Kontrast
Czcionka:
Szczegółowa informacja o publikacji oznaczonej indntyfikatorem ISBN
Wszystkie metadane publikacji dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_onix.xml?record_id=6240337
Opisy wszystkich publikacji tego wydawcy dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_publisher_onix.xml?publisherId=20168
Opis fizyczny
Skład produktu
publikacja
Forma
forma podstawowa
książka
Forma produktu
Książka w miękkiej oprawie
Opis bibliograficzny
Tytuł
Regionalizm i tożsamość kulturowa. Winiarstwo a media
Twórca
redaktor
Buck, Andrzej (1953- ).
ISNI 0000000114997145
redaktor
Bartkowiak, Przemysław
ISNI 0000000117210328
Wydanie
typ wydania
Wydanie
numer wydania
1
miejsce wydania
Warszawa
Język
język publikacji
polski
Wydawca
imprint
Wydawnictwo Naukowe i Edukacyjne STOWARZYSZENIA BIBLIOTEKARZY POLSKICH
pełna nazwa wydawcy
Wydawnictwo Naukowe i Edukacyjne STOWARZYSZENIA BIBLIOTEKARZY POLSKICH
adres siedziby
ul. E. Konopczyńskiego 5/7
00-335 Warszawa
00-335 Warszawa
adres www
numer telefonu
Data
data wydania
2020-12-31
data upublicznienia metadanych
2020-12-31
Opis marketingowy
Spis treści
Spis treści
Wstęp (Andrzej Buck, Przemysław Bartkowiak)
Historia i tradycje wina oraz winiarstwa w Polsce
Bożena Koredczuk, Stefan Falimirz o winie i jego właściwościach na kartach zielnika „O ziołach i mocy ich” (Kraków 1534). Kontekst edytorsko-czytelniczy
Grażyna Wrona, Ewa Wójcik, Wino i winorośl w XVIII- i XIX-wiecznych periodykach popularnonaukowych
Izabela Krasińska, O winie z perspektywy czasopism abstynenckich z lat 1843-1914
Jolanta Chwastyk-Kowalczyk, Tradycje winiarskie w Świętokrzyskiem w perspektywie współczesnych mediów
Grzegorz Nieć, Paweł Podniesiński, Tematyka winiarska w ofercie wtórnego rynku książki (przegląd oferty aukcyjnej – dokumenty, druki ulotne)
Winiarstwo lubuskie a media
Przemysław Karwowski, Rola przestrzeni medialnej w odrodzeniu lubuskiego winiarstwa
Arkadiusz Cincio, Spacery winiarskie jako forma promocji winiarskiego dziedzictwa Zielonej Góry
Monika Simonjetz, Małgorzata Domagała, „Czego nie znajdziecie w Informatorze Dni Zielonej Góry – uzupełni lokalna prasa…” Winobranie i winiarstwo w perspektywie „Gazety Nowej”
Grzegorz Wanatko, Sylwester Woźniak, Od wytwórni win do cerkwi greckokatolickiej. Winiarskie korzenie budownictwa sakralnego budynku przy ulicy Boduena 1 w Zielonej Górze po 1989 roku
Roman Wojciechowski, Winiarstwo lubuskie – możliwości badania potencjału informacyjnego stron internetowych. Analiza na bazie dostępnych, freeware’owych narzędzi
Beata Mirkiewicz, Marta Czajkowska, Winiarstwo w Zielonogórskiej Bibliotece Cyfrowej i innych wybranych bibliotekach cyfrowych
Katarzyna Kalisz, Przemysław Bartkowiak, Czasopisma winiarskie w zbiorach Wojewódzkiej i Miejskiej Biblioteki im. Cypriana Norwida w Zielonej Górze
Varia
Jan Malicki, Fenomen kulturowy Akademii Wina w Promnicach koło Pszczyny
Monika Lobodášová, Region Nitry – kraina historii, słońca, wody i wina
Andrzej Buck, Winiarstwo. Inspiracje obecne w kulturze lubuskiej. Na przykładzie Winobraniowych i Powinobraniowych Spotkań Teatralnych 1993-2007
Noty o Autorach
Wstęp (Andrzej Buck, Przemysław Bartkowiak)
Historia i tradycje wina oraz winiarstwa w Polsce
Bożena Koredczuk, Stefan Falimirz o winie i jego właściwościach na kartach zielnika „O ziołach i mocy ich” (Kraków 1534). Kontekst edytorsko-czytelniczy
Grażyna Wrona, Ewa Wójcik, Wino i winorośl w XVIII- i XIX-wiecznych periodykach popularnonaukowych
Izabela Krasińska, O winie z perspektywy czasopism abstynenckich z lat 1843-1914
Jolanta Chwastyk-Kowalczyk, Tradycje winiarskie w Świętokrzyskiem w perspektywie współczesnych mediów
Grzegorz Nieć, Paweł Podniesiński, Tematyka winiarska w ofercie wtórnego rynku książki (przegląd oferty aukcyjnej – dokumenty, druki ulotne)
Winiarstwo lubuskie a media
Przemysław Karwowski, Rola przestrzeni medialnej w odrodzeniu lubuskiego winiarstwa
Arkadiusz Cincio, Spacery winiarskie jako forma promocji winiarskiego dziedzictwa Zielonej Góry
Monika Simonjetz, Małgorzata Domagała, „Czego nie znajdziecie w Informatorze Dni Zielonej Góry – uzupełni lokalna prasa…” Winobranie i winiarstwo w perspektywie „Gazety Nowej”
Grzegorz Wanatko, Sylwester Woźniak, Od wytwórni win do cerkwi greckokatolickiej. Winiarskie korzenie budownictwa sakralnego budynku przy ulicy Boduena 1 w Zielonej Górze po 1989 roku
Roman Wojciechowski, Winiarstwo lubuskie – możliwości badania potencjału informacyjnego stron internetowych. Analiza na bazie dostępnych, freeware’owych narzędzi
Beata Mirkiewicz, Marta Czajkowska, Winiarstwo w Zielonogórskiej Bibliotece Cyfrowej i innych wybranych bibliotekach cyfrowych
Katarzyna Kalisz, Przemysław Bartkowiak, Czasopisma winiarskie w zbiorach Wojewódzkiej i Miejskiej Biblioteki im. Cypriana Norwida w Zielonej Górze
Varia
Jan Malicki, Fenomen kulturowy Akademii Wina w Promnicach koło Pszczyny
Monika Lobodášová, Region Nitry – kraina historii, słońca, wody i wina
Andrzej Buck, Winiarstwo. Inspiracje obecne w kulturze lubuskiej. Na przykładzie Winobraniowych i Powinobraniowych Spotkań Teatralnych 1993-2007
Noty o Autorach
Tekst promocyjny
Odrodzenie lubuskiego winiarstwa jest faktem, który dociera nie tylko do świadomości mieszkańców całej Polski, ale także poza jej granice. Wina z licznych i coraz lepiej prosperujących lubuskich winnic mają już swoich fanów i koneserów. Mamy już polskie wino, które zachwyca gości i mieszkańców, budując markę województwa lubuskiego.
Każda instytucja, zjawisko, wydarzenie ma swój wymiar medialny – żyje w mediach. Celem publikacji jest próba spojrzenia na tradycję i współczesność lubuskiego winiarstwa pod kątem szeroko pojmowanych mediów – od książki i prasy, poprzez radio, telewizję i wreszcie internet. Pragniemy podsumować minione trzydziestolecie, które było przełomowe także dla samych mediów, i spróbować nakreślić medialny obraz lubuskiego winiarstwa, jego główne wątki i przemiany.
Każda instytucja, zjawisko, wydarzenie ma swój wymiar medialny – żyje w mediach. Celem publikacji jest próba spojrzenia na tradycję i współczesność lubuskiego winiarstwa pod kątem szeroko pojmowanych mediów – od książki i prasy, poprzez radio, telewizję i wreszcie internet. Pragniemy podsumować minione trzydziestolecie, które było przełomowe także dla samych mediów, i spróbować nakreślić medialny obraz lubuskiego winiarstwa, jego główne wątki i przemiany.