Cinema (1992), założycielem i reżyserem Teatru Pracownia Prowincja (2007) oraz teatru osób uzależnionych Karawana (2009). Istotnym źródłem inspiracji jest dla niego teatr tańca. Od początku lat 90. XX wieku prowadzi autorskie teatralne i teatralno-taneczne programy warsztatowe, także dla dzieci (Dotknij bajki dla dzieci niewidomych, Warsztat Eskimoski). Napisał książkę Szelest w pyszczku - wierszyki i zabawy słowne usprawniające wymowę dziecka (WSiP). Jest autorem bajek dla dzieci, w tym bajki Jezioro łabędzie, Dziadek do orzechów, Kopciuszek i Romeo i Julia.
KLAUDIA POLAK-SZEWCZYK
autorka ilustracji i projektu graficznego książek Jezioro łabędzie, Dziadek do orzechów, Kopciuszek, Romeo i Julia oraz koncepcji serii Bajki Baletowe. Ukończyła ASP w Warszawie oraz PSPWiK UW. Projektantka grafiki, założycielka Studia Blok. Autorka projektów książek, m.in. Sztuka współczesna dla wszystkich dzieci (Zachęta NGS), The Midget Gallery (Studio Blok), Sekret Wyobraźni (Accademia Anima) Katarzyna Kozyra. Casting (Zachęta NGS).
Dodatkowy opis
fragment
Ateneum
Motyle Książkowe
Kategoria statystyczna Biblioteki Narodowej
Kategoria Thema
Kategoria Thema
Kategoria Thema
Kategoria Thema
Kategoria Thema
Kategoria Thema
Kategoria Thema
Temat
UKD
Status wydawniczy
Dostępność w handlu
cena netto
stawka VAT
kod PKWiU
Opis powiązań
numer rekordu Biblioteki Narodowej