Logotyp Unii Europejskiej

Kontrast

Czcionka:

Szczegółowa informacja o publikacji oznaczonej indntyfikatorem ISBN

Wszystkie metadane publikacji dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_onix.xml?record_id=6240337

Opisy wszystkich publikacji tego wydawcy dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_publisher_onix.xml?publisherId=20168

Opis fizyczny

Skład produktu
publikacja
Forma

forma podstawowa

książka

Forma produktu

Książka w miękkiej oprawie

Opis bibliograficzny

Tytuł
Regionalizm i tożsamość kulturowa. Winiarstwo a media
Twórca

redaktor

Buck, Andrzej (1953- ). ISNI 0000000114997145

redaktor

Bartkowiak, Przemysław ISNI 0000000117210328
Wydanie

typ wydania

Wydanie

numer wydania

1

miejsce wydania

Warszawa
Język

język publikacji

polski
Wydawca

imprint

Wydawnictwo Naukowe i Edukacyjne STOWARZYSZENIA BIBLIOTEKARZY POLSKICH

pełna nazwa wydawcy

Wydawnictwo Naukowe i Edukacyjne STOWARZYSZENIA BIBLIOTEKARZY POLSKICH

adres siedziby

ul. E. Konopczyńskiego 5/7
00-335 Warszawa

adres www

numer telefonu

e-mail

Data

data wydania

2020-12-31

data upublicznienia metadanych

2020-12-31

Opis marketingowy

Spis treści

Spis treści

Wstęp (Andrzej Buck, Przemysław Bartkowiak)

Historia i tradycje wina oraz winiarstwa w Polsce

Bożena Koredczuk, Stefan Falimirz o winie i jego właściwościach na kartach zielnika „O ziołach i mocy ich” (Kraków 1534). Kontekst edytorsko-czytelniczy

Grażyna Wrona, Ewa Wójcik, Wino i winorośl w XVIII- i XIX-wiecznych periodykach popularnonaukowych

Izabela Krasińska, O winie z perspektywy czasopism abstynenckich z lat 1843-1914

Jolanta Chwastyk-Kowalczyk, Tradycje winiarskie w Świętokrzyskiem w perspektywie współczesnych mediów

Grzegorz Nieć, Paweł Podniesiński, Tematyka winiarska w ofercie wtórnego rynku książki (przegląd oferty aukcyjnej – dokumenty, druki ulotne)

Winiarstwo lubuskie a media

Przemysław Karwowski, Rola przestrzeni medialnej w odrodzeniu lubuskiego winiarstwa

Arkadiusz Cincio, Spacery winiarskie jako forma promocji winiarskiego dziedzictwa Zielonej Góry

Monika Simonjetz, Małgorzata Domagała, „Czego nie znajdziecie w Informatorze Dni Zielonej Góry – uzupełni lokalna prasa…” Winobranie i winiarstwo w perspektywie „Gazety Nowej”

Grzegorz Wanatko, Sylwester Woźniak, Od wytwórni win do cerkwi greckokatolickiej. Winiarskie korzenie budownictwa sakralnego budynku przy ulicy Boduena 1 w Zielonej Górze po 1989 roku

Roman Wojciechowski, Winiarstwo lubuskie – możliwości badania potencjału informacyjnego stron internetowych. Analiza na bazie dostępnych, freeware’owych narzędzi

Beata Mirkiewicz, Marta Czajkowska, Winiarstwo w Zielonogórskiej Bibliotece Cyfrowej i innych wybranych bibliotekach cyfrowych

Katarzyna Kalisz, Przemysław Bartkowiak, Czasopisma winiarskie w zbiorach Wojewódzkiej i Miejskiej Biblioteki im. Cypriana Norwida w Zielonej Górze

Varia

Jan Malicki, Fenomen kulturowy Akademii Wina w Promnicach koło Pszczyny

Monika Lobodášová, Region Nitry – kraina historii, słońca, wody i wina

Andrzej Buck, Winiarstwo. Inspiracje obecne w kulturze lubuskiej. Na przykładzie Winobraniowych i Powinobraniowych Spotkań Teatralnych 1993-2007

Noty o Autorach

Tekst promocyjny

Odrodzenie lubuskiego winiarstwa jest faktem, który dociera nie tylko do świadomości mieszkańców całej Polski, ale także poza jej granice. Wina z licznych i coraz lepiej prosperujących lubuskich winnic mają już swoich fanów i koneserów. Mamy już polskie wino, które zachwyca gości i mieszkańców, budując markę województwa lubuskiego.
Każda instytucja, zjawisko, wydarzenie ma swój wymiar medialny – żyje w mediach. Celem publikacji jest próba spojrzenia na tradycję i współczesność lubuskiego winiarstwa pod kątem szeroko pojmowanych mediów – od książki i prasy, poprzez radio, telewizję i wreszcie internet. Pragniemy podsumować minione trzydziestolecie, które było przełomowe także dla samych mediów, i spróbować nakreślić medialny obraz lubuskiego winiarstwa, jego główne wątki i przemiany.