Logotyp Unii Europejskiej

Kontrast

Czcionka:

Szczegółowa informacja o publikacji oznaczonej indntyfikatorem ISBN

Wszystkie metadane publikacji dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_onix.xml?record_id=4555263

Opisy wszystkich publikacji tego wydawcy dostępne są pod stabilnym adresem URL:
https://e-isbn.pl/IsbnWeb/record/export_publisher_onix.xml?publisherId=15393

Opis fizyczny

Skład produktu
publikacja
Forma

forma podstawowa

publikacja elektroniczna on-line

Forma produktu

Publikacja elektroniczna tylko do ściągnięcia

szczegóły formy

PDF
Zawartość

zawartość podstawowa

Tekst (do odczytu wzrokowego)
Wymiary/waga

szerokość

170 mm

wysokość

240 mm
Liczba stron / czas trwania / wielkość pliku

liczba numerowanych stron głównego tekstu

20
Strony
Korzystanie z publikacji
nieograniczone

Opis bibliograficzny

Tytuł
Analiza stanu naprężeń
Podtytuł
Skrypt dla studentów
Twórca

autor

Pawłowski, Maciej
Wydanie

typ wydania

Wydanie

numer wydania

1

miejsce wydania

Gdańsk
Język

język publikacji

polski
Wydawca

imprint

Wydawnictwo Gdańskiej Szkoły Wyższej

pełna nazwa wydawcy

Wydawnictwo GDAŃSKIEJ SZKOŁY WYŻSZEJ

adres siedziby

ul. Biskupia 24B
80-875 Gdańsk

numer telefonu

e-mail

Data

data wydania

2018-07-17

data upublicznienia metadanych

2018-07-17

Opis marketingowy

Spis treści

ANALIZA SIŁ WEWNĘTRZNYCH 4
Tensor naprężeń 4
Kierunki główne tensora 6
Koła Mohra 7
NAPRĘŻENIA ZREDUKOWANE 10
Naprężenia dopuszczalne 10
Hipoteza Mohra 10
Hipoteza Hubera 10
Porównanie obydwu hipotez 13
Ćwiczenia 15

Tekst promocyjny

Do pobrania nieodpłatnie w formie pliku PDF pod adresem:
http://gsw.gda.pl/repozytorium/analiza-stanu-naprezen

Nota biograficzna

Maciej Pawłowski – absolwent wydziału okrętowego Politechniki Gdańskiej, 1970 r. W latach 1970-2010 zatrudniony na Politechnice Gdańskiej, jako nauczyciel akademicki. Wykładał hydromechanikę ogólną i okrętową, statykę okrętu, mechanikę techniczną, wytrzymałość materiałów, matematykę stosowaną. Wypromował 10 doktorów. W pracy badawczej koncentrował się na bezpieczeństwie statku po kolizji, gdzie zyskał międzynarodowe uznanie. Odbył staże zagraniczne (w sumie 7 lat) na uniwersytetach w Newcastle upon Tyne, Glasgow, Strathclyde i Lyngby, związane z tą tematyką. W latach 1983-1998 aktywnie uczestniczył w obradach Podkomitetu IMO ds. SLF (stateczności, linii ładunkowych i bezpieczeństwa statków rybackich). Współtwórca przepisów niezatapialności w konwencji SOLAS. W 1995 roku, podczas pobytu w Glasgow, odkrył mechanizm przewracania się na fali statków ro-ro po utracie integralności burty, co dało podstawy metodzie statycznej równoważności SEM (static equivalent method), umożliwiającej przewidywanie przewracania się promu na fali z dokładnością nie gorszą, niż badania modelowe czy symulacje numeryczne. Współpracował z Centrum Techniki Okrętowej oraz Polskim Rejestrem Statków. Publikował w wielu renomowanych czasopismach, jak Transactions SNAME, Journal of Ship Research, Marine Technology and SNAME News, The Naval Architects, i innych. Autor książki "Subdivision and damage stability of ships" (2004 r.), nt. niezatapialności okrętu w ujęciu probabilistycznym, pierwszej na świecie, współtwórca tej dziedziny wiedzy.
Dystrybutor/Dystrybutorzy

Wydawnictwo Gdańskiej Szkoły Wyższej

telefon 58 305 08 11
telefon 58 305 08 12
email wydawnictwo@gsw.gda.pl
Dostępna u dystrybutora Tak
Status/dostępność

Status wydawniczy

Publikacja dostępna

Dostępność w handlu

Publikacja dostępna
Cena

brak ceny

produkt bezpłatny