Logotyp Unii Europejskiej

Kontrast

Czcionka:

Szczegółowa informacja o publikacji oznaczonej indntyfikatorem ISBN

Wszystkie metadane publikacji dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_onix.xml?record_id=5803489

Opisy wszystkich publikacji tego wydawcy dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_publisher_onix.xml?publisherId=33064

Opis fizyczny

Skład produktu
publikacja
Forma

forma podstawowa

inne

Forma produktu

Inny rodzaj mikroformy

słowny opis formy

kartoniki z sylabami
Zawartość

zawartość podstawowa

Ilustracje

Opis bibliograficzny

Tytuł
Sylaby inaczej - Prymarne
Twórca

autor

Cieszyńska, Jagoda
Wydanie

typ wydania

Wydanie

numer wydania

1

miejsce wydania

Kraków
Język

język publikacji

polski
Wydawca

imprint

Wydawnictwo Centrum Metody Krakowskiej

pełna nazwa wydawcy

Data

data wydania

2014-02-14

data upublicznienia metadanych

2014-02-14

Opis marketingowy

Tekst promocyjny

Sylaby inaczej - Prymarne
Pomoc Sylaby inaczej - Prymarne przygotowana została dla dzieci rozpoczynających naukę czytania a także z myślą o dzieciach:
- z trudnościami z koncentracją, wynikającymi przez nadmierną stymulację wysokimi technologami,
- lewoocznych,
- z opóźnionym rozwojem mowy,
- z trudnościami dyslektycznymi (także w rodzinie).
Wiele dzieci ma trudności z różnicowaniem sylab już na początkowym etapie nauki czytania. Wówczas często rodzice i terapeuci sądzą, całkowicie niesłusznie, że dziecko nie jest jeszcze gotowe do poznawania języka pisanego. A właśnie te dzieci powinny uczyć się czytać wcześnie, by zdążyły przygotować się do podjęcia nauki w klasie zerowej.
Dzieci, które szybko opanowują umiejętność samodzielnego odczytywania samogłosek, a jednak przejawiają problemy z odróżnianiem sylab w dwóch pierwszych paradygmatach powinny uzyskać pomoc z zastosowaniem zapisu w odbiciu negatywowym.
Ponieważ obiekty jaśniejsze powodują fiksację wzroku, łatwiej można uzyskać koncentrację na białych obrazach liter umieszczonych na silnie skontrastowanym czarnym tle.
Umiejętność rozpoznawania sylab pozwoli dziecku rozumieć znaczenie każdego nowego wyrazu. Wówczas dopiero możliwe będzie czytanie według mechanizmów lewopółkulowych, niezależnych od globalnego rozpoznawania słów. Tylko umiejętność linearnego czytania warunkuje sukces edukacyjny, także w uczeniu się języków obcych.
W skład kompletu wchodzą sylaby:
MA MO MU MÓ ME MY MI

SA SO SU SÓ SE SY

FA FO FU FÓ FE FY FI

BA BO BU BÓ BE BY BI

WA WO WU WÓ WE WY WI

KA KO KU KÓ KE KY KI

PA PO PU PÓ PE PY PI

DA DO DU DÓ DE DY DI

GA GO GU GÓ GE GY GI

ZA ZO ZU ZÓ ZE ZY

LA LO LU LÓ LE LI

TA TO TU TÓ TE TY TI

Kategoria statystyczna Biblioteki Narodowej

Publikacje fachowe
Status/dostępność

Status wydawniczy

Publikacja dostępna

Dostępność w handlu

Publikacja dostępna