Kontrast
Czcionka:
Szczegółowa informacja o publikacji oznaczonej indntyfikatorem ISBN
Wszystkie metadane publikacji dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_onix.xml?record_id=6488339
Opisy wszystkich publikacji tego wydawcy dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_publisher_onix.xml?publisherId=20854
Opis fizyczny
Skład produktu
publikacja
Forma
forma podstawowa
publikacja elektroniczna on-line
Forma produktu
Publikacja elektroniczna online - szczegóły nieokreślone
Korzystanie z publikacji
nieograniczone
Opis bibliograficzny
Tytuł
Jak zdać maturę nie lubiąc matematyki.
Podtytuł
tylko 20 godzin powtórki do matury
Twórca
autor
Mariusz Kawecki
Wydanie
typ wydania
Wydanie
numer wydania
2
miejsce wydania
Adamów (kolonia )
Język
język publikacji
polski
Wydawca
imprint
Mariusz Kawecki
pełna nazwa wydawcy
Data
data wydania
2017-08-31
data upublicznienia metadanych
2017-08-28
Opis marketingowy
Spis treści
Spis treści
Wstęp
1. Liczby 4
2. Procenty 9
3. Przedziały i wartość bezwględna 14
4. Logarytmy 19
5. Wyrażenia algebraiczne 23
6. Równania liniowe 25
7. Prosta w układzie współrzędnych 31
8. Układy nierówności 37
9. Równania kwadratowe 40
10. Funkcja kwadratowa i jej wykres 45
11. Funkcja kwadratowa w zadaniach 51
12. Nierówności kwadratowe 56
13. Funkcje trygonometryczne 61
14. Własności funkcji 70
15. Ciągi 74
16. Ciąg arytmetyczny i geometryczny w zadaniach 79
17. Planimetria 82
18. Zadania z planimetrii 85
19. Geometria analityczna 90
20. Statystyka, elementy kombinatoryki i rachunek prawdopodobieństwa 98
21. Dodatek. Matura poziom podstawowa 102
Wstęp
1. Liczby 4
2. Procenty 9
3. Przedziały i wartość bezwględna 14
4. Logarytmy 19
5. Wyrażenia algebraiczne 23
6. Równania liniowe 25
7. Prosta w układzie współrzędnych 31
8. Układy nierówności 37
9. Równania kwadratowe 40
10. Funkcja kwadratowa i jej wykres 45
11. Funkcja kwadratowa w zadaniach 51
12. Nierówności kwadratowe 56
13. Funkcje trygonometryczne 61
14. Własności funkcji 70
15. Ciągi 74
16. Ciąg arytmetyczny i geometryczny w zadaniach 79
17. Planimetria 82
18. Zadania z planimetrii 85
19. Geometria analityczna 90
20. Statystyka, elementy kombinatoryki i rachunek prawdopodobieństwa 98
21. Dodatek. Matura poziom podstawowa 102
Tekst promocyjny
Wstęp
Większość uczniów, niestety, nie lubi matematyki, nie rozumie jej i w związku z tym nie zna. Przedmaturalne powtórki odkłada na później, aż w końcu, zwykle w okoli-cach studniówki strach przed maturą z matematyki osiągnie apogeum. Jak zdać ma-turę nie lubiąc matematyki? Przede wszystkim, nie należy zakładać, że nauczymy się całego materiału przez parę miesięcy, skoro nie udało to się w ciągu trzech lub czte-rech lat. Lepiej nauczyć się rzeczy najważniejszych i takich, które najczęściej obecne są w zadaniach maturalnych, niż niepotrzebnie tracić czas na cały, trudny materiał.
W tej książce wybrano około 60% materiału z profilu podstawowego, który obecny jest w około 90% zadań maturalnych. Nie znajdziemy tu funkcji wykładniczej, prze-kształceń funkcji, przekształceń płaszczyzny, geometrii przestrzennej i innych trud-niejszych fragmentów programu, których uczeń nie lubiący matematyki i nie znający jej nie nauczy się w trakcie powtórek. Wszystko, co jest w książce da się zrozumieć i da się nauczyć w ciągu 20 lekcji, co zagwarantuje sukces maturalny na poziomie powyżej 40%.
Uczeń nie lubiący matematyki męczy się także w trakcie rozwiązywania zadań. Nie ma sensu robić coś na siłę. Lepiej przeczytać przykładowe rozwiązania, podpatrzeć je, niż samemu tracić czas na wyważanie otwartych drzwi. W książce wszystkie przy-kłady mogące wystąpić w zadaniach maturalnych są rozwiązane. Rozwiązania te są zwykle zbliżone do rozumowań uczniowskich, co oznacza, że nie są optymalne ale łatwo przyswajalne. Zadania przedstawione w książce podzielono na dwa rodzaje, typowe problemy sprawdzane w testach maturalnych oraz zadania zaproponowane przez CKE. Sposoby rozwiązań tych ostatnich wielokrotnie różnią się od propozycji CKE i idą w kierunku rozumowań uczniowskich.
Do przeczytania książki i nauczenia się tego zakresu materiału wystarczy 20 godzin. Proponowałbym każdego dnia przerobić jedną godzinę. Moje wieloletnie doświadcze-nie uczy, że taki dobór materiału i metoda gwarantują sukces maturalny, czego życzę wszystkim czytelnikom zdającym egzaminy dojrzałości. Chciałbym też prosić wszyst-kich czytelników o przesyłanie uwag i dostrzeżonych błędów na adres:
ksiazki2017@gmail.com
Mariusz Kawecki
Większość uczniów, niestety, nie lubi matematyki, nie rozumie jej i w związku z tym nie zna. Przedmaturalne powtórki odkłada na później, aż w końcu, zwykle w okoli-cach studniówki strach przed maturą z matematyki osiągnie apogeum. Jak zdać ma-turę nie lubiąc matematyki? Przede wszystkim, nie należy zakładać, że nauczymy się całego materiału przez parę miesięcy, skoro nie udało to się w ciągu trzech lub czte-rech lat. Lepiej nauczyć się rzeczy najważniejszych i takich, które najczęściej obecne są w zadaniach maturalnych, niż niepotrzebnie tracić czas na cały, trudny materiał.
W tej książce wybrano około 60% materiału z profilu podstawowego, który obecny jest w około 90% zadań maturalnych. Nie znajdziemy tu funkcji wykładniczej, prze-kształceń funkcji, przekształceń płaszczyzny, geometrii przestrzennej i innych trud-niejszych fragmentów programu, których uczeń nie lubiący matematyki i nie znający jej nie nauczy się w trakcie powtórek. Wszystko, co jest w książce da się zrozumieć i da się nauczyć w ciągu 20 lekcji, co zagwarantuje sukces maturalny na poziomie powyżej 40%.
Uczeń nie lubiący matematyki męczy się także w trakcie rozwiązywania zadań. Nie ma sensu robić coś na siłę. Lepiej przeczytać przykładowe rozwiązania, podpatrzeć je, niż samemu tracić czas na wyważanie otwartych drzwi. W książce wszystkie przy-kłady mogące wystąpić w zadaniach maturalnych są rozwiązane. Rozwiązania te są zwykle zbliżone do rozumowań uczniowskich, co oznacza, że nie są optymalne ale łatwo przyswajalne. Zadania przedstawione w książce podzielono na dwa rodzaje, typowe problemy sprawdzane w testach maturalnych oraz zadania zaproponowane przez CKE. Sposoby rozwiązań tych ostatnich wielokrotnie różnią się od propozycji CKE i idą w kierunku rozumowań uczniowskich.
Do przeczytania książki i nauczenia się tego zakresu materiału wystarczy 20 godzin. Proponowałbym każdego dnia przerobić jedną godzinę. Moje wieloletnie doświadcze-nie uczy, że taki dobór materiału i metoda gwarantują sukces maturalny, czego życzę wszystkim czytelnikom zdającym egzaminy dojrzałości. Chciałbym też prosić wszyst-kich czytelników o przesyłanie uwag i dostrzeżonych błędów na adres:
ksiazki2017@gmail.com
Mariusz Kawecki
Nota biograficzna
Mariusz Kawecki
Z wykształcenia matematyk i filozof. Zawodowo czynny nauczyciel a przez wiele lat programista w segmencie MSP. Zainteresowany filozofią nauki, historią, dobrą książką. Prowadzi klasę matematyczną z autorskim programem nauczania, prowadzi kursy przedmaturalne z matematyki. Popularyzuje królową nauk.
Z wykształcenia matematyk i filozof. Zawodowo czynny nauczyciel a przez wiele lat programista w segmencie MSP. Zainteresowany filozofią nauki, historią, dobrą książką. Prowadzi klasę matematyczną z autorskim programem nauczania, prowadzi kursy przedmaturalne z matematyki. Popularyzuje królową nauk.
Kategoria Thema
P
Matematyka i nauki ścisłe
Status/dostępność
Status wydawniczy
Publikacja dostępna
Dostępność w handlu
Publikacja dostępna