Logotyp Unii Europejskiej

Kontrast

Czcionka:

Szczegółowa informacja o publikacji oznaczonej indntyfikatorem ISBN

Wszystkie metadane publikacji dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_onix.xml?record_id=7634849

Opisy wszystkich publikacji tego wydawcy dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_publisher_onix.xml?publisherId=30446

Opis fizyczny

Skład produktu
publikacja
Forma

forma podstawowa

publikacja elektroniczna on-line

Forma produktu

Publikacja elektroniczna online lub do ściągnięcia
Zawartość

zawartość podstawowa

Tekst (do odczytu wzrokowego)

zawartość dodatkowa

Tabele, wykresy, diagramy, grafy
Liczba stron / czas trwania / wielkość pliku

liczba stron całej zawartości

57
Strony
Korzystanie z publikacji
nieograniczone

Opis bibliograficzny

Tytuł
Migranci z Polski w Niemczech – aspekty kulturowe. Raport z badań
Twórca

autor

Jeran, Agnieszka ISNI 0000000382065256

autor

Nowosielski, Michał ISNI 0000000048042358

autor

Nowak, Witold (socjologia). ISNI 0000000381710145
Wydanie

typ wydania

Wydanie cyfrowe (born digital)

numer wydania

1

miejsce wydania

Warszawa
Język

język publikacji

polski
Wydawca

imprint

Ośrodek Badań nad Migracjami

pełna nazwa wydawcy

Uniwersytet Warszawski, Ośrodek Badań nad Migracjami

adres siedziby

ul. Pasteura 7
02-093 Warszawa

numer telefonu

e-mail

Data

data wydania

2019-05-01

data upublicznienia metadanych

2019-05-01

Opis marketingowy

Spis treści

I. WPROWADZENIE 7
I.1. Projekt 7
I.2. Problem badawczy 7
I.3. Podstawowe pojęcia i kategorie 8
I.3.1. Kultura i uczestnictwo w kulturze 8
I.3.2. Walencja 9
I.3.3. Migranci z Polski w Niemczech 10
I.4. Realizacja badań 10
I.4.1. Sondaż internetowy 10
I.4.2. Studia przypadku gospodarstw domowych 11
I.4.3. Wywiady z działaczami kulturalnymi 12
I.4.4. Analiza prasy 13
II. WYNIKI 14
II.1. Uczestnictwo w kulturze wśród migrantów z Polski w Niemczech 14
II.1.1. Charakterystyka uczestnictwa w kulturze wśród migrantów z Polski w Niemczech 14
II.1.1.1. Domowe praktyki kulturalne (culture d’appartement) 17
II.1.1.2. Praktyki związane z wyjściem (culture de sortie) 24
II.1.1.3. Działania związane z tworzeniem tożsamości (culture identitaire) 29
II.1.2. Intensywność i różnorodność korzystania z kultury w warunkach migracyjnych 32
II.1.2.1. Indeks intensywności korzystania z układu masowego w warunkach migracyjnych 32
II.1.2.2. Indeks intensywności korzystania z układu instytucjonalnego w warunkach migracyjnych 33
II.1.2.3. Kategorie intensywności uczestnictwa w kulturze w warunkach migracyjnych 33
II.1.3. Bariery uczestnictwa w kulturze wśród migrantów z Polski w Niemczech 36
II.2. Walencja kulturowa a uczestnictwo w kulturze migrantów z Polski w Niemczech 39
II.2.1. Poczucie zakorzenienia
II.2.1.1. Zakorzenienie w Polsce 39
II.2.1.2. Zakorzenienie w Niemczech 40
II.2.1.3. Łącznie, pomiędzy, nigdzie – inne rodzaje zakorzenienia 40
II.2.1.4. Walencja kulturowa a ogólna charakterystyka korzystania z kultury 42
II.2.1.5. Walencja kulturowa a postrzegane bariery uczestnictwa w kulturze 42
II.2.2. Związek z kulturą narodową 43
II.2.2.1. Walencja kulturowa a narodowe zabarwienie więzi społecznych 45
II.2.2.2. Walencja kulturowa a preferencje do uczestniczenia w kulturze w języku polskim lub niemieckim 45
II.2.3. Chęć utrzymania kontaktu dzieci z polską kulturą 46
II.2.3.1. Walencja kulturowa a preferowana przez rodziców forma nauczania języka polskiego 48
6
III. PODSUMOWANIE 50
III.1. Uczestnictwo w kulturze wśród migrantów z Polski w Niemczech 50
III.1.1. Domowe praktyki kulturalne 50
III.1.2. Praktyki związane z wyjściem 51
III.1.3. Działania związane z tworzeniem tożsamości 52
III.1.4. Intensywność i różnorodność korzystania z kultury 53
III.1.5. Bariery uczestnictwa w kulturze wśród migrantów z polski w Niemczech 54
III.2. Walencja kulturowa a uczestnictwo w kulturze migrantów z polski w Niemczech 54
III.2.1. Poczucie zakorzenienia 54
III.2.2. Związek z kulturą narodową 55
III.2.3. Chęć utrzymania kontaktu dzieci z polską kulturą 55
IV. LITERATURA 57

Tekst promocyjny

Raport stanowi podsumowanie wyników projektu „Migranci z Polski w Niemczech – aspekty kulturowe” realizowanego był w latach 2016-2018. Instytucją wnioskującą oraz głównym wykonawcą projektu był początkowo Instytut Zachodni w Poznaniu, a od 2017 r. Ośrodek Badan nad Migracjami Uniwersytetu Warszawskiego (OBM UW). Niemieckim partnerem przedsięwzięcia był Deutsches Polen-Institut z Darmstadt (DPI). Projekt wspierany był przez Polsko-Niemiecką Fundację na rzecz Nauki.
Raport syntetyzuje przede wszystkim wyniki badań ilościowych (CAWI) oraz jakościowych studiów przypadków prowadzonych z migrantami z Polski w Niemczech. Dodatkowo narracja uzupełniona jest danymi pochodzącymi z analizy prasy niemieckiej („W niemieckiej prasie”) oraz z wywiadów z działaczami kulturalnymi (ramki „Okiem ekspertów”).

Kategoria statystyczna Biblioteki Narodowej

Publikacje naukowe

Kategoria Thema

JH
Socjologia i antropologia

Kategoria Thema

JHB
Socjologia

Kategoria Thema

JHBC
Badania socjologiczne i statystyka

Kategoria Thema

JHMC
Antropologia społeczna (kulturowa)

Kategoria Thema

JBC
Kulturoznawstwo i medioznawstwo

Temat

migracje

Temat

uczestnictwo w kulturze

Temat

Polacy w Niemczech

Temat

migranci

Temat

Polonia