Logotyp Unii Europejskiej

Kontrast

Czcionka:

Szczegółowa informacja o publikacji oznaczonej indntyfikatorem ISBN

Wszystkie metadane publikacji dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_onix.xml?record_id=7110220

Opisy wszystkich publikacji tego wydawcy dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_publisher_onix.xml?publisherId=3959

Opis fizyczny

Skład produktu
publikacja
Forma

forma podstawowa

książka

Forma produktu

Książka w miękkiej oprawie
Zawartość

zawartość podstawowa

Tekst (do odczytu wzrokowego)
Wymiary/waga

szerokość

165 mm

wysokość

235 mm

głębokość

13 mm
Liczba stron / czas trwania / wielkość pliku

liczba stron numerowanych łącznie

244
Strony

Opis bibliograficzny

Tytuł
Koncepcje etyczne a ich zastosowanie do budowania teorii pedagogicznych
Twórca

autor

Dubiel-Zielińska, Paulina
Wydanie

typ wydania

Wydanie pełne

numer wydania

1

miejsce wydania

Oświęcim
Język

język publikacji

polski
Wydawca

imprint

MAŁOPOLSKA UCZELNIA PAŃSTWOWA im. Rotmistrza Witolda Pileckiego w Oświęcimiu

pełna nazwa wydawcy

MAŁOPOLSKA UCZELNIA PAŃSTWOWA im. Rotmistrza Witolda Pileckiego w Oświęcimiu

adres siedziby

Kolbego 8
32-600 Oświęcim

numer telefonu

e-mail

Data

data wydania

2019-12-23

data upublicznienia metadanych

2019-12-23

Opis marketingowy

Spis treści

Wstęp
Rozdział 1. Nurty i teorie w wychowaniu
1.1 Pojęcie „nurtu”, „teorii” i „koncepcji” w wychowaniu
1.2 Tło historyczne – filozofia i pedagogika na przestrzeni dziejów
1.2.1 Starożytna myśl filozoficzna i jej pedagogiczne implikacje
1.2.2 Średniowieczna myśl filozoficzna i jej pedagogiczne implikacje
1.2.3 Renesansowa myśl filozoficzna i jej pedagogiczne implikacje
1.2.4 Nowożytna myśl filozoficzna i jej pedagogiczne implikacje
1.3 Szczegółowa charakterystyka nurtów i teorii w wychowaniu
1.3.1 Nurty w wychowaniu
1.3.2 Teorie w wychowaniu
Pedagogika filozoficzna – normatywna
Chrześcijańska pedagogika personalno-egzystencjalna
Pedagogia społeczno-personalistyczna
Pedagogika serca
Duchowa pedagogia miłości
Pedagogika niedyrektywna
Pedagogia nieautorytarna
Pedagogika Gestalt
Pedagogia wychowania integralnego
Pedagogika antyautorytarna
Pedagogia radykalnego humanizmu
Krytyczna nauka o wychowaniu
Pedagogika emancypacyjna
Pedagogika międzykulturowa
Dekonstrukcja a pedagogika przezwyciężania obcości
Pedagogika analityczno-krytyczna
Antypedagogika – postpedagogika
Pedagogika [w] ponowoczesności
Podsumowanie
Rozdział 2. Charakterystyka nurtów będących fundamentem dla wybranych koncepcji etycznych
2.1 Konsekwencjalizm
2.1.1 Geneza konsekwencjalizmu – utylitaryzm
2.1.2 Rozwój konsekwencjalizmu
2.1.3 Konsekwencjalizm i utylitaryzm – ujęcie analityczno-syntetyczne. Główne założenia
2.1.4 Pedagogiczne implikacje konsekwencjalizmu na przykładzie utylitaryzmu
2.2 Personalizm
2.2.1 Geneza personalizmu
2.2.2 Rozwój personalizmu
2.2.3 Główne założenia personalizmu
2.2.4 Pedagogiczne implikacje personalizmu
Personalizm platońsko-augustiański i jego pedagogiczne implikacje
Personalizm arystotelesowsko-tomistyczny i jego pedagogiczne implikacje
Podsumowanie
Rozdział 3. Analiza wybranych koncepcji etycznych, które są podwaliną dla teorii wychowania
3.1 Specyfika „etyki społecznych konsekwencji”
3.1.1 Geneza
3.1.2 Podstawowe założenia
3.1.3 Wartości podstawowe w „etyce społecznych konsekwencji”
3.1.4 Słuszność działania w założeniach „etyki społecznych konsekwencji”
3.2 Specyfika „etyki rozwoju”
3.2.1 Geneza
3.2.2 Podstawowe założenia
3.2.3 Wartości podstawowe w „etyce rozwoju”
3.2.4 Słuszność działania w założeniach „etyki rozwoju”
Podsumowanie
Rozdział 4. Konstruowanie teorii wychowania na bazie koncepcji etycznych
4.1 Filozoficzne rysy teorii wychowania – ujęcie historyczne
4.2 Drogi powstawania teorii wychowania
4.2.1 Szczegółowa charakterystyka myślenia i postępowania dedukcyjnego
4.3 Zasady i metody wychowania moralnego dowodem słuszności budowania teorii wychowania na bazie koncepcji etycznych
4.4 Konstruowanie teorii wychowania przedmiotem zainteresowania etyki stosowanej
4.5 Zasady budowania teorii wychowania na bazie koncepcji etycznych
Podsumowanie
Rozdział 5. Przykłady budowania teorii wychowania w oparciu o wybrane koncepcje etyczne
5.1 Spojrzenie na zagadnienia wychowawcze przez pryzmat „etyki społecznych konsekwencji”
5.1.1 Aplikacja „etyki społecznych konsekwencji”
Zasada humanizmu
Zasada ludzkiej godności
Zasada prawa moralnego
Zasada moralnej odpowiedzialności
Zasada sprawiedliwości
Zasada obowiązku
Zasada tolerancji
5.2 Spojrzenie na zagadnienia wychowawcze przez pryzmat „etyki rozwoju”
5.2.1 Aplikacja „etyki rozwoju”
Świadoma działalność nauczycieli, wychowawców, rodziców – sfera instytucjonalna oddziaływania wychowawczego
Kultura
Praca własna nad sobą
Podsumowanie
Zakończenie
Bibliografia
Aneks

Nakład

pierwszy nakład

100
Dystrybutor/Dystrybutorzy

Małopolska Uczelnia Państwowa

NIP 549-223-16-52
telefon 508968711
telefon 338429868
email wydawnictwo@uczelniaoswiecim.edu.pl
Dostępna u dystrybutora Tak

Kategoria statystyczna Biblioteki Narodowej

Publikacje naukowe

Kategoria Thema

JNA
Pedagogika ogólna

Kategoria Thema

JNB
Historia pedagogiki

Kategoria Thema

JNAM
Etyczne i społeczne cele pedagogiki
Status/dostępność

Status wydawniczy

Publikacja dostępna

Dostępność w handlu

Publikacja dostępna
Cena

cena brutto

47.25 PLN

stawka VAT

5 %

Opis powiązań

Seria

tytuł

Publikacje Małopolskiej Uczelni Państwowej im. rtm. W. Pileckiego w Oświęcimiu

numer

44